¿Qué es Google Analytics?

Plataforma de analíticas que posibilita que las empresas de todos los tamaños hagan un seguimiento del comportamiento de los usuarios, obtengan información valiosa de marketing y mucho más.

¿Quién usa Google Analytics?

Plataforma de analíticas basada en la nube que permite que empresas de todos los tamaños hagan un seguimiento del comportamiento de los usuarios y de las interacciones de los clientes con sitios web y aplicaciones, obtengan y compartan información valiosa de marketing y mucho más.

Información sobre Google Analytics

Google

Fundada en 2012

Información sobre Google Analytics

Google

Fundada en 2012

Imágenes y vídeos de Google Analytics

Google Analytics Software - 1 - miniatura
Google Analytics Software - 2 - miniatura
Google Analytics Software - 3 - miniatura

Comparar el precio de Google Analytics con productos similares

Precio inicial

N/A
N/A
US$ 25,00/mes
US$ 9,00/mes

Versión gratuita

Versión gratuita
Versión gratuita No
Versión gratuita
Versión gratuita

Prueba gratis

Prueba gratis No
Prueba gratis No
Prueba gratis
Prueba gratis

Google Analytics: implementación y asistencia

Asistencia

  • Preguntas frecuentes/foro
  • Base de conocimientos
  • Chat

Implementación

  • Cloud, SaaS, Web
  • Android (móvil)

Formación

  • Documentación
  • Vídeos

Funciones de Google Analytics

  • API
  • Alertas y alzada
  • Alertas y notificaciones
  • Análisis de campañas
  • Análisis de evolución de ventas
  • Análisis de páginas web
  • Análisis de tendencias
  • Análisis del embudo
  • Análisis en tiempo real
  • Análisis visual
  • Arrastrar y soltar
  • Búsqueda/filtro
  • Cartografía del viaje de cliente
  • Controles o permisos de acceso
  • Creación de diagramas
  • Creación de informes de tráfico web
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de marca personalizable
  • Creación de paneles de comunicaciones
  • Datos en tiempo real
  • Definición y seguimiento de objetivos
  • Encuestas y comentarios
  • Etiquetado
  • Gestión de SEO
  • Gestión de campañas
  • Gestión de varias ubicaciones
  • Importación y exportación de datos
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Integración de redes sociales
  • Mapas térmicos
  • Modelos personalizables
  • Notificaciones en tiempo real
  • Optimización de tasas de conversión
  • Panel de actividades
  • Pruebas A/B
  • Registro de actividad de la pantalla
  • Segmentación de clientes
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de búsqueda de sitios
  • Seguimiento de conversión
  • Seguimiento de interacciones entre usuarios
  • Seguimiento de la participación
  • Seguimiento de palabras claves
  • Seguimiento de páginas consultadas
  • Seguimiento de recomendaciones
  • Seguimiento de tiempo en la página
  • Seguimiento de visitantes
  • Seguimiento del comportamiento
  • Supervisión
  • Supervisión en tiempo real
  • Visualización
  • Visualización de datos
  • Widgets

Lista completa de Herramientas de análisis web

  • API
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Análisis ad hoc
  • Análisis de evolución de ventas
  • Análisis de tendencias
  • Análisis en tiempo real
  • Análisis financiero
  • Análisis predictivo
  • Análisis visual
  • Arrastrar y soltar
  • Autorizaciones basadas en roles
  • Búsqueda/filtro
  • Conectores de datos
  • Consulta ad hoc
  • Controles o permisos de acceso
  • Creación de diagramas
  • Creación de informes ad hoc
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes financieros
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de marca personalizable
  • Creación de paneles de comunicaciones
  • Datos en tiempo real
  • Gestión de auditorías
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión del rendimiento
  • Herramientas de colaboración
  • Importación y exportación de datos
  • Informes de marketing
  • Informes de síntesis
  • Informes de ventas
  • Informes personalizables
  • Informes planificados y automatizados
  • Integraciones de terceros
  • Modelos personalizables
  • Métricas de rendimiento
  • Panel de actividades
  • Panel de control personalizable
  • Presupuestos/previsiones
  • Previsión
  • Procesamiento analítico en línea
  • Proyecciones
  • Registro único
  • Seguimiento de actividades
  • Sincronización de datos
  • Supervisión
  • Varias fuentes de datos
  • Visualización de datos
  • Widgets

Lista completa de Herramientas de reporting

  • Alertas y notificaciones
  • Análisis del embudo
  • Análisis por cohorte
  • Aprendizaje automático
  • Cartografía del viaje de cliente
  • Gestión de datos del producto
  • Grabación de la sesión
  • Informes interactivos
  • Pruebas A/B
  • Segmentación de clientes
  • Seguimiento de conversión
  • Seguimiento de la participación
  • Seguimiento/Análisis de uso
  • Visualización de datos

Lista completa de Software de análisis de producto

  • API
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Alertas y notificaciones
  • Análisis ad hoc
  • Análisis de evolución de ventas
  • Análisis de páginas web
  • Análisis de tendencias
  • Análisis en tiempo real
  • Análisis predictivo
  • Análisis visual
  • Arrastrar y soltar
  • Búsqueda/filtro
  • Conectores de datos
  • Consulta ad hoc
  • Controles o permisos de acceso
  • Creación de diagramas
  • Creación de informes ad hoc
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de marca personalizable
  • Creación de paneles de comunicaciones
  • Datos en tiempo real
  • Formularios de evaluación (scorecards)
  • Funciones/cálculos
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Herramientas de colaboración
  • Importación y exportación de datos
  • Informes personalizables
  • Informes planificados y automatizados
  • Integraciones de terceros
  • Modelos personalizables
  • Métricas de rendimiento
  • Notificaciones en tiempo real
  • Panel de actividades
  • Paneles móviles
  • Paneles privados
  • Paneles públicos
  • Personalización
  • Previsión
  • Proyecciones
  • Registro único
  • Seguimiento de actividades
  • Sincronización de datos
  • Supervisión
  • Supervisión KPI
  • Varias fuentes de datos
  • Vista de una sola página
  • Visualización de datos
  • Widgets

Lista completa de Software de cuadro de mando

Alternativas a Google Analytics

Más alternativas a Google Analytics

Reseñas de Google Analytics

Leer las 6.322 opiniones

Evaluación media

En general
4,7
Facilidad de uso
4,1
Atención al cliente
4,1
Funcionalidades
4,6
Relación calidad-precio
4,7

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Prithviraj J.
Prithviraj J.
SEO Consultant en India
Usuario de Linkedin verificado
Marketing y publicidad, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Best Tool To Interpret the Development of Your Website/App

5 el año pasado

Comentarios: I am using Google Analytics to track the performance of many of our clients.
1- Google analytics, overall is easy to use tool
2- Best thing about Google analytics is its's free
Problems I can solve using Google Analytics
1- I can easily track which page of my client's website is not performing
2- Easy to track traffic, know which pages and content is getting more viewed and further I can improve this pages and content for better conversions
3- Easy to track individual product performance for e-commerce store site
4- Easy to track which page has technical issue by analyzing sales funnel
5- Helps improving landing pages by analyzing the page performance based on traffic, session duration and conversion rate.
Benefits of Google Analytics:
1- I can improve my website's performance by analyzing each and every page performance and upgrading it for conversion.
2- I can easily compare product's performance for e-commerce site and give reports to client about every product sales.
3- I can easily improve my app's performance ans user interface by knowing every screen's performance

Puntos a favor:

1- Ready Reports Generation 2- Real-time analysis of a website 3- Analysis of variety of site

Contras:

1- Few complications in combining dimensions and metrics 2- Few methods are tricky for setting up filters and segmentations

Ravi K.
Sr. Product Manager en India
Ropa y moda, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Your only go to analytics tool (FREE). For paid, find your use case.

4 hace 2 meses Nuevo

Comentarios: Our overall experience with Google Analytics is slightly above satisfactory. It has helped us initially to track user data both in terms of analysis and reporting. Basis which we have been able to optimise our performance marketing leading to lower customer acquisition cost, improve our funnels leading to improved conversion and further improving margins, device expansion and off brand marketing strategy basis it's demographic data reports.

Puntos a favor:

Impactful features: - GA has a freemium pricing model wherein you get a lot of functionalities in the FREE version which is majority of smaller organisation or start ups, more than sufficient. It's a go to tool for all the new products and mostly the first analytics tool to be integrated in their product. - Wide array of system reports: GA makes it easy for its user to track and analyse their users by providing access to a lot of system reports like audience demographics, acquisition reports, behaviour reports like pages visited, bounce rate, time on site etc. These reports have been helping us to do primary analysis of the users and their behaviour on the website. - Easy initial integration with detailed one for event tracking: For getting primary user data points like what pages user visits, time spent, bounce rate, unmarked acquisition channels etc, GA provides a very easy integration which is to simply put the GA pixel or script on every page of the website. This can be done by both GTM or by manually placing it in the code. - Google ecosystem: GA is part of the Google ecosystem which makes it integration with other Google products seamless. The best use cases for us are creating and exporting audiences to Ad Manager and integrating Google Optimize (AB test tool we use) with GA for detailed insights on the AB test experiments.

Contras:

Features to improve: - First and foremost is speed of data extraction which needs to be improved a lot. GA takes a lot of time to pull out data, even on system reports. Now this becomes really critical when we are analysing a data set or trying to troubleshoot a problem. This breaks the momentum and sometimes is frustrating. - Custom reports to be made easy: In custom reports we have to first create the structure of the report, save it and then only we can if the report fetches any data or not. This needs to be improved so that reports can be validated right there and then. - Lack of core implementation for publishing and lead-gen websites: The way GA provides e-commerce integration, it lags in providing an implementation for lead-gen websites as their use case, many-a-times, is more than a simple lead, but there are various types and qualities & qualification of leads.

Jamie P.
Executive Assistant en EE. UU.
Marketing y publicidad, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Maybe I'm Stupid

3 hace 2 años

Comentarios: With someone with the proper skills to utilize Google Analytics--or even someone with the time to devote to learning all of the tricks of the Google Trade--this product can be the difference between sinking with a failing campaign, wasting a lot of your clients' money in the process, and being able to quickly and efficiently tailor digital advertising efforts to maximize returns.

Puntos a favor:

If you know what you are looking for--and how to find it again after Google makes approximately 300 changes and updates--Google Analytics can be exceptionally useful. In our business, it is extremely important to not only know that a given media product is working for the client, but also to be able to PROVE the success (or failure) of a product to the client. Our clients--the business owners and their staff--want to be sure that they are spending their money on advertising products that work. It is very easy to claim that, yes, this product is working for you, but it is another matter entirely to be SURE and to be able to prove that success. Google Analytics allows us to track digital interactions with the customer's website. Typically, our clients have no idea if their websites are seeing increases in customer traffic following advertising campaigns (such as television and radio), or if the digital ads placed are doing exactly what they should be doing.

Contras:

While the concept behind Google Analytics is great, the actual execution leaves much to be desired, at least for me. Maybe I'm completely stupid (a fair assessment) or too Gen X and not Millennial enough to find Google Analytics easy to use. It surely doesn't help that it seems that the user dashboard/interface changes every time I use it. Knowing how to navigate through the various levels and sections of the monstrosity that is Google Analytics to find exactly what metrics are needed in any given situation is an artform--and I feel like I've only just mastered stick figures and maybe a smidge of finger-painting. In short, I'm not an artist.

Riyasudeen P.
IT Engineer en Emiratos Árabes Unidos
Comercio minorista, 1.001-5.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Google Analytics Review

4 el mes pasado Nuevo

Comentarios: Overall am happy with Google Analytics because I can get the overview report of the users who are landing in my website, real-time data, platform wise and country wise are worth the software, I expect more detailed user data to engage a better content for the user.

Puntos a favor:

The feature I like the most is that it gives a real time view of the users who accessed m website in the last 30 minutes, it helps me to know the real-time traffics

Contras:

Apart from getting the data of users from country wise or platform wise, Google Analytics doesn't provide much data even though Google can provide a lot more and few times I find missing or inaccurate data. As an administrator I expect more user data, So I can provide a content which user expects.

Ian H.
Front End Developer en RU
Tecnología y servicios de la información, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Google Analytics Review

5 hace 2 meses Nuevo

Comentarios: Very positive. I use Google Analytics from perspective of someone with technical knowledge and I find I can get an awful lot out of this product.

Puntos a favor:

The software is free to use by creating a Google account. The features included cover everything you need to track and measure user data on a website or app. With a little background knowledge, it is relatively easy to implement.

Contras:

To get the most out of Google Analytics you will need some technical knowledge. This is particulary true regarding the set-up and tracking of conversion goals.