Dentrix Ascend

Por Henry Schein One

¿Quién usa Dentrix Ascend?

Prácticas independientes, prácticas grupales, dentistas emprendedores, DSO (organizaciones de servicios dentales, por sus siglas en inglés).

¿Qué es Dentrix Ascend?

Dentrix Ascend ofrece una interfaz más inteligente, natural, fácil de aprender y dominar. Con acceso con un solo clic a la información del paciente y los flujos de trabajo personalizados, podrás completar más trabajos en menos tiempo.

Información sobre Dentrix Ascend

Henry Schein One

https://henryscheinone.com

Fundada en 1982

Dentrix Ascend Software - 1
Dentrix Ascend Software - 2
Dentrix Ascend Software - 3
Dentrix Ascend Software - 4
Dentrix Ascend Software - 5
Vídeo de Dentrix Ascend
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Compara Dentrix Ascend con productos similares

Precio inicial

US$ 248,00/mes
N/D
US$ 299,00
US$ 100,00

Versión gratuita

Versión gratuita No
Versión gratuita No
Versión gratuita No
Versión gratuita No

Prueba gratis

Prueba gratis No
Prueba gratis No
Prueba gratis
Prueba gratis No

Dentrix Ascend: implementación y asistencia

Asistencia

  • E-mail/Help Desk
  • Preguntas frecuentes/foro
  • Base de conocimientos
  • Asistencia telefónica

Implementación

  • Cloud, SaaS, Web

Formación

  • En persona
  • En directo en línea
  • Seminarios web
  • Documentación
  • Vídeos

Funciones de Dentrix Ascend

  • Alertas de riesgo
  • Almacenamiento de documentos
  • Análisis de productividad
  • Análisis de páginas web
  • Análisis financiero
  • Arrastrar y soltar
  • Autorizaciones basadas en roles
  • Captura de voz
  • Conforme con HIPAA
  • Creación de diagramas
  • Creación de diagramas con manos libres
  • Creación de diagramas periodentales
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de organigrama ortodóntico
  • Digitalización de documentos
  • Facturación
  • Firma electrónica
  • Formularios web
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de citas
  • Gestión de clientes
  • Gestión de colectas
  • Gestión de documentos
  • Gestión de expedientes
  • Gestión de reclamaciones
  • Gestión de usuarios
  • Informes personalizables
  • Informes planificados y automatizados
  • Lista de tareas (to-do list)
  • Mensajería SMS
  • Modelos de documentos
  • Modelos personalizables
  • Notas sobre la evolución
  • Pagos electrónicos
  • Para veterinarios
  • Personalización
  • Planificación de tareas
  • Planificación del tratamiento
  • Portal de clientes
  • Programación
  • Programación de citas
  • Programación de tareas
  • Proyecciones
  • Recordatorios
  • Reloj registrador
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de recomendaciones
  • Seguimiento del avance
  • Varias ubicaciones
  • Vista de comparación

Lista completa de Software de gráficos dentales

  • Alertas de riesgo
  • Almacenamiento de documentos
  • Análisis de imágenes
  • Análisis de productividad
  • Análisis de páginas web
  • Análisis financiero
  • Arrastrar y soltar
  • Asignación de solicitudes
  • Asistencia por vídeo
  • Autorizaciones basadas en roles
  • Conforme con HIPAA
  • Controles o permisos de acceso
  • Copia de seguridad automática
  • Creación de diagramas
  • Creación de informes y estadísticas
  • Dibujo 2D
  • Encuestas y comentarios
  • Facturación
  • Firma electrónica
  • Formularios web
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de calibración
  • Gestión de citas
  • Gestión de colectas
  • Gestión de documentos
  • Gestión de empleados
  • Gestión de expedientes
  • Gestión de reclamaciones
  • Gestión de usuarios
  • Importación y exportación de datos
  • Imágenes en 3D
  • Informes personalizables
  • Lista de tareas (to-do list)
  • Modelos de documentos
  • Modelos personalizables
  • Pagos electrónicos
  • Personalización
  • Planificación de tareas
  • Planificación del tratamiento
  • Portal de clientes
  • Programación de citas
  • Programación de tareas
  • Proyecciones
  • Recordatorios
  • Reloj registrador
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de recomendaciones
  • Seguimiento de ubicación
  • Seguimiento del avance
  • Varias ubicaciones

Lista completa de Software de imagen dental

  • API
  • Alertas y alzada
  • Alertas y notificaciones
  • Almacenamiento de documentos
  • Arrastrar y soltar
  • Base de datos de clientes
  • Chat en vivo
  • Confirmación y recordatorios
  • Conforme con HIPAA
  • Controles o permisos de acceso
  • Creación de diagramas
  • Creación de informes y estadísticas
  • Diagnóstico de imagen y radiografías
  • Facturación
  • Facturación médica
  • Formularios web
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de citas
  • Gestión de clientes
  • Gestión de documentos
  • Gestión de expedientes
  • Gestión de expedientes de pacientes
  • Gestión de inscripción
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la comunicación
  • Gestión de la disponibilidad
  • Gestión de reclamaciones
  • Gestión de reservas
  • Historial de cliente
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Invitaciones y recordatorios de correo electrónico
  • Mensajería SMS
  • Modelos de documentos
  • Modelos personalizables
  • Pagos electrónicos
  • Panel de actividades
  • Planificación del tratamiento
  • Portal de autoservicio
  • Portal de clientes
  • Programación
  • Programación automatizada
  • Programación de tareas
  • Recetas electrónicas
  • Recordatorios
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de recomendaciones
  • Seguridad SSL
  • Sincronización de datos
  • Varias ubicaciones

Lista completa de Software para dentistas

Alternativas a Dentrix Ascend

Más alternativas a Dentrix Ascend

Reseñas de Dentrix Ascend

Leer las 221 opiniones

Evaluación media

En general
4,2
Facilidad de uso
4,2
Atención al cliente
4,4
Funcionalidades
4
Relación calidad-precio
4,1

Opiniones por puntuación

5
102
4
83
3
23
2
5
1
8

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >10.001
Mike H.
Mike H.
Dentist/Owner
Práctica médica, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Calificación global
  • Facilidad de uso
  • Características y funcionalidades
  • Asistencia técnica
  • Relación calidad-precio
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 19/5/2021

"Dentrix Ascend is a must buy!"

Comentarios: Our overall experience has been extremely positive.

Puntos a favor: The charting and insurance benefits are the best. It is so user friendly compared to other software we have used.

Contras: Everything that I felt was missing has been added in the last year. I do think that there could be some improvements in the treatment planner.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 19/5/2021
Bevin M.
Owner/pediatric dentist
Salud, bienestar y deporte, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Calificación global
  • Facilidad de uso
  • Características y funcionalidades
  • Asistencia técnica
  • Relación calidad-precio
  • Probabilidad de recomendación
    8/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 24/8/2019

"Dentrix Ascend review"

Comentarios: overall i like the product but correcting the accounting issues is something that is very frustrating and would possibly cause our practice to return to Dentrix

Puntos a favor: like that its cloud based and always evolving with updates as users make recommendations to improve. I like that I can access it anywhere.

Contras: I do not like the line item accounting and that credits can not be left on the ledger without affecting provider totals. A/R from previous months changes based on patient over-payments. We have all our fee schedules in and we do write offs at time of service /claim generation but there are still instances where we have over-collected and the only way to have the adjustment for the patient over-payment is to put the EOB in as insurance over-payment which is not accurate or refund the patient directly when the EOB is received, which is not practical

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 24/8/2019
Jesse W.
Insurance Specialist
Práctica médica, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Calificación global
  • Facilidad de uso
  • Características y funcionalidades
  • Asistencia técnica
  • Relación calidad-precio
  • Probabilidad de recomendación
    Sin valoración
  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 28/4/2017

"Gutless"

Comentarios: Our office made the switch from Viive, which itself was a very frustrating piece of software as it would constantly drop connection to the server even after several "fixes" and technical support sessions with both Mac and Viive. I was excited for Dentrix Ascend, being a long-time Dentrix veteran, knowing the power of the Dentrix applications. However, in my experience with Dentrix Ascend so far, it is clear that Ascend is a gutless wonder, especially compared with how powerful Dentrix Proper is (and even Eaglesoft, for that matter!), and as such, is has been an utter disappointment. Full disclosure: I handle the front office/insurance/accounting end of things, so I cannot speak to the clinical end of things. My review is solely of the front office and accounting end of things. Keep in mind it may be delightful for the clinician. I am pleased with the fact that we no longer have to deal with constant server connection fails, so that is nice. But still not enough to make up for Ascend's other shortcomings. My first gripe is that once an insurance carrier is established, you cannot edit the payor ID. And once groups are established under a carrier, you cannot move the groups. This means, if a carrier is set up incorrectly (say, with payor ID 06126 that directs the clearing house to print and mail all claim) with several groups, you have to manually recreate the carrier and each group underneath, which is a cumbersome and time-consuming process. Secondly, with the procedure codes, many of them default to "mouth" for treatment area, even for common codes that virtually every insurance company requires more specific information. If the procedure code is used a single time, you lose the ability to edit even the treatment area. This was a big problem for us, as treatment plans converted over with several codes that are uneditable because they are "in use." We have had to create several "alias" codes, which the clinical side now has to remember to choose. Third, Viive allowed for payment tables under each group (similar to Dentrix Proper and Eaglesoft and several other software options), that would allow any exceptions in payment to be logged for future prediction. This is not the case in Ascend. This was an important Viive feature for us because we participate with an insurance company who calculates payment based on two fee schedules: maximum allowable per provider contract and maximum allowable according to policy contract. With Ascend, you are at the mercy of coverage percentages and cannot account for the two separate yet inseparable fee schedule. I got excited when I saw the "copay" field in the coverage table and spent a large amount of time updating this field for each group, only to find out from technical support that this is not a covered feature. So, ultimately we have had to develop external tools to help us predict patient responsibility. Dentrix Ascend has completely failed us in this area. Finally, we have hit a roadblock with NEA attachments. We are having to continue using Viive because of the inability of ledgers to be transferred over to Ascend (ledgers include open claims). To make a long story short, because we are maintaining a subscription to NEA through Viive in order to be able to keep sending attachments for unresolved claims, we are unable to send attachments through Ascend. Our only options are 1) to terminate our NEA subscription under Viive and print and mail all claims requiring attachments, 2) to manually move treatment over to Ascend and resume claim troubleshooting under Ascend, or 3) print and mail all claims from Ascend requiring attachments. We are probably going to go with option (1), but really, any option is a huge inconvenience. Bottom line, as the numbers and insurance person, I would never recommend this software in its current state. I am a huge Eaglesoft critic, but I would wholeheartedly recommend even that software over Dentrix Ascend. Ascend, you have a long way to go before you will get my vouch.

Puntos a favor: Access from anywhere, line-item accounting, some user-defined reports, everything is backed up in the cloud. There is potential.

Contras: Just about everything else: confusing ledger, user-unfriendly insurance setup, inability to edit procedure codes, inability to override insurance payments at a group level and on a procedure code level, NEA attachment failures.

  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 28/4/2017
Tracy S.
Centralized Billing Manager
Salud, bienestar y deporte, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
  • Facilidad de uso
  • Características y funcionalidades
  • Asistencia técnica
  • Relación calidad-precio
  • Probabilidad de recomendación
    8/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 18/6/2021

"Ascending To New Heights"

Comentarios: Overall a success. We are able to train staff efficiently, have multitiers of user management.

Puntos a favor: Works across the cloud and therefore can see all our locations by permission. Multiple ways to navigate patient records.

Contras: Stalling, slow downs, having to log out/close out and log in or refresh multiple times per day. Patient Health updates, Claim status information.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 18/6/2021
Susan W.
Director of Business Administration
Hospital y atención sanitaria, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Calificación global
  • Facilidad de uso
  • Características y funcionalidades
  • Asistencia técnica
  • Relación calidad-precio
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 26/5/2021

"Five Stars for Ascend!"

Comentarios: Better communication among staff and between the office and patients over all our office has become much more efficient!

Puntos a favor: How easy the software is to learn and use. Our staff was very concerned about the transition because we had been using the other software for years and they still had so many problems using it. Ascend is user friendly it’s as easy to use as an app on your phone. I asked the team what they like most and these where their answers:
2 way texting, electronic sending for insurance, reliability, ability to access anywhere, time clock (new), how fast it runs compared to our old system and the amazing reports you can run (daily huddle)

Contras: In the perio charting it would be awesome if there was a way that implants are marked so both charts don't have to be open at the same time.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 26/5/2021