¿Qué es Dentrix?

Más de 35 000 consultorios odontológicos confían en el software de gestión de práctica clínica Dentrix. Dentrix es líder en el mercado porque brinda soluciones para ambos lados de tu práctica clínica: el lado comercial y el lado clínico. Además, Dentrix te ayuda a desarrollar tu práctica con el software innovador eServices integrado que agrega nuevas capacidades a tu sistema y productos de las principales empresas de tecnología dental.

¿Quién usa Dentrix?

Los propietarios de consultorios dentales solos buscan un sistema integral de gestión de la consulta que pueda adaptarse al crecimiento.

Where Dentrix can be deployed?

Cloud, SaaS, Web, Windows (desktop)

About the vendor

  • by Henry Schein One
  • Located in American Fork, EE. UU.
  • Fundada en 1982

Países disponibles

Estados Unidos

Idiomas

inglés

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  • by Henry Schein One
  • Located in American Fork, EE. UU.
  • Fundada en 1982

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inglés

Imágenes y vídeos de Dentrix

Vídeo de Dentrix
Dentrix Software - 1 - miniatura
Dentrix Software - 2 - miniatura
Dentrix Software - 3 - miniatura
Dentrix Software - 4 - miniatura

Comparar el precio de Dentrix con productos similares

Precio inicial

N/D
N/A
N/D
US$ 248,00/mes

Versión gratuita

Versión gratuita No
Versión gratuita No
Versión gratuita No
Versión gratuita No

Prueba gratis

Prueba gratis
Prueba gratis
Prueba gratis No
Prueba gratis No

Funciones de Dentrix

  • Alertas de riesgo
  • Almacenamiento de documentos
  • Análisis de productividad
  • Análisis de páginas web
  • Análisis financiero
  • Arrastrar y soltar
  • Autorizaciones basadas en roles
  • Captura de voz
  • Conforme con HIPAA
  • Creación de diagramas
  • Creación de diagramas con manos libres
  • Creación de diagramas periodentales
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de organigrama ortodóntico
  • Digitalización de documentos
  • Facturación
  • Firma electrónica
  • Formularios web
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de citas
  • Gestión de clientes
  • Gestión de colectas
  • Gestión de documentos
  • Gestión de expedientes
  • Gestión de reclamaciones
  • Gestión de usuarios
  • Informes personalizables
  • Informes planificados y automatizados
  • Lista de tareas (to-do list)
  • Mensajería SMS
  • Modelos de documentos
  • Modelos personalizables
  • Notas sobre la evolución
  • Pagos electrónicos
  • Para veterinarios
  • Personalización
  • Planificación de tareas
  • Planificación del tratamiento
  • Portal de clientes
  • Programación
  • Programación de citas
  • Programación de tareas
  • Proyecciones
  • Recordatorios
  • Reloj registrador
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de recomendaciones
  • Seguimiento del avance
  • Varias ubicaciones
  • Vista de comparación

Lista completa de Software de gráficos dentales

  • API
  • Alertas y alzada
  • Alertas y notificaciones
  • Almacenamiento de documentos
  • Arrastrar y soltar
  • Base de datos de clientes
  • Chat en vivo
  • Confirmación y recordatorios
  • Conforme con HIPAA
  • Controles o permisos de acceso
  • Creación de diagramas
  • Creación de informes y estadísticas
  • Diagnóstico de imagen y radiografías
  • Facturación
  • Facturación médica
  • Formularios web
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de citas
  • Gestión de clientes
  • Gestión de documentos
  • Gestión de expedientes
  • Gestión de expedientes de pacientes
  • Gestión de inscripción
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la comunicación
  • Gestión de la disponibilidad
  • Gestión de reclamaciones
  • Gestión de reservas
  • Historial de cliente
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Mensajería SMS
  • Modelos de documentos
  • Modelos personalizables
  • Pagos electrónicos
  • Panel de actividades
  • Planificación del tratamiento
  • Portal de autoservicio
  • Portal de clientes
  • Programación
  • Programación automatizada
  • Programación de tareas
  • Recetas electrónicas
  • Recordatorios
  • Recordatorios por correo electrónico
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de recomendaciones
  • Seguridad SSL
  • Sincronización de datos
  • Varias ubicaciones

Lista completa de Software para dentistas

Alternativas a Dentrix

Más alternativas a Dentrix

Reseñas de Dentrix

Leer las 324 opiniones

Evaluación media

En general
4,3
Facilidad de uso
4,2
Atención al cliente
4,1
Funcionalidades
4,2
Relación calidad-precio
4

Opiniones por puntuación

5
176
4
108
3
20
2
7
1
13

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Kristen P.
Kristen P.
Dentist/practice owner en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Hospital y atención sanitaria, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Great dental software backed by excellent company

5 hace 5 meses

Comentarios: We love HS and dentrix for our practice!

Puntos a favor:

Dentrix is very user friendly and has many features for many needs

Contras:

Too many clicking steps, not cloud based and not enough initial training. You have to dig to get the full use out of this product. Once you do, though, it’s great

Dominique S.
Dominique S.
transcriptionist en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Traducción y localización, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Dentrix was a lifesaver at my previous job.

5 hace 2 años

Comentarios: My previous job at my father's dental office worked with paper files for the first 30 years. We finally convinced him to upgrade and get a computer system. We chose Dentrix and I'm glad we did! I don't have experience with others to compare, but it was such a great software. Also, you can print out the patient's chart to have a backup paper chart to file in case of an emergency.

Puntos a favor:

- Dentrix has a ton of features that makes scheduling appointments mostly easy and stress-free. - It's easy to find the codes after the patient received their treatment and add it to their digital chart. - Easy to print patients' charts for backup files. - Billing made easy. - Customer support was always excellent

Contras:

- Costly. - It can take a bit to learn everything within the software. - Only Windows compatible. I have Windows but that can be an issue for those who are Mac owners. - When scheduling appointments, sometimes the boxes cover other appointment times making them nonvisible, which ultimately makes you not realize an appointment is there and mess up the appointments for that time slot and surrounding.

John C.
John C.
Manager en EE. UU.
Salud, bienestar y deporte, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Support with an attitude, and a big bill

2 hace 2 años

Comentarios: Good software when is running. Difficult to deal with technical issues. And very expensive. Not worth the price!

Puntos a favor:

I like how Dentrix integrates all clinical aspects of the practice under one program

Contras:

It is very expensive. Great marketing will have you believe you are buying the Cadillac of dental software. You must sign-up and pay monthly for technical support. They provide frequent updates, which never install smoothly. You are forced to call customer support. And they will talk to you with an attitude. Plan to spend a long time on-hold. And then a long time installing those updates. Very frustrating!

Joelle T.
Dental Hygienist en EE. UU.
Práctica médica, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Great full suite of Dental practice management software.

5 hace 4 meses

Comentarios: I have been working at another dental office recently that doesn’t use Dentrix and I really realize how user friendly Dentrix is and how complete the software feels. It is organized and easy to complete tasks/charting without duplicating efforts. Dentrix just feels like it makes sense to me and it has a professional and updated look. The software I use at the other office is so much harder to use and takes me twice as long to do anything (maybe because I have so much experience using dentrix?). Dentrix is a complete package of features that link together everything in a patient record.

Puntos a favor:

The features and ways this software can help manage patient records, appointments, billing, treatment plans, and communications is limitless. I have worked in offices that utilize Dentrix to its fullest and it is a great tool and keeps everyone on the same page in regulates to patients and treatment etc. You can begin using it for a few things and as you get comfortable the features used can expand. It is pretty flexible for using in small offices or larger offices and with proper training it seems to be great in my experience as a hygienist.

Contras:

It can become a mess if employees don’t understand how to utilize the software properly. If patients aren’t scheduled directly from the recall in their chart then they will show up on recall lists and get notified they are due for an appointment or sometimes they can end up with multiple recalls if not managed correctly when scheduling. If treatment plans aren’t input correctly then scheduling and estimates will be inaccurate.

Usuario verificado
Dental Administrator en Canadá
Usuario de Linkedin verificado
Práctica médica, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

The most user friendly dental software

4 hace 3 años

Comentarios: I've used Dentrix more than any other system over the years. It's very easy to jump in and use. There are a few improvements that can be made to Dentrix to make it the optimal software system. This would be nice to see!

Puntos a favor:

Dentrix is extremely user friendly and the most common dental software found in dental offices. The charting and notes are easy to use, along with the quick notes for standard notes that are repeated with procedures along with hot buttons for easy charting. The treatment planning is efficient in the charting with outlining priority. Scheduling is easy to use, clear and customizable for display. The drop box on the right to move appointments is handy and everyone can share the same drop box, even if you are logged in under different users.

Contras:

There are too many windows that need to be opened, charting, xrays, documents center, patient information, schedule. Documents would be better served with the patient information to limit all of the windows you need open. When an electronic submission is sent to the insurance, a digital copy is not kept in Dentrix. This is very hard to work with as you need to scan in documents continuously and you can see the previous record of what was covered at the last visit. You can't send emails with an option of encrypting the documents with a password - for privacy legislation this would be amazing!