¿Qué es PrognoCIS?

PrognoCIS EHR es un paquete de EHR, gestión de consultorios y facturación totalmente integrado y específico para cada especialidad. Clasificado como uno de los principales 10 EHR basados en la nube por KLAS. Las características incluyen: Integración con telesalud, portal para pacientes, plantillas personalizables específicas para cada especialidad, recetas electrónicas, panel de uso significativo, software de facturación médica, entre otros. Se encuentran disponibles las versiones tanto basadas en la web como en cliente/servidor. Certificado por CCHIT y ONC-ATCB para ayudar a los profesionales médicos a cumplir con los requisitos de uso significativo para obtener un retorno de la inversión comprobado.

¿Quién usa PrognoCIS?

Desde profesionales médicos independientes hasta grandes clínicas de múltiples especialidades

Información sobre PrognoCIS

Bizmatics

Founded in 2000

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Información sobre PrognoCIS

Bizmatics

Founded in 2000

Compara PrognoCIS con productos similares

Precio inicial

US$ 250,00/mes
US$ 539,00/mes
N/D
US$ 39,00/mes

Versión gratuita

Versión gratuita No
Versión gratuita No
Versión gratuita No
Versión gratuita

Prueba gratis

Prueba gratis No
Prueba gratis
Prueba gratis No
Prueba gratis

PrognoCIS: implementación y asistencia

Asistencia

  • E-mail/Help Desk
  • Preguntas frecuentes/foro
  • Base de conocimientos
  • Asistencia telefónica
  • Asistencia 24/7
  • Chat

Implementación

  • Cloud, SaaS, Web
  • Windows (desktop)
  • Windows (local)
  • Linux (local)
  • Android (móvil)
  • iPhone (móvil)
  • iPad (móvil)

Formación

  • En persona
  • En directo en línea
  • Seminarios web
  • Documentación
  • Vídeos

Funciones de PrognoCIS

  • API
  • Acceso móvil
  • Admisión de pacientes
  • Alertas de móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Chat en vivo
  • Chat y mensajería
  • Comunicación multicanal
  • Confirmación y recordatorios
  • Conforme con HIPAA
  • Creación de diagramas
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Cuestionarios de pacientes
  • Datos en tiempo real
  • Encuestas y comentarios
  • Formación de los pacientes
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de campañas
  • Gestión de citas
  • Gestión de encuestas y sondeos
  • Gestión de expedientes
  • Gestión de expedientes de pacientes
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de la comunicación
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de planes de cuidado
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Invitaciones y recordatorios de correo electrónico
  • Mensajería
  • Mensajería SMS
  • Pagos electrónicos
  • Pagos en línea
  • Panel de actividades
  • Portal de autoservicio
  • Portal de los pacientes
  • Programación
  • Programación automatizada
  • Programación de citas
  • Recargas en línea
  • Recordatorios
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento del avance
  • Software de comunicación con el paciente
  • Supervisión
  • Supervisión en tiempo real
  • Varias ubicaciones
  • Ver, descargar y transmitir
  • Videoconferencia

Lista completa de Software de comunicación con el paciente

  • API
  • Almacenamiento de documentos
  • Asistencia de codificación
  • Chat en vivo
  • Con certificación ONC-ATCB
  • Conforme con HIPAA
  • Creación de diagramas
  • Creación de informes históricos
  • Creación de informes y estadísticas
  • Facturación
  • Facturación médica
  • Filtro de reclamaciones
  • Formularios personalizables
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de citas
  • Gestión de documentos
  • Gestión de expedientes
  • Gestión de facturas
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de formularios
  • Gestión de ingresos
  • Gestión de inscripción
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la comunicación
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de modelos
  • Gestión de reclamaciones
  • Informes personalizables
  • Interoperabilidad clínica
  • Modelos de documentos
  • Modelos personalizables
  • Pagos electrónicos
  • Panel de actividades
  • Portal de autoservicio
  • Portal de clientes
  • Programación
  • Programación automatizada
  • Programación de citas
  • Programación de tareas
  • Recetas electrónicas
  • Reconocimiento de escritura
  • Reconocimiento de voz
  • Recordatorios
  • Registro de pedido
  • Seguimiento de la conformidad
  • Seguimiento de recomendaciones
  • Sistemas de apoyo en la toma de decisiones
  • Uso significativo certificado
  • Varias ubicaciones
  • Verificación de elegibilidad para el seguro

Lista completa de Software de historia clínica electrónica

  • API
  • Acceso móvil
  • Alertas de móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Almacenamiento de documentos
  • Almacenamiento seguro de datos
  • Archivos de audio y vídeo bidireccionales
  • Chat en vivo
  • Chat y mensajería
  • Clínica de varios profesionales
  • Confirmación y recordatorios
  • Conforme con HIPAA
  • Creación de diagramas
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de marca personalizable
  • Encuestas y comentarios
  • Facturación
  • Facturación médica
  • Formularios online
  • Formularios personalizables
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de citas
  • Gestión de clínicas
  • Gestión de documentos
  • Gestión de expedientes
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de la comunicación
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de reclamaciones
  • Integraciones de terceros
  • Invitaciones y recordatorios de correo electrónico
  • Mensajería individualizada
  • Modelos personalizables
  • Pagos electrónicos
  • Panel de actividades
  • Para fines médicos
  • Planes de tratamiento a distancia
  • Portal de autoservicio
  • Portal de clientes
  • Procesamiento de pagos
  • Programación
  • Programación de citas
  • Recetas electrónicas
  • Recordatorios
  • Sala de espera virtual
  • Software de softphone
  • Supervisión
  • Uso compartido de archivos
  • Varias ubicaciones
  • Videoconferencia

Lista completa de Software de telemedicina

  • API
  • Alertas de móvil
  • Almacenamiento de documentos
  • Chat en vivo
  • Conforme con HIPAA
  • Creación de diagramas
  • Creación de informes históricos
  • Creación de informes y estadísticas
  • Facturación
  • Facturación médica
  • Firma digital
  • Formularios personalizables
  • Fotos antes y después
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de citas
  • Gestión de clientes
  • Gestión de documentos
  • Gestión de expedientes
  • Gestión de expedientes de pacientes
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de formularios
  • Gestión de ingresos
  • Gestión de inscripción
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la comunicación
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de modelos
  • Gestión de reclamaciones
  • Gestión del flujo de pacientes
  • Importación y exportación de datos
  • Informes personalizables
  • Informes planificados y automatizados
  • Integraciones de terceros
  • Mensajería SMS
  • Modelos personalizables
  • Pagos electrónicos
  • Panel de actividades
  • Planificación de instalaciones
  • Portal de autoservicio
  • Portal de clientes
  • Portal de los pacientes
  • Procesamiento de tarjetas de crédito
  • Programación
  • Programación automatizada
  • Programación de citas
  • Programación de tareas
  • Recetas electrónicas
  • Recordatorios
  • Seguimiento de recomendaciones
  • Varias ubicaciones

Lista completa de Software para cirugía estética

Alternativas a PrognoCIS

Más alternativas a PrognoCIS

Reseñas de PrognoCIS

Leer las 283 opiniones

Evaluación media

En general
4,1
Facilidad de uso
4,2
Atención al cliente
3,9
Funcionalidades
4,1
Relación calidad-precio
3,9

Opiniones por puntuación

5
89
4
123
3
41
2
18
1
12

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >10.001
Roberto P.
  • Calificación global
  • Facilidad de uso
  • Características y funcionalidades
  • Asistencia técnica
  • Relación calidad-precio
    Sin valoración
  • Probabilidad de recomendación
    Sin valoración
  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 4/10/2013

Comentarios: My name is Dr. Roberto E. Puente, DPM, I own and operate a small solo, but very busy, long-term care podiatry practice that has been using PrognoCIS since July 2011. All patient encounters take place at nursing homes and assisted living facilities, so when we decided to go paperless and started to shop around for an EMR system, it became very clear to us that a cloud or web-based system was the way to go. After reviewing many systems, and taking many demos, we decided to go with PrognoCIS because it seemed like a very user-friendly system, with adequate and knowledgeable support staff, and very affordable when compared with other systems in the market at that time. After over two years of using the system, let me tell you that it has been the single best decision that my practice has made! It has proven to be everything that we expected from an EMR and more!! Other colleagues opted for specialty-specific, much more expensive systems, only to find themselves abandoned after the company closed or sold, and were left without reliable tech support. The training/implementation period went very well. We were very fortunate to get such a knowledgeable implementer that was very patient with my skeptical nature, and made sure we where all ready to use the system in all its capabilities before we went live. The system is very easy to customize to any practice scenario, we are able to fully document even complex patient encounters in a matter of minutes. The progress notes produced are clear, professional, and we constantly get compliments on our accurate and timely documentation from other medical professionals and nursing staff. The electronic prescription module is extremely easy to use. The EMR/Billing interface has proven to be seamless and extremely accurate. We were able to do without our billing service and process all claims in-house after a few months. Communication with the clearinghouse has been flawless in all aspects. We actually just achieved the Gold Standard of Revenue Cycle for Medical Practices award from our clearinghouse (Gateway EDI), which means that 99% of claims submitted are error free! The system has very nice tools that allow you to achieve meaningful use with ease and confidence. PrognoCIS has allowed my practice to grow, while allowing me more time to actually do what I like; treat patients instead of getting slowed down with repetitive documenting, billing and administrative chores. I wish I could tell you more about my experiences with their tech support, but to tell you the truth, I haven't had to call them in over a year. I am very glad to see that Bizmatics has continuously grown over the last couple of years and are now consider a top EMR vendor/manufacturer. I don't want to make it seem like it was all peaches and cream, implementing and training for a new EMR is a stressful task for any practice, regardless of size and specialty. That is why is so important to make sure you have a strong, knowledgeable support team behind you. We did have our minor difficulties at the beginning, particularly with the fax application and some issues with the automated uploading of ERA's from the clearinghouse. Both these issues have been fixed long ago, and we have been able to fax in and out of the EMR without any issues for over a year. The same thing with the ERA uploading, it has worked flawlessly for almost two years. I am so glad that we chose PrognoCIS and also very thankful to Bizmatics for such a great product.

  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 4/10/2013
Valerie N.
Administrator
Práctica médica
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
  • Facilidad de uso
  • Características y funcionalidades
  • Asistencia técnica
  • Relación calidad-precio
    Sin valoración
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 8/5/2016

"5 years and holding strong"

Puntos a favor: We have been with PrognoCIS for 5 years after experiencing an epic failure with another EHR solution. Our practice is a small private medical office and flexibility is paramount to optimizing our functionality. We were looking to stay clear of the old large dinosaur solutions most prevalent in the EHR market and we found PrognoCIS. Our relationship with PrognoCIS has been one of growing appreciation of each of our requirements in order to work toward a common goal, clinic efficientcy. What we like most about PrognoCIS is the adaptability or customization of the product. This takes some effort at implementation and continues to be maluable as we fine tune our processes to be more and more efficient. I particularly like that there are certain aspects that we can tweak to meet our current needs.

Contras: There are a tremendous number of reports but sorting through them is a challenge. I struggle with understanding the logic with their naming conventions. The good news is that there has been significant improvement with the "Tech Support" so the response time is more reasonable. I appreciate that Bizmatics continues to work on communication skills with the end user and the tech support team. To provide the correct solution one must first understand the issue. My understanding is that this is an industry challenge but Bizmatics has made concerted efforts to improve customer communications with tech support.

  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 8/5/2016
Stephanie B.
CEO/Provider
Cuidado de la salud mental, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
  • Calificación global
  • Facilidad de uso
  • Características y funcionalidades
  • Asistencia técnica
  • Relación calidad-precio
  • Probabilidad de recomendación
    2/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 25/1/2021

"Not made for Mental Health"

Comentarios: So I would say they have a programming side and a billing side. My biggest challenge was creating an encounter to model that of a behavioral health template. This was not the case in my experience. The people were very nice and was trying to provide what I needed but the time it was taking to create what most EHRs (this was my first EMR) already have in place caused a delay in me working with the RCM side to submit claims therefore I encountered a 30 day delay in claims submissions. If they fix this PrognoCIS would be an awesome product for Mental health Small Practices.

Puntos a favor: So many features but will benefit a larger company (i.e., facility, hospital, medical office). Video portal within the software, e-labs, e-prescribe, EMR specialty specific content library, scheduling and access to reports, clearing house fees, secured messaging, patient protal, appointment reminders, fax services, technical support and paper claims can be apart of your package. They are good to work with you to tailor make it and if you use their RCM company the software is included!

Contras: Patients are not getting their text/email reminders which affects appointment accountability (our numbers started to drop). EMR is really tailored to a medical office and not the behavioral health. For example they call their visits "encounters" which then you follow a table of contents tabs to enter data. That standard format has forms, terminology and templates that aide to a Medical Office (i.e., Vitals, ROS, HPI). The assessments tab you can change but when you first open you can be overwhelmed by the different assessments. Mind you those assessments you see is what your patient sees as well which can be overwhelming for them when being asked about past knee history. Can't setup reoccurences w/telehealth sessions. CPT codes are not aligned with the Diagnosis. Video has been hard to get into have to use zoom as backup.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 25/1/2021
Tatia B.
RCM Director
Salud, bienestar y deporte, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
  • Facilidad de uso
  • Características y funcionalidades
  • Asistencia técnica
  • Relación calidad-precio
  • Probabilidad de recomendación
    8/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 26/10/2020

"PrognoCIS Review"

Comentarios: Overall, my experience has been good.

Puntos a favor: Single sign on solution
User interface, ease of use.
Billing system ease of use
All MACRA/QPP Updates as well CPT/ICD/HCPCS codes updates are included

Contras: I cannot really think of anything at the moment.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 26/10/2020
Mona M.
Práctica médica
  • Calificación global
  • Facilidad de uso
  • Características y funcionalidades
  • Asistencia técnica
  • Relación calidad-precio
    Sin valoración
  • Probabilidad de recomendación
    8/10
  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 27/6/2014

"Podiatry Billing Company Meets with Success with PrognoCIS"

Puntos a favor: The software offers a systematic approach to billing with easy access to all the various components of the process. It is easy to maneuver from screen to screen to input the data or to review and analyze a patient's account. The reports are comprehensive to give a full analysis of the practice and enable you to evaluate all aspects. Support will develop specialized reports to meet your individual needs so it is customized for you and your practice, which is a wonderful feature. When I speak to patients on the phone, I can easily discuss their entire account with them with a clear picture of what has been billed, what has been paid by insurance, and what a patient's responsibility is.

Contras: I would like the program to have the capability of making all the claims ready to send with just a click of a button. I understand the logic of having to review each claim for accuracy before sending to the insurance carrier, yet, once reviewed, it would be nice not to have to individually check off each claim to be ready to send. With the transition to ICD-10, the new updated version of PrognoCIS has changed the way you input the diagnosis. The change is a bit more time-consuming. I am hopeful that with the next update, this will be addressed to enable one to quickly enter or select the diagnosis.

  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 27/6/2014