¿Qué es Fiix?

Fiix crea un software de administración de mantenimiento inteligente y fácil de usar que permite a las empresas organizar sus departamentos de mantenimiento y convertir los datos en información útil. Su innovador CMMS multiusuario basado en la nube moviliza a la fuerza laboral de mantenimiento con una experiencia móvil sin igual y se interconecta a la perfección con el software empresarial para conectar a toda tu organización revolucionando la forma en que miles de empresas en todo el mundo programan, organizan y rastrean el mantenimiento.

¿Quién usa Fiix?

Diseñado para facilitar el mantenimiento, las órdenes de trabajo y la gestión de activos. Ya sea un equipo de 5 o 500, administrando 1 o 100 sitios, Fiix es la herramienta que necesitas para hacer avanzar los proyectos en cualquier sector.

¿Dónde se puede implementar Fiix?

Cloud, SaaS, Web, Mac (desktop), Windows (desktop), Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

Sobre el proveedor

  • Rockwell Automation
  • Ubicado en Toronto, Canadá
  • Fundada en 2008
  • Asistencia telefónica
  • Chat

Países disponibles

Albania, Alemania, Andorra, Angola, Anguila y otros 215

Idiomas

alemán, danés, español, francés, inglés y otros 3

Sobre el proveedor

  • Rockwell Automation
  • Ubicado en Toronto, Canadá
  • Fundada en 2008
  • Asistencia telefónica
  • Chat

Países disponibles

Albania, Alemania, Andorra, Angola, Anguila y otros 215

Idiomas

alemán, danés, español, francés, inglés y otros 3

Imágenes y vídeos de Fiix

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US$ 69,00/mes
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US$ 2.390,00/una vez
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Funciones de Fiix

  • Acceso móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Análisis de causa raíz
  • Campos personalizables
  • Categorización de activos
  • Compras y recepción
  • Control de inventario
  • Creación de informes históricos
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de órdenes de trabajo
  • Códigos de barras/RFID
  • Datos en tiempo real
  • Gestión de activos fijos
  • Gestión de calibración
  • Gestión de equipos
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de incidentes
  • Gestión de inspecciones
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de piezas
  • Gestión de propiedades inmuebles
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de trabajos
  • Gestión de técnicos
  • Gestión de usuarios
  • Gestión de órdenes de compra
  • Gestión del ciclo de vida de recursos
  • Gestión del mantenimiento
  • Historial de servicios
  • Información sobre vehículos
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Lectura de código de barras/tickets
  • Mantenimiento de equipos
  • Mantenimiento predictivo
  • Mantenimiento preventivo
  • Métricas de rendimiento
  • Panel de actividades
  • Para equipos mecánicos
  • Planificación de recursos
  • Programación
  • Programación de tareas
  • Programación del mantenimiento
  • Recordatorios
  • Registro de auditoría
  • Registro de entrada y salida
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de activos
  • Seguimiento de costes
  • Seguimiento de equipos
  • Seguimiento de estado
  • Seguimiento de garantías
  • Seguimiento de inventario
  • Seguimiento de reparaciones
  • Seguimiento de tiempo de inactividad
  • Seguimiento de ubicación
  • Supervisión

Alternativas a Fiix

El software de gestión de mantenimiento local o basado en navegador MPulse ofrece herramientas confiables de programación, seguimiento, mantenimiento y creación de informes.
Base de datos relacional líder, de nivel empresarial, que ofrece gestión de datos y procesamiento de transacciones seguras.
Conjunto de productos centrados en bases de datos, diseñados para facilitar la distribución de catálogos de impresión, electrónicos, en CD y móviles.
Agiliza las operaciones de tu flota y reduce los costos con la plataforma integral de Samsaras para rastreo de GPS, seguridad, cumplimiento de ELD entre otras.
Solución de registro de marcas y gestión de IP para todas las jurisdicciones, con actualizaciones de estado automáticas de la USPTO y entrada de datos gratuita. Descubre más sobre TM Cloud
Fácil de usar, fácil de configurar. 40 años de experiencia y conocimiento en la gestión del mantenimiento. Ideal para empresas de todo tipo. Descubre más sobre ManWinWin
Software de administración de activos y propiedades basado en navegador que proporciona funciones integradas y exhaustivas de administración y contabilidad.
El software de gestión de instalaciones FMX agiliza los procesos, aumenta la productividad de los activos y convierte la información procesable en resultados.
Solución de gestión de instalaciones basada en la web que permite a las empresas programar el mantenimiento de activos, gestionar reservas de recursos y mucho más.
Fracttal One es un software inteligente para la gestión de mantenimiento de activos físicos CMMS/GMAO, 100% móvil, online y en la nube. Descubre más sobre Fracttal
Mejora el desempeño de los empleados y alinea las actividades para el crecimiento del negocio con esta solución de gestión del talento implementada en la nube.
CMMS/CAFM maintenance and asset management software for asset maintenance, estates and facilities professionals.
Proporciona soluciones de estimación, gestión de talleres, información técnica y CRM al mercado de repuestos desde 1989.

Opinones de Fiix

Evaluación media

En general
4,4
Facilidad de uso
4,3
Atención al cliente
4,4
Funcionalidades
4,2
Relación calidad-precio
4,4

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Encontrar opiniones por puntuación

5
52%
4
40%
3
7%
2
1%
1
0%
Michael
Michael
IT Manager en Filipinas
Usuario de Linkedin verificado
Hostelería, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Best Engineering system

5,0 el año pasado

Comentarios: Fiix MACMMS is very reliable and easy to use in our hotel especially our engineering department. Beforem they are using Excel to record all work order until work completed and it's very hard for us to trace the work order because of this manual system. But after deploying the FIIX, our job makes easier and the response time to attend to our guests' needs is now very fast.

Puntos a favor:

The FIIX is a very useful system not only for Engineering department but for all department in our hotel because this system has an inventory system and purchasing module. very user friendly and easy to setup.

Contras:

I wish we could also add/change a logo to our company logo under basic plan because it's not applicable to our existing plan.

Aaron
Manufacturing Engineer en EE. UU.
Fabricación de productos eléctricos/electrónicos, 10.000+ empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

14 months into FIIX use

4,0 hace 2 años

Comentarios: Overall experience, we received a product we could quickly and easily fill but then with further review most of that info needs to change and be improved. Once again I think the software needs a bit more standard structure for initial asset inputs. I think an onsite installer with more practical manufacturing environment would have also helped. One example, we were told to set each PM completion time to 10% of PM frequency which is basically impossible in our field. A Monthly PM only allows 3 days to complete when all Maintenance teams would expect to be compliant to complete PM at anytime within the 30 days in each month.

Puntos a favor:

The open architecture and ease of adding assets and PMs

Contras:

The same as what we originally liked. The open architecture allows users to create assets without much of the info needed within a PM system. Asset creation should be more structured and then allow additional inputs for special info but asset should require info about model serial number purchase and current cost. Since we began the entries without this info, I can add it later but info won't be standard for all assets unless I remove each and add back once I determine all info needed for each. It was nice not to need this info in beginning but makes the product I have less useful that it would have been if we were forced to add this standard information from the begining

Olawale
Sr. Global Lean Director en EE. UU.
Alimentación y bebidas, 1.001-5.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Fiix Review

4,0 hace 2 meses Nuevo

Comentarios: Our goal was to implement a system to manage assets, work orders and parts. Fiix offers all those solutions with the ability to integrate. System is easy to use and support is quick. Experienced some implementation challenges with some technical issues that took a long time to resolve. That is one area for improvement.

Puntos a favor:

It's ease of use as a CMMS. It has the basic functions that a maintenance team will need to manage assets, work orders, spare parts and purchasing.

Contras:

For multi-site use, you cannot limit the list of suppliers, preventive maintenance or task groups to the site users. It would be nice for those items be visible only to the site access level based on permissions. Configuration of reporting is not so simple.

Respuesta de Rockwell Automation

hace 2 meses

Hey Olawale, thank you for taking the time to leave us a review. We're glad to hear that you have been finding our software easy to use. As for your product suggestion around site access visibility based on permissions we'll pass your feedback on to our team. As we are always looking for ways to improve, your feedback is appreciated.

Usuario verificado
Sr. Mechanical Engineer en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Fabricación de productos eléctricos/electrónicos, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Good value for the pricing.

3,0 hace 2 años

Comentarios: Billing and subscription service has been easy to navigate.
If an issue cannot be resolved quickly , Fiix has been helpful to find a work-around.
In general, Fiix is slow to respond to customer service requests and feature additions.

Puntos a favor:

Work orders are easy to generate and scheduled maintenance setup is straightforward. Nested PMs and event triggers are great for "if-then" scenarios where more work is required based on the results of a regular PM. Reports are customizable with the upper-tier account. Inventory management is quick and easy when the system is used on a tablet or smart device. The mobile app is easy to set up and use. Permissions for highly customizable for user groups.

Contras:

Asset codes and model number are not visible on the asset list; The user has to view the asset to see the information. Only a Grainger account can be linked for inventory lookup. Most inventory cannot be populated automatically by part number. However, in Fiix's defense, it may be difficult to get permission from vendors. The report writer uses SQL code, but all of the SQL functions are not available in the interface. WO review and approval from technician to engineer to management is not automated.

Robert
Maintenance Manager en EE. UU.
Fabricación de productos eléctricos/electrónicos, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

FIIX use and ease of use

5,0 hace 2 meses Nuevo

Comentarios: I am very happy with the functionality of FIIX and all its modules, I use this extensive to track inventory and machine maintenance, My team finds it easy to look up parts and this save time in the downtime of the machines. it also make life easy to schedule maintenance and projects within the system

Puntos a favor:

the ease of operation and managing inventory and Assest

Contras:

Nothing I have noticed at this point. I have not run into any situations that wasn't able to be resolved or set up for my needs by customer support.

Respuesta de Rockwell Automation

el mes pasado

Hi Robert, we appreciate you taking the time to leave us a review. It's great to hear that you and your team are finding our software easy to use and that you've reduced your downtime. Thank you for telling us about your experience.