¿Quién usa Mindbody?

MINDBODY atiende y ofrece asistencia a salones de tamaño pequeño, mediano y grande en todo el mundo.

¿Qué es Mindbody?

El software MINDBODY está diseñado para ayudarte a administrar y hacer crecer tu salón, desde la recepción del cliente hasta que sale por la puerta. Con un poderoso conjunto de herramientas, puedes programar citas, procesar pagos de forma segura, realizar un seguimiento del éxito, administrar los horarios de estilistas y evitar las ''no presentaciones'' con recordatorios de citas automatizados. Además, un conjunto avanzado de funciones de marketing integradas atraerá nuevos clientes y mantendrá a los existentes. Disfruta más tiempo para concentrarte en lo que más te gusta. Programa una demostración gratuita hoy mismo.

Información sobre Mindbody

Mindbody

http://www.mindbodyonline.com

Fundada en 2000

Vídeo de Mindbody
Play
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb

Resumen de precios de Mindbody

Mindbody no está disponible en versión gratuita y no ofrece prueba gratis. La versión de pago de Mindbody está disponible a partir de US$ 129,00/mes.


Precio inicial

US$ 129,00/mes

Versión gratuita

No

Prueba gratis

No

Mindbody: implementación y asistencia

Asistencia

  • En horario ininterrumpido (atiende un representante)
  • Horas laborables
  • En línea

Implementación

  • En la nube, SaaS, web
  • Móvil: nativo de iOS
  • Móvil: nativo de Android

Formación

  • En persona
  • En directo en línea
  • Seminarios web
  • Documentación

Funciones de Mindbody

  • Alertas y notificaciones
  • Gestión de reserva de habitaciones
  • Planificación de instalaciones
  • Planificación de personal
  • Programación a tiempo real
  • Programación automatizada
  • Programación de citas
  • Programación de cursos
  • Programación de grupos
  • Programación de recursos
  • Varias ubicaciones

Lista completa de Herramientas de planificación

  • Base de datos de miembros
  • Directorio de miembros
  • Gestión de aplicaciones
  • Gestión de comités
  • Gestión de cotizaciones
  • Gestión de eventos
  • Gestión de páginas web
  • Marketing por correo electrónico
  • Portal de miembros
  • Procesamiento de pagos
  • Renovación de inscripciones
  • Tipos de miembros

Lista completa de Programas de gestión de socios

  • Asistencia al cliente
  • CRM
  • Gestión de promociones
  • Gestión de reserva de habitaciones
  • Gestión de tasas
  • Notas de reserva
  • Reserva de actividades
  • Reserva de terceros
  • Reservas de grupo

Lista completa de Sistemas de reservas

  • CRM
  • Compras
  • Facturación
  • Gestión de empleados
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la formación
  • Gestión de marketing
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de proyectos
  • Gestión financiera
  • Métricas de rendimiento
  • Programación
  • Seguimiento horas/gastos

Lista completa de Software de gestión empresarial

  • Citas recurrentes
  • Gestión de alquiler de cabinas
  • Gestión de empleados
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de nóminas
  • Perfiles de clientes
  • Programa de fidelización
  • Punto de venta (POS)
  • Varias ubicaciones

Lista completa de Software para Peluquería

  • Facturación
  • Gestión de clases
  • Gestión de clientes
  • Gestión de personal
  • Gestión de trajes
  • Inscripción en línea
  • Pagos en línea
  • Portal de autoservicio
  • Programación de cursos
  • Punto de venta (POS)
  • Reporting
  • Seguimiento de la asistencia

Lista completa de Software para academias de baile

  • Acceso móvil
  • Base de datos de clientes
  • Citas recurrentes
  • Gestión de reserva de habitaciones
  • Pagos en línea
  • Programación automatizada
  • Programación de grupos
  • Recordatorios de citas
  • Reserva en línea
  • Sincronización de calendario
  • Varias ubicaciones

Lista completa de Software para agendar citas

  • Conforme con HIPAA
  • Fotos antes y después
  • Gestión de citas
  • Gestión de clientes
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de tarjetas de regalo
  • Paquetes de tratamientos

Lista completa de Software para balnearios medicinales

  • Gestión de empleados
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de listas de espera
  • Gestión de nóminas
  • Marketing por correo electrónico
  • Perfiles de clientes
  • Programa de fidelización
  • Programación de citas
  • Punto de venta (POS)
  • Recordatorios de citas

Lista completa de Software para barberías

  • Clasificación de cinturones
  • Comunicación con miembros
  • Facturación
  • Gestión de asistencia
  • Gestión de clases y horarios
  • Gestión de estudiantes
  • Gestión de eventos
  • Inscripción en línea
  • Punto de venta (POS)

Lista completa de Software para centros de artes marciales

  • Facturación
  • Gestión de citas
  • Gestión de clientes
  • Gestión de clínicas
  • Gestión de empleados
  • Gestión de tarjetas de regalo
  • Marketing por correo electrónico
  • Notas SOAP
  • Punto de venta (POS)
  • Varias ubicaciones

Lista completa de Software para centros de masaje

  • Gestión de inventarios
  • Gestión de personal
  • Pagos en línea
  • Planificación de instalaciones

Lista completa de Software para centros de yoga

  • Acceso móvil
  • Facturación
  • Gestión de equipo
  • Gestión de eventos
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de marketing
  • Gestión de membresías
  • Gestión de páginas web
  • Gestión de visitantes
  • Portal de miembros
  • Procesamiento de pagos
  • Punto de venta (POS)
  • Reservas en línea
  • Seguimiento de la asistencia

Lista completa de Software para clubes

  • Biblioteca de ejercicios
  • Comercio electrónico
  • Evaluación de condición física
  • Plan de entrenamiento
  • Procesamiento de pagos
  • Programa de nutrición
  • Seguimiento de certificaciones
  • Seguimiento de la asistencia

Lista completa de Software para entrenadores personales

  • Gestión de capacidades
  • Gestión de marketing
  • Gestión de miembros
  • Gestión de personal
  • Pagos en línea
  • Programación de cursos
  • Punto de venta (POS)
  • Seguimiento de la asistencia

Lista completa de Software para estudio de pilates

  • Biblioteca de ejercicios
  • Conforme con HIPAA
  • Creación de informes/análisis
  • EHR/EMR
  • Evaluaciones
  • Facturación
  • Gestión de citas
  • Gestión de clínicas
  • Gestión de seguros
  • Notas sobre la evolución
  • Para fisioterapia
  • Planes de tratamiento
  • Portal de los pacientes
  • Recordatorios de citas
  • Varias ubicaciones

Lista completa de Software para fisioterapeutas

  • Autopréstamo y autodevolución
  • Facturación
  • Gestión de clases y horarios
  • Gestión de contratos
  • Gestión de empleados
  • Gestión de eventos
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de marketing
  • Gestión de membresías
  • Procesamiento de pagos
  • Reserva en línea
  • Seguimiento de la asistencia

Lista completa de Software para fitness

  • Gestión de equipo
  • Gestión de eventos
  • Gestión de listas de espera
  • Gestión de membresías
  • Inscripción en línea
  • Pagos en línea
  • Portal de padres
  • Programación de cursos
  • Seguimiento de competencias
  • Seguimiento de la asistencia
  • Seguimiento de puntuación

Lista completa de Software para gimnasios

  • Gestión de citas
  • Gestión de clientes
  • Gestión de inventarios
  • Nóminas y comisiones
  • Planificación de personal
  • Programa de fidelización
  • Punto de venta (POS)

Lista completa de Software para spa

Alternativas a Mindbody

Más alternativas a Mindbody

Reseñas de Mindbody

Todas las reseñas

Calificación general

4/5

Evaluación media

Facilidad de uso 3,8
Atención al cliente 3,8
Funcionalidades 3,9
Relación calidad-precio 3,6

Evaluar software

Comparte tus experiencias con otros compradores de software.

¡Escribe una reseña!
Garrett E.
CIO
Hospital y atención sanitaria, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    4 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 6/9/2019

"Learn It and Use It"

Puntos a favor: I can not state more clearly that Mindbody is the leader in what they do. They have their faults because of the way it was designed originally but they are working on those every day but no system on the market is better. I have a feeling that a couple years from now, they be much larger than what they even are now.

Contras: the old design structure of the base platform could use some updates, which they are aware of

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 6/9/2019
John T.
CEO
Administración educativa, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    4 /5
  • Facilidad de uso
    2 /5
  • Características y funcionalidades
    3 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    2 /5
  • Probabilidad de recomendación
    0/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 4/4/2020

"MindBody for Music Schools"

Comentarios: Studio automation is always a plus - if you haven't used Auto-Pay, you should really try it. Automated emails are really the best part. For us, it's slow, kind of clunky, and doesn't fit our needs as well as we had hoped. Them withholding our money was definitely the main impetus for our disillusionment.

Puntos a favor: Integrated billing/scheduling/contractor & staff payroll. Automated email messaging. Automated customer billing. A large variety of services thought to improve retention and conversion. Tech support is very knowledgeable, professional and helpful.

Contras: We've been using MB for over 7 years. It was affordable when we started, but has continued to increase in cost. It is now very expensive, by comparison to other offerings. The billing system is extremely complicated to set up and is difficult to train. It's really built for yoga studios, etc., and is not a good solution for music schools. The vast majority of the add-on products they promote are not useful to those that only book recurring appointments, like music schools do. They seem to be designed for pushing individual appointment booking, which is the opposite of what we need. There are constant "improvements" which always add more page loads - when we first started, you could go to any page on the site within 2 clicks. The daily tasks you need are now, all, at least 3 page loads away, if not more. In other words, their improvements always slow us down and don't add any value that we can perceive. The reason we're going to move to something else was cemented this week: On Apr. 1 our Auto-Pays ran like normal. On Apr. 2 they sent us an email informing us that 20% of what they owed us was being held to protect our clients due to changes from the COVID-19 pandemic. We were left scrambling for cash to cover checks we had already written. There was no warning that they were going to short us. They claimed that the "entire processing industry" was doing this, but I can find no evidence that that is true. It looks like they were holding back our money to protect themselves.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 4/4/2020
Ramin L.
Mortgage Professional
Banca, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    4 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    3 /5
  • Relación calidad-precio
    3 /5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 10/1/2021

"Great for automation for business, also a good tool for user"

Comentarios: With a few hiccups from the user side (booking classes) and the up-sells I wouldn't jump to use this again in the future. Of course, with Covid we have no classes any longer but should we begin holding I may stick to the simpler Eventbrite booking platform. Mindbody just dominated the industry here in Los Angeles and although they have a good system, I don't think it's worth the costs unless you are a very large studio that sells out every class.

Puntos a favor: I have used Mindbody from both sides of the fence, one as a user as well as a business owner. What I liked most as a user is that it's simple to use and allows the user to get a gambit of various class offerings without having to go to various different websites or apps. If you're looking for a yoga class at a certain time, a certain location- it gets you there and lets you book it right from the app.

Contras: This is strictly from the business side, it's a little clunky to use and again this is from the business side- the costs did increase over time with the add-ons. This can be very problematic because the up-sells didn't necessary equate to more guests to the mediation studio we were working through.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 10/1/2021
Randall F.
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    3 /5
  • Facilidad de uso
    2 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    2 /5
  • Probabilidad de recomendación
    3/10
  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: GetApp
  • Publicado el 1/1/2017

"Not as good as they think they are"

Comentarios: I have been using Mind Body for 5 yrs. I am a single practitioner Registered massage therapy clinic. I am very computer savvy. I have used several practice management software and have contributed to UI development of two of them. At the time of sign up I had completed an exhaustive search on Clinic management apps. The two that came out on top for me were Mind/Body and another one. I went with MB because their salesman misrepresented their tech's ability to export my data. In the end, they couldn't do it. He also signed me up at the wrong price for my situation and it cost me extra $ for months. I decided to continue with MB without my previous client database. The back end of the software is extremely complicated and took quite a while to get things to work right. They seem to feel they are the best solution out there, they clearly haven't looked closely at the other providers and how my clients could interact with the software which is overly complicated, I have numerous clients who won't work with MB and call or text. (there will always be some who won't use it no matter the design) They are committed to using Flash (outdated) if you want to use an iPhone or iPad you have to use their apps instead of the site being HTML5 or cross platform compatible. It also doesn't work well with Safari. The CRM is poorly designed and their premium Soap notes are a joke in comparison to what the competition like Booker, Jane app, Soap Vault. and many more offer. Their Auto emails don't handle embedded HTML correctly and are completely broken at the moment and fill my email with content not linked to. You can't collate, print or export client notes or soap notes. I have to copy and paste my notes into word to create a medical-legal report.

Puntos a favor: Great 24hr customer service support.
Wide range of features.
Conventions, classes, and online training on how to use their product and market your practice better
Reasonably easy to run your practice once you are set up.
Good consumer awareness of the apps so you can be found through their network of providers.
A good set of reports to understand and analyze your business.

Contras: Over priced. If a corporation can have an Igo they are conceited and not fully aware of their competition and how they are being bettered by other companies that didn't have to spend millions of dollars last year to deliver what they are offering. Raised my rates 60% in two price increases over the last 6 month period.
The initial salesman made false promises.
Overly complicated user interface both for potential clients and for service providers.
No automatic booking assistance that keeps dead spaces to a minimum.
Poor Contact Relation management compared to much less expensive software.
Pushed expensive 3rd party upgrades for components that should have been included in the price.
They don't have a well-developed place to create treatment notes, can't print, collate or export the notes you do create. Not PIPA compliant (Standards of patient privacy)
Can't bill or track insurance billing and payments.
Takes forever to fix something broken in their software. Promised features and then took 2-3 years to deliver features.

  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: GetApp
  • Publicado el 1/1/2017
Emily K.
Accountant
Contabilidad, 501-1000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    4 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 5/11/2020

"MindBody is almost all the software you need for a gym or studio"

Comentarios: Overall, MindBody is great and I don't think I've even used half of the features after several years of regular use. There is a way to do anything, and tech always provides good help.

Puntos a favor: There is a wide variety of ways that you can structure contracts and payments. The feature that allows you to attach PDF documents to each client helps towards operating in a more paperless manner.

Contras: Refunds and returns are a bit confusing. The product could also be improved with a better attendance system. They should improve the attendance feature. The sign in app apparently doesn't work and we have used a different sign in software.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 5/11/2020