¿Qué es Procore?

El software para el sector de la construcción Procore gestiona tus proyectos, recursos y finanzas, desde la planificación hasta el cierre. La plataforma conecta a todos los contribuyentes de proyectos con soluciones creadas específicamente para el sector y propietarios, contratistas generales y contratistas especializados. La capacidad de comunicarse entre equipos facilita el trabajo conjunto al establecer una única fuente de información veraz. Así es como Procore facilita a tu equipo el acceso a todo lo que se debe saber para hacer el trabajo.

¿Quién usa Procore?

Procore está diseñado para una variedad de propietarios, contratistas generales, firmas de gestión de contratos, arquitectos, firmas de diseño, firmas de ingeniería y subcontratistas especializados.

¿Dónde se puede implementar Procore?

Cloud, SaaS, Web, Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

Sobre el proveedor

  • Procore Technologies
  • Ubicado en Austin, EE. UU.
  • Fundada en 2001
  • Asistencia telefónica
  • Asistencia 24/7
  • Chat

Países disponibles

Australia, Canadá, Chile, Colombia, España y otros 7

Idiomas

español, inglés, portugués

Sobre el proveedor

  • Procore Technologies
  • Ubicado en Austin, EE. UU.
  • Fundada en 2001
  • Asistencia telefónica
  • Asistencia 24/7
  • Chat

Países disponibles

Australia, Canadá, Chile, Colombia, España y otros 7

Idiomas

español, inglés, portugués

Imágenes y vídeos de Procore

Procore Software - 1
Procore Software - 2
Procore Software - 3
Procore Software - 4
Procore Software - 5
Ver 6 más
Vídeo de Procore
Procore Software - 1
Procore Software - 2
Procore Software - 3
Procore Software - 4
Procore Software - 5

Comparar el precio de Procore con productos similares

N/D
Versión gratuita
Prueba gratis
US$ 49,00/mes
Versión gratuita
Prueba gratis
N/D
Versión gratuita
Prueba gratis
US$ 99,00/mes
Versión gratuita
Prueba gratis

Funciones de Procore

  • Acceso móvil
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Almacenamiento de documentos
  • Aprobación de ventas
  • Base de datos de costes
  • Base de datos de subcontratistas
  • Base de datos histórica
  • CRM
  • Calendario de personal
  • Comentarios/notas
  • Contabilidad de acreedores
  • Contabilidad de deudores
  • Contabilidad de los proyectos
  • Costes de trabajo
  • Creación de informes/análisis
  • Dibujo 2D
  • Edificios residenciales
  • Estimaciones
  • Estimación de costes
  • Estimación eléctrica
  • Estudio de materiales
  • Facturación
  • Facturación de proyectos
  • Generación de propuestas
  • Gestión RFP
  • Gestión de clientes
  • Gestión de contactos
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de control de horas
  • Gestión de documentos
  • Gestión de facturas
  • Gestión de incidentes
  • Gestión de inspecciones
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de ofertas
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de permisos
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de subcontratistas
  • Gestión de tareas
  • Gestión de trabajos
  • Gestión de órdenes de cambio
  • Gestión de órdenes de compra
  • Gestión del pipeline de ventas
  • Herramientas de colaboración
  • Importación y exportación de datos
  • Informes de avance
  • Integraciones de terceros
  • Integración contable
  • Modelos personalizables
  • Para la industria AEC
  • Planificación de proyectos
  • Presupuestos y estimaciones
  • Presupuestos/previsiones
  • Programación de trabajos
  • RFI y envíos
  • Seguimiento de clientes
  • Seguimiento de cualificación
  • Seguimiento de equipos
  • Seguimiento de estado
  • Seguimiento de presupuestos/Costes de trabajo
  • Seguimiento de problemas
  • Seguimiento del proyecto
  • Seguimiento del tiempo
  • Seguimiento horas/gastos
  • Uso compartido de archivos
  • Vista de Gantt/cronología

Alternativas a Procore

QuoteSoft es una herramienta personalizada, basada en conocimientos e intuitiva, en PDF y en papel, para realizar estimaciones de trabajos de canalización, conducción o fontanería.
SAP Concur te lleva más allá de la automatización, a una solución de administración de gastos completamente conectada que crece con tu negocio.
El software de contabilidad líder para pequeñas empresas. Acceso instantáneo a la información de clientes, proveedores y empleados.
Tecnología de gestión de proyectos basada en la nube que te permite vincular todas las áreas de negocios en una ubicación centralizada.
QuickBooks es un software para gestión de empresas de extremo a extremo que puede crecer con tu negocio.
BrickControl es un software web en la nube que te ayuda a gestionar tus obras de una forma muy potente y sencilla. ¿Cansado de usar complejas Excel? Llámanos y te ayudamos.
Un sistema ERP todo en uno de última generación basado en la nube creado para la construcción. Uno de los más valorados en el Reino Unido.
Enterprise level, All-in-one integrated ERP solution for the Construction industry based on the powerful Microsoft Dynamics platform.
Solución integral basada en la nube para gestión de proyectos, control de documentos y finanzas del sector de la construcción.
monday.com es un sistema operativo de trabajo en la nube en el que los equipos dirigen sus proyectos y trabajos diarios, ya sea en la oficina, desde casa o en cualquier lugar.
Para subcontratistas comerciales y remodeladores residenciales que buscan dirigir un negocio más productivo. Solución todo en uno con información en tiempo real.
A project management tool designed to help construction businesses handle time tracking, document management and more.
simPRO es una potente solución de software de gestión de servicios externos que ayuda a los contratistas de oficios a optimizar las operaciones para aumentar las ganancias.

Opinones de Procore

Evaluación media

En general
4,5
Facilidad de uso
4,4
Atención al cliente
4,6
Funcionalidades
4,3
Relación calidad-precio
4,1

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Encontrar opiniones por puntuación

5
52%
4
41%
3
6%
2
0%
1
1%
Ruth M.
Ruth M.
Director en
Usuario de Linkedin verificado
Diseño, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña
Fuente: GetApp

Excellent full-on project management software

5 hace 6 años

Comentarios: This is a package aimed at construction professionals and provides a thorough means of managing multiple projects across multiple people and teams including architects, designers, and subcontractors. It is a significant investment not a simple free app, and needs to be approached as such. The implementation is pretty straightforward and the customer support excellent.here remain some annoying features, but the support team are responsive and it is clear that significant investment if still being made into improving the software.

Puntos a favor:

Much better than the competition at managing a range of projects across the things you need in construction - RFI,s , punch/snag list (we use this for internal "to do" items) and critically the main contract variations- this is a bit clunky but REALLY effective when you get the hang of it - meetings recording is again a trifle clunky but very effective so I forgive it For the first time in 15 years I have proper oversight across all projects (typically around 40-60) and can manage the progress of each from my iPad wherever I am. Site logging app very powerful Clients love the visibility Document handling with version control is brilliant

Contras:

The only really annoying feature is that the company level information (ie visibility across projects, personal "open items" lists and financials) is only available on the browser version not the app. The directory and permissions systems are well intentioned but actually you have to subvert them a bit as to do anything useful people really need full admin rights (even to add a contact to a directory- if this is to be used as the main shared company contacts directory we need everyone to be able to do that). I am happy to give my people that, but I can imagine a lot of companies where you don't want all your staff to have access to budgets and financials. It is expensive- we think it a great investment at this time, but it is nonetheless expensive. if you are looking for a cheap app this is not the one for you. The us-centric language and set up is a minor irritation- the partial attempt at making it Anglophile (changing a few of the function names) is actually worse than useless as the changes just confuse people- the training videos refer to the US terms for things and you can get used to pretty fast, but then they are not called that on your screen. I would love to be able to customise some of the standard PDF outputs Drawings handling a bit clunky, particularly markups- brilliant idea and conception but difficult to use as you can't undo markups once you have done them which makes people risk averse in case they cock it up- I am confident this will improve

Lori R.
Project Administrator en EE. UU.
Construcción, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña
Fuente: SoftwareAdvice

Alternativas consideradas:

Procore for Construction

5 hace 2 semanas Nuevo

Comentarios: While I have used it for many years, my client is new to it, so more to come....

Puntos a favor:

I like that all data is in one place and easy to access. We can set up workflows to automate tasks. We can allow our clients limited access to thier project.

Contras:

Software is pricey, although it does deliver. It would be nice to have it accessible to more smaller companies by reducing cost. Sometimes it can be a learning curve for new users depending on what tools they are using, however with the 10+++ support and great tutorials, most pick it up quickly.

Tom J.
Document Controller en RU
Construcción, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Great collaboration tool

3 hace 2 meses

Puntos a favor:

Dashboard makes navigation very straight forward. Easy to search for & download releavnt documents

Contras:

More quick links in a side bar on login screen

Jason G.
President en Canadá
Software informático, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Great software if you are looking to improve your construction business and gain better insights

4 hace 3 meses

Puntos a favor:

Procore allows better insights into your projects. This enables you to deep dive into problem areas and quickly make decisions on how to correct. You can plan better across your entire organization, rather than looking at project by project issues.

Contras:

It's quite expensive. If you are not getting the value out of the system you are paying for, you could mistakenly turn your back on it. Best bet is to figure out how to gain the biggest ROI out of Procore, even if that means hiring a Procore Certified Consultant to help.

Amira D.
Site Architect en Jordania
Construcción, 1.001-5.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Ensure the successful management of contracting projects and perfect organization of project data

5 hace 4 semanas Nuevo

Comentarios: Procore has provided us with great flexibility in managing the project, and we have eliminated many of the mistakes that we were making previously when preparing the various submission tables in the project. With Procore, you can, with simple steps, filter Shop drawings Logs or RFI's Logs, for example, and know the status of the topic that Looking for it and following it up with other members by sending them notifications. Indeed, it simplifies many procedures and keeps all tasks and project activities under constant follow-up.

Puntos a favor:

What I like most about Procore is the perfect organization that it provides for all documents, reports, and communications of project members on the cloud, which enables all team members and stakeholders to be kept up-to-date and informed of everything that is going on with the project. I appreciate how providing all project management tools in one place simplifies the procedures and saves a lot of time, as most of the outstanding issues are resolved directly, as all concerned will have knowledge of the matter and will communicate with each other to implement the appropriate solution. I love the reports that are prepared by Procore, as they cover all project management functions and show in a modern format that includes graphs and tables the general status of the project's business and completion percentages and also cover all financial aspects and much more. I appreciate that Procore acts as a database that includes all project correspondence, drawings, reports and material delivery requests, and through several logs that show the dates of submission and response, you can know the status of each request or scheme with ease.

Contras:

Procore is ideal for contracting projects, and I don't think there are any negative things or technical problems, as it is connected to the cloud and has an amazing interface, it depends only on the work team and their cooperation by taking advantage of all the wonderful tools available in Procore.