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¿Qué es eFront?

eFront Insight LP: la plataforma eFront Insight integra datos directamente de eFront Data Intelligence, el mejor servicio de datos de eFront en su clase. Obtenido directamente de sociedades de negocios (GP) y sometido a rigurosos protocolos de validación, los datos EDI se han convertido en el estándar para la granularidad e integridad de los datos. Los datos a nivel de fondo y los puntos de referencia precisos también se integran directamente de PitchBook para aumentar la agilidad y la eficiencia de los análisis del mercado privado.

¿Quién usa eFront?

Más de 700 empresas eligieron eFront para ser su proveedor de soluciones alternativas de inversión y gestión de riesgos.

¿Tienes dudas sobre eFront? Compara con una alternativa popular

eFront

eFront

2,7 (3)
US$ 1,00
año
Versión gratuita
Prueba gratuita
21
1
2,3 (3)
1,3 (3)
3,7 (3)
VS.
Precio inicial
Opciones de precios
Funcionalidades
Integraciones
Facilidad de uso
Relación calidad-precio
Atención al cliente
US$ 27.500,00
año
Versión gratuita
Prueba gratuita
59
1
0,0 (0)
0,0 (0)
0,0 (0)
Las barras de puntuación verdes muestran el producto ganador en función de la puntuación media y el número de opiniones.

Otras alternativas interesantes a eFront

VestServe
Funcionalidades más valoradas
Ningún usuario ha valorado aún las funcionalidades de este producto.
Backstop
Funcionalidades más valoradas
Gestión de contactos
Gestión de documentos
Gestión de relaciones
Octopus
Funcionalidades más valoradas
Gestión de contactos
Para fondos de inversión
Registro de auditoría
Unity
Funcionalidades más valoradas
Datos en tiempo real
Gestión del precio y de márgenes
Informes personalizables
V3locity
Funcionalidades más valoradas
Ningún usuario ha valorado aún las funcionalidades de este producto.
Dynamo
Funcionalidades más valoradas
Creación de informes/análisis
Gestión de clientes potenciales
Gestión de contactos
Obsidian Suite
Funcionalidades más valoradas
Ningún usuario ha valorado aún las funcionalidades de este producto.
NetSuite
Funcionalidades más valoradas
Alerta de pago duplicado
Diagrama de cuentas
Redacción de cheques
Ledgy
Funcionalidades más valoradas
Gestión de adquisiciones
Gestión de tasación
Tabla de capitalización

Opinones de eFront

Evaluación media

En general
2,7
Facilidad de uso
2,3
Atención al cliente
3,7
Funcionalidades
3,0
Relación calidad-precio
1,3

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Encontrar opiniones por puntuación

4
33%
2
67%
Christoph
Investment Associate en Irlanda
Capital riesgo y capital privado, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Outdated Fund Software

4,0 hace 3 años

Comentarios: It very complicated and the software does only make sense if a person is fully dedicated to this software as it requires several courses. There are better solutions out already with easier implementations.

Puntos a favor:

In principle everything you want to have implemented is possible.

Contras:

The implementation is almost not doable by yourself. Therefore, eFront has to deploy your wishes, with is associated with high costs. The software is not self-explanary.

Tia
Fund Accounting Manager en EE. UU.
Capital riesgo y capital privado, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña
Fuente: SoftwareAdvice

Don't recommend for VC/PE.

2,0 el año pasado

Comentarios: So so.

Puntos a favor:

Viewer friendly. Easy to do inputs and export excels.

Contras:

Complex entries may not be correct, may not exist. Costs additional money to implement basic stuffs. Data stuck in the system. Carrying time marks in varies calc that affect results (the time you inputting JEs). We tried their FrontPM for valuation data collection and it was a huge failure.

Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Capital riesgo y capital privado, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Disappointed: Flexible but requires a Ton of Configuration and Lacks Basic Functionality out-the-box

2,0 hace 4 años

Comentarios: The overall experience with eFront has been disappointing. We expected a mature, fit for purpose solution that could address 90% of our requirements out-the-box. Instead, it required an inordinate amount of time and effort to get the system to where it now works. It is disappointing that we do not automatically get new functionality. Furthermore, even basic changes to our business will require us to pay eFront for professional services to make configuration changes e.g. if we decide on a different carry/waterfall structure for a new fund; or if we setup a new fund with a master-feeder structure.

Puntos a favor:

1. Integrated suite of tools. Provides a suite of tools to manage a private equity or venture capital portfolio - managing the deal flow process, doing portfolio management, managing fund investors, doing fund accounting, filing deal docs. It is useful having all the information relating to a deal integrated and centralised in one place. 2. Flexibility to configure screens and data fields Within the constraints of the underlying data structure, there is significant flexibility to configure custom layouts for screens (both to view and enter data). You can also define almost any custom data fields that you wish to track for a portfolio company, fund, or contact. 3. Workflow tool Provides a tool to "automate" the deal flow process - processing a deal through the different stages from when a decision is made to invest until the transaction is completed and the deal has been booked. The deal stages can be customised, required data fields can be enforced, relatively complex deal logic can be modelled. 4. Integrated Accounting The system provide a native integrated accounting system with general ledger entries automatically made when asset (buy, sell, revalue, write off) and fund transactions (fund expenses, capital draws, distributions) are booked.

Contras:

1. Requires extensive configuration Despite being focussed on the alternative asset sector and having a dedicated offering for private equity/venture capital, the solution requires a TON of configuration. 2. "But you didn't specify that" The fact that a specific type of transaction is available in the out-the-box system does not mean it works. If you did not explicitly state that you want that transaction to work, it might well not be configured. If not discovered during configuration, you have to pay extra to get it rectified. 3. Lacking some of the most basic functionality out the box None of the following was possible without custom configuration (for which the customer has to pay): booking dividends, booking stock splits, booking brokerage or transaction costs on a stock disposal, revaluing foreign currency denominated assets in a batch transaction, booking a valuation for a warrant. 4. Surprisingly buggy During the process of configuring and using the software, we were surprised by the number of bugs we uncovered. Many of the bug fixes are not made available to you - they are only incorporated in new releases. 5. Upgrades not (really) included This is not a modern SaaS application despite being priced like one with a substantial annual license fee. You do not automatically get upgraded or access to new features. You need to go through an extensive upgrade process, which will almost certainly require professional services at an additional cost.