ChannelAdvisor

¿Quién usa ChannelAdvisor?

Marcas y comercios minoristas líderes que buscan interactuar con los consumidores en todo el viaje de compra, ampliar su alcance en todos los mercados y mejorar el cumplimiento.

¿Qué es ChannelAdvisor?

ChannelAdvisor (NYSE: ECOM) es una plataforma basada en la nube para comercio electrónico cuya misión es conectar y optimizar el comercio electrónico mundial. Durante casi dos décadas, ChannelAdvisor ha ayudado a más de 2700 marcas y comercios minoristas en todo el mundo a mejorar su rendimiento online ampliando los canales de venta, conectándolos con consumidores de todo el mundo, optimizando sus operaciones para obtener un rendimiento óptimo y proporcionando analíticas prácticas para mejorar la competitividad.

Información sobre ChannelAdvisor

ChannelAdvisor

http://www.channeladvisor.com

Fundada en 2001

One Platform. Endless Possibilities
Vídeo de ChannelAdvisor
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One Platform. Endless Possibilities-thumb

Resumen de precios de ChannelAdvisor

ChannelAdvisor no está disponible en versión gratuita.


Versión gratuita

No

ChannelAdvisor: implementación y asistencia

Asistencia

  • E-mail/Help Desk
  • Base de conocimientos
  • Asistencia telefónica
  • Chat

Implementación

  • Cloud, SaaS, Web

Formación

  • En persona
  • En directo en línea
  • Seminarios web
  • Documentación
  • Vídeos

Funciones de ChannelAdvisor

  • API
  • Acceso móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Análisis de evolución de ventas
  • Arrastrar y soltar
  • CRM
  • Carro de compra
  • Catalogación/Categorización
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de marca personalizable
  • Cuentas de clientes
  • Datos en tiempo real
  • Equipamiento
  • Gestión de SEO
  • Gestión de campañas
  • Gestión de canales
  • Gestión de comercio electrónico
  • Gestión de contenidos
  • Gestión de datos del producto
  • Gestión de descuentos
  • Gestión de envíos
  • Gestión de ingresos
  • Gestión de inventario de minoristas
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de modelos
  • Gestión de opiniones
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de promociones
  • Gestión de páginas web
  • Gestión de órdenes de compra
  • Gestión multicanal
  • Integraciones de terceros
  • Integración de redes sociales
  • Marketing multicanal
  • Marketing por correo electrónico
  • Modelos
  • Modelos personalizables
  • Pagos electrónicos
  • Panel de actividades
  • Pedidos de ventas
  • Procesamiento de pedidos
  • Procesamiento de tarjetas de crédito
  • Programa de fidelización
  • Seguimiento de inventario
  • Seguimiento de pedidos
  • Seguridad de datos
  • Sincronización de datos
  • Varias divisas
  • Varias tiendas
  • Varias ubicaciones

Lista completa de Plataformas de comercio electrónico

  • API
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Análisis de canales
  • Análisis en tiempo real
  • Catálogo de productos
  • Control de inventario
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de marca personalizable
  • Datos en tiempo real
  • Distribución multicanal
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de campañas
  • Gestión de canales
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de comisiones
  • Gestión de contenidos
  • Gestión de descuentos
  • Gestión de facturas
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de incentivos
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la disponibilidad
  • Gestión de modelos
  • Gestión de oportunidades
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de promociones
  • Gestión de reservas
  • Gestión de reservas
  • Gestión de socios
  • Gestión de tareas
  • Gestión del pipeline
  • Gestión del precio y de márgenes
  • Gestión multicanal
  • Importación y exportación de datos
  • Informes de ventas
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Marketing multicanal
  • Modelos personalizables
  • Métricas de rendimiento
  • Pagos electrónicos
  • Panel de actividades
  • Plantillas de correo electrónico
  • Portal de socios
  • Reserva de habitaciones
  • Reserva en línea
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de inventario
  • Sincronización de datos
  • Tarificación dinámica

Lista completa de Software de gestión de canales

  • API
  • Acceso sin conexión
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Análisis de evolución de ventas
  • Análisis en tiempo real
  • Base de datos de clientes
  • CRM
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Datos en tiempo real
  • Gestión de almacén
  • Gestión de comercio electrónico
  • Gestión de comisiones
  • Gestión de descuentos
  • Gestión de empleados
  • Gestión de envíos
  • Gestión de ingresos
  • Gestión de inventario de minoristas
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de mercancías
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de promociones
  • Gestión de recibos
  • Gestión de stock
  • Gestión de tarjetas de regalo
  • Gestión de órdenes de compra
  • Historial de cliente
  • Informes de ventas
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Integración contable
  • Lectura de código de barras/tickets
  • Marketing por correo electrónico
  • Optimización de inventario
  • Pagos electrónicos
  • Panel de actividades
  • Para comercio detallista
  • Pedido por correo
  • Pedidos de ventas
  • Previsión
  • Procesamiento de tarjetas de crédito
  • Programa de fidelización
  • Punto de venta (POS)
  • Reposición de inventario
  • Seguimiento de inventario
  • Sincronización de datos
  • Supervisión en tiempo real
  • Varias divisas
  • Varias ubicaciones

Lista completa de Software de gestión para el comercio minorista

Alternativas a ChannelAdvisor

Más alternativas a ChannelAdvisor

Reseñas de ChannelAdvisor

Todas las reseñas

Calificación general

3,8/5

Evaluación media

Facilidad de uso 3,6
Atención al cliente 3,4
Funcionalidades 4,1
Relación calidad-precio 3,2

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Kristyn M.
SA Lead
Electrónica de consumo, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 23/8/2018

"BlueBoard = Love"

Comentarios: Overall, I've had nothing but an awesome experience with BB, it's made my morning so much easier and more reliable and I've gotten so many new people at our company using it now, thanks to the CES visit we had from you this year. Thank you all, so much!

Puntos a favor: BlueBoard has not only changed the way I monitor MAP pricing online, but has also reinvented the way our Marketing Team can see product reviews from customers and allows our sales guys to see whether product are well stocked enough. It's amazing!

Contras: There are quite a few updates that happen, which is great, but I wish that there was a pop-up mini tutorial each time something changed to show me how to manage my page the new way. For example, I spoke with customer rep. this morning (he's the best!) and had to ask him where to find a group of filtered products I had set up because the filter aspect of BB had changed.

Respuesta de proveedores

por BlueBoard.io el 28/8/2018

Hello Kristyn, thank you for your super nice comment!
We're glad we could steer your workflow towards more productivity.
We'll strive to better communicate about our frequent updates to make sure no one gets lost!

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 23/8/2018
Moshe D.
Director
Comercio minorista, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    3 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    3 /5
  • Relación calidad-precio
    4 /5
  • Probabilidad de recomendación
    7/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 20/9/2019

"Powerful software but Expensive and hard to learn"

Comentarios: The software is built with a long term vision but they should make it more affordable by offering it at a lower price to more customers. They also need to provide more guidance in the best way to implement the software

Puntos a favor: Very customizable, has a beautiful interface, and is built with powerful features including rules, look up lists, limitless product attributes, data mapping, and more. Also has great features for each marketplace, including Amazon Advertising with automatic bidding and rules, repricing, a price gird which shows your price and competitors offer and your sales history which is great for monitoring your competitors in one dashboard

Contras: TONS of setup work. I spent almost a year setting up all the different features and rules for my business. Zero guidance is provided on best way to setup your system. support is slow, sometimes taking 3 days to respond to a ticket. help pages are not detailed. product is way more expensive then cheaper alternatives such as Ecomdash.
They dont have an easy way to integrate with quickbooks or other accounting software, SellerCloud does.

Respuesta de proveedores

por ChannelAdvisor el 25/9/2019

Moshe,
Thank you for this valuable feedback. We're glad to hear that you found a solution with ChannelAdvisor that allowed your business to excel. We know you have a choice, and we want you to know we appreciate the chance to work with you.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 20/9/2019
Randy B.
Owner
Muebles, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    3 /5
  • Facilidad de uso
    4 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    2 /5
  • Relación calidad-precio
    2 /5
  • Probabilidad de recomendación
    5/10
  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 19/1/2018

"Good software but not the best company"

Comentarios: All in all it is good software but not the best company to work with.

Puntos a favor: CA is probably the best solution in the marketplace for sellers wanting to offer goods on multiple marketplaces. The software is comprehensive and relatively easy to learn and use. It is also stable with few day-to-day problems.

Contras: It is also the most expensive solution out there (by far) and they require a one year contract. In addition, they are not easy to break away from when the contract expires. They continued to charge us even after our contract expired and forced us to go through our bank and credit card company to recover the extra charges. We also found them very inflexible. You pretty much have to accept it is their way or the highway.

  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 19/1/2018
Martin D.
IT Manager
Bienes de consumo, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Calificación global
    4 /5
  • Facilidad de uso
    3 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    1 /5
  • Relación calidad-precio
    3 /5
  • Probabilidad de recomendación
    6/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 19/10/2020

"Seems like a great product but project support is abysmal"

Comentarios: The tool seems great and works well once properly configured. Lots of room to grow the business on to new platforms easily once properly configured, You will still need a lot of focus on the process and business logic required to create your initial feed, particularly where it comes to product pricing.

Puntos a favor: It allows us to get onboarded onto multiple market places easily with a single data feed and powerful rules engine. We can grow into solution as well.

Contras: The project and onboarding support has been dreadful. You are on your own. But that might be for the best as most of the good staff seem overworked and the rest don't seem to care. Make no effort to understand you business and ensure the tool is properly configured so you might as well just take the basic onboarding package and do it all yourself.

Respuesta de proveedores

por ChannelAdvisor el 17/11/2020

Dear Martin,
Thank you for bringing your concerns to our attention. We've made a note of your message and shared your concerns internally. Please know, we are always looking for ways to improve our Services and our customers' experience, so we appreciate your feedback. We know sustaining an e-commerce business can be a challenge, which is why we strive to provide each customer with the best solution for their business needs. If you have additional concerns with cases you have submitted, please reach out to your Account Manager directly. On behalf of our entire team, thank you for being a ChannelAdvisor customer.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 19/10/2020
Cynthia Q.
MultiChannel Marketing & eCommerce Director
Comercio minorista, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    4 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    3 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 26/11/2019

"If you sell on more than one marketplace, you need this software"

Comentarios: We needed to solve a labor issue of trying to post a product/SKU on multiple different marketplaces without having to go to each one and use their particular interfaces.
Channel Advisor simplifies all of that, and allows us to mainstream our postings from a central repository.
Also, CA manages inventory across all channels, so you don't run the risk of overselling.
Built in repricing tools let you automatically adjust your pricing to match marketplace trends and win the sale within your guidelines. Business rules let you be as complex as you want in defining those guidelines. Overall, this is an extremely robust (and scale-able) system that allows you to customize and manage listings, pricing, inventory and more from one place.

Puntos a favor: Incredible versatility, allowing us to list a large catalog of products across multiple marketplaces with minimal effort.
Centralized and customizable product data management allows for maximum exposure with minimum labor.
CA keeps up with all the latest requirements and mapping changes from each marketplace, so you don't have to.

Contras: My only con for this software isn't the software itself - it's the support.
Support requests can take a long time to get addressed/resolved. Almost all have to be escalated, which takes days if not weeks.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 26/11/2019