¿Quién usa Socio?

Todas las organizaciones, grupos y empresas que organizan eventos, congresos y ferias comerciales.

¿Qué es Socio?

Socio hace que sea fácil y asequible crear aplicaciones de eventos totalmente personalizables para congresos, ferias y eventos. Es fácil de usar para los asistentes. ¡Lo difícil es dejar de usarlo! Tu aplicación será una solución integral para ayudar a que los asistentes aprovechen tu evento al máximo. Ellos pueden seleccionar y crear una agenda personal para navegar sin esfuerzo por el evento. Las potentes herramientas de redes sociales mejoran el compromiso entre los asistentes, los patrocinadores y todos. Socio brinda una experiencia excepcional del evento.

Información sobre Socio

Socio

https://socio.events/

Fundada en 2016

Socio Software - 1
Socio Software - 2
Socio Software - 3
Socio Software - 4
Socio Software - 5
Vídeo de Socio
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Precio inicial

N/D
N/D
US$ 125,00/mes
US$ 3.500,00/una vez

Versión gratuita

Versión gratuita No
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Versión gratuita No
Versión gratuita No

Prueba gratis

Prueba gratis
Prueba gratis No
Prueba gratis No
Prueba gratis

Socio: implementación y asistencia

Asistencia

  • E-mail/Help Desk
  • Preguntas frecuentes/foro
  • Base de conocimientos
  • Asistencia telefónica
  • Asistencia 24/7
  • Chat

Implementación

  • Cloud, SaaS, Web
  • Mac (desktop)
  • Windows (desktop)
  • Android (móvil)
  • iPhone (móvil)
  • iPad (móvil)

Formación

  • En directo en línea
  • Seminarios web
  • Documentación
  • Vídeos

Funciones de Socio

  • API
  • Acceso móvil
  • Acceso sin conexión
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Análisis en tiempo real
  • Calendario de eventos
  • Chat y mensajería
  • Check-in móvil
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de marca personalizable
  • Desarrollo de aplicaciones
  • Encuestas y comentarios
  • Formularios personalizables
  • Gestión de asistencia
  • Gestión de calendario
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de comentarios
  • Gestión de contactos
  • Gestión de contenidos
  • Gestión de diseños
  • Gestión de encuestas y sondeos
  • Gestión de entradas para eventos
  • Gestión de eventos
  • Gestión de inscripción
  • Gestión de promociones
  • Gestión de páginas web
  • Importación y exportación de datos
  • Integraciones de terceros
  • Integración de redes sociales
  • Invitaciones y recordatorios de correo electrónico
  • Lectura de código de barras/tickets
  • Ludificación
  • Mapas de eventos
  • Marketing por correo electrónico
  • Mensajería individualizada
  • Modelos personalizables
  • Networking
  • Notificaciones en tiempo real
  • Pagos electrónicos
  • Panel de actividades
  • Para múltiples eventos
  • Perfil de los participantes
  • Perfiles de los ponentes
  • Personalización
  • Programación
  • Programación de eventos
  • Páginas de patrocinadores
  • Registro de visitantes
  • Seguimiento de eventos
  • Seguimiento de la participación

Lista completa de Aplicaciones móviles para eventos

  • API
  • Acciones activadas por evento
  • Alertas y notificaciones
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  • Autorrespondedores
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  • Captura de clientes potenciales
  • Chat y mensajería
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de marca personalizable
  • Cualificación de leads
  • Distribución de clientes potenciales
  • Encuestas y comentarios
  • Escaneado de tarjetas de visita y de identificación
  • Extracción de datos
  • Formularios online
  • Formularios personalizables
  • Formularios web
  • Generación de clientes potenciales
  • Generación de clientes potenciales
  • Gestión de campañas
  • Gestión de clientes potenciales
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  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de formularios
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  • Gestión del pipeline
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  • Marketing por correo electrónico
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  • Segmentación de clientes potenciales
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de conversión
  • Seguimiento de la participación
  • Seguimiento de visitantes
  • Varias campañas

Lista completa de Herramientas de captación de leads

  • @menciones
  • API
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  • Varios idiomas

Lista completa de Programas de gestión de comunidades

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  • Gestión de exposiciones y de proveedores
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  • Gestión de tarjetas de identificación
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Lista completa de Software de eventos híbridos

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  • Streaming de presentación
  • Streaming en vídeo
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Lista completa de Software de eventos virtuales

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Lista completa de Software de gestión de eventos

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  • Uso compartido de la pantalla
  • Videoconferencia

Lista completa de Software para reuniones

Alternativas a Socio

Más alternativas a Socio

Reseñas de Socio

Leer las 129 opiniones

Evaluación media

En general
4,9
Facilidad de uso
4,8
Atención al cliente
5
Funcionalidades
4,7
Relación calidad-precio
4,8

Opiniones por puntuación

5
117
4
12

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >10.001
Julie H.
Julie H.
Sr. Manager, Events and Trade Shows
Productos farmacéuticos, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
  • Calificación global
  • Facilidad de uso
  • Características y funcionalidades
  • Asistencia técnica
  • Relación calidad-precio
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 3/2/2021

"Socio's Platform is the Ultimate Engagement Tool"

Comentarios: From start to finish, we were well taken care of--from contract phase to event day. Again, we had the Orange Glove service so we had several trainings (staff, speakers, sponsors) and brainstorm sessions to help teach us about ways to maximize features and build an engaging virtual conference agenda. Lots of great trainings and idea shares!

Puntos a favor: This platform is so versatile for streaming options--you can use a variety of streaming options or use the one they offer. It also keeps your audience's attention with incredibly engaging features and a great variety of them--from gamification, a social wall, integration with the virtual lounge of your choice (same for a virtual photobooth) to the chat, polling and q&a offerings, attendees are enthralled and truly participate. Additionally, having the mobile app complementing the web app means if an attendee needs to step away from their desk during a virtual event, they never miss a minute of content.

Contras: While the initial buildout felt daunting (we bought the Orange Glove service so did not have to do this ourselves)--once the hand off from the Socio team to our team was done and we were trained, it was fairly easy and intuitive. Now that we've done it once, we'd likely be able to do our own event builds in the future if we have the time/bandwidth--but truly, it's a fantastic option to be able to have the Socio team perform the buildouts.

Respuesta de proveedores

por Socio el 9/2/2021

Hey Julie! Thank you for taking the time to leave such a kind review. We are thrilled to hear that you had a great experience from beginning to end. We appreciate all the work you put into your events and we look forward to continuing to work with you.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 3/2/2021
Sanya M.
LRVS Co-Chair
Maquinaria, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Calificación global
  • Facilidad de uso
  • Características y funcionalidades
  • Asistencia técnica
  • Relación calidad-precio
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 13/10/2021

"Checking all the boxes with Socio!"

Comentarios: Metrics are super important to any event, it helps us to measure the success of the event and acknowledge areas of improvement. The Socio app allowed us to track the number of users who clicked on Sponsor booths, ads and it even listed these attendees. This allowed sponsors to easily contact the attendees afterwards to follow up with them. The video rooms feature was a huge hit with our event. We used it predominantly for our Pre-Conference event and the attendees loved the intimate settings. This gave the attendees full access to our experts to hold discussions on challenges they were facing and to network with others at the same time. This really added the personal touch to the event and attendees from across the globe felt like they were at a physical event during these sessions.

Puntos a favor: The Socio product was exactly what we needed for our online virtual event! When running an online event which spans across time zones, it’s very important to ensure that all attendees know what time the sessions are scheduled to take place. The Socio app allowed all attendees to see their local time zone and the event time which was a deal breaker for us given that we had attendees from the US, UK, Singapore, UAE and Australia. We were also very impressed with the rapid response time from the Socio team who helped us to set up everything for our event. Their team usually came back to us within a matter of minutes and helped us resolve issues before the big day, on the day and even after the event. We really appreciated the support from this stellar team and were very grateful for it! The attendees were also very enthralled with the ease of accessing the sessions, ability to switch tracks (we had three tracks at the same time) and the ease of networking. They loved the video chat feature and the ability to connect and speak with the speakers, sponsors and other attendees during and after the event. There were a lot of business opportunities which developed from these sessions.

Contras: The only improvement would be to have a version that allowed Socio's full service on older mobile devices as there were some users with older mobile devices 94+ years) whose software allowed them to download the app but they couldn't access the messaging feature. They used the web version instead which was much easier for them.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 13/10/2021
Thomas S.
Communication Officer
Administración educativa, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
  • Calificación global
  • Facilidad de uso
  • Características y funcionalidades
  • Asistencia técnica
  • Relación calidad-precio
    Sin valoración
  • Probabilidad de recomendación
    7/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 12/1/2021

"Great event app"

Puntos a favor: Socio was very easy to use and to set up.
The Customer service is probably one of their biggest strengths , super helpful and reactive.
There is a wide range of options available to create an event app / web platform

Contras: We would have loved to be able to customize a few more details.
The metrics you receive after the event are quite basic, but they are currently improving this point.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 12/1/2021
Caroline P.
Program Manager
Gestión de organizaciones sin ánimo de lucro, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
  • Calificación global
  • Facilidad de uso
  • Características y funcionalidades
  • Asistencia técnica
  • Relación calidad-precio
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 18/6/2021

"All the features and great customer service!"

Puntos a favor: We used Socio’s virtual platform, streaming, and registration services for a fully virtual conference in May and as the event manager I was very pleased with the platform and customer service. For us, this platform’s features fit our event perfectly, at fantastic value. The attendee filtering was a must, as well as the virtual expo. I was very impressed with how much data the event collected for exhibitors, it seems everything was tracked across the event. I was also impressed with the gamification feature, and as promised this feature did get our attendees moving around the event and they LOVED it. The event mobile app was also a huge plus as it helped modernize our event and provided extra support to attendees. To top it off, Socio had the best customer service I’ve experienced on any event platform. I received a response from the support chat within 5 minutes every time I ran into an issue. The support staff were always friendly and well-versed in their platform and were able to help resolve issues quickly. In addition to chat support, I had multiple meetings with Stevi while setting up the event, who took the time to explain each area of the platform until I truly felt confident. That level of support, in addition to the large catalogue of features provided and seamless integration between registration, streaming and platform are why I would give a strong recommendation to anyone to use Socio for your next virtual or hybrid event.

Contras: We needed a networking floor, and Socio doesn't have a built in networking floor option. They did have the option to use Wonder and embed it into the platform, which did create a streamlined look. However the functionality of Wonder compared to the functionality of the rest of the features, hosted by Socio, was obviously lacking. I would love to see Socio create their own version of a networking floor to keep things more consistent.

Respuesta de proveedores

por Socio el 13/8/2021

Hello Caroline. Thank you for such a lovely review! We are elated to hear that you enjoyed the many features our platform offers. We will also be sure to let the Support team and Stevi know that they got a special shoutout!

We recently released video rooms, which is a great option for networking floors. Check out the attached article to learn more. As for your exhibitor booth recommendation, we will definitely give it to our product team so they can hopefully work their magic. We appreciate all the work you put into your events and look forward to continuing to work with you!

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 18/6/2021
Usuario verificado
IT Director
Tecnología y servicios de la información, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
  • Facilidad de uso
  • Características y funcionalidades
  • Asistencia técnica
  • Relación calidad-precio
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 8/12/2020

"Originally a Conference App, and now a full Virtual Conference Platform"

Comentarios: We first used Socio as a conference app at our conference in 2019, after selecting it from a list of 20+ options we'd tested. Our attendees loved it, and while there were some hiccups on site with managing customer service and notifications not always being real time, we were overall very impressed. For our 2020 conference we again looked at dozens of competing conference apps, but in the end Socio remained the best fit for our specific needs. Due to Covid we ended up having to cancel our 2020 conference, and Socio was gracious enough to credit our purchase for use at our 2021 conference. As the pandemic went on though, we made the decision to switch our 2021 conference to a virtual conference, so started the process of reviewing virtual conference platforms. After looking at dozens of these, we finally came back to Socio and demoed their version. We were very impressed with the production quality they offered for our sessions and keynotes, and the networking opportunities they'd built into their platform. Only one other conference platform was close to their level, but Socio was a better fit for us all around so we are moving forward with them for our conference next March.

Puntos a favor: The software had all the features we were looking for, and implemented in a way that was easy for admins and users alike to use. Socio is also always improving their platform and adding, new useful features. I'm also really impressed with how well they were able to transition from a conference app to a full virtual conference platform, especially their implementation of the live video sessions and the networking opportunities.

Contras: The sponsor and exhibitor listings could be better. The logos are small and only allow square formatting, and the listings are functional, but nothing fancy compared to what I've seen in other conference apps and virtual conference platforms. I was also disappointed that they don't support live captioning for their new conference video solution.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 8/12/2020