18 años ayudando a las empresas argentinas
a elegir el mejor software

¿Qué es freetobook?

Solución de reservas sin comisiones para el sector de hostelería. Se puede integrar con el sitio web del hotel.

¿Quién usa freetobook?

Para hostales, casas de huéspedes, hoteles, albergues de alojamiento y desayuno, alojamiento con cocina para que los huéspedes utilicen y negocios de alquiler de cabañas.

freetobook Software - 1
freetobook Software - 2
freetobook Software - 3

¿Tienes dudas sobre freetobook? Compara con una alternativa popular

freetobook

freetobook

4,6 (16)
No se han encontrado precios
Versión gratuita
Prueba gratuita
15
3
4,4 (16)
4,7 (16)
4,6 (16)
VS.
Precio inicial
Opciones de precios
Funcionalidades
Integraciones
Facilidad de uso
Relación calidad-precio
Atención al cliente
EUR 0,00
mes
Versión gratuita
Prueba gratuita
93
16
4,5 (186)
4,5 (186)
4,5 (186)
Las barras de puntuación verdes muestran el producto ganador en función de la puntuación media y el número de opiniones.

Otras alternativas interesantes a freetobook

Smoobu
Funcionalidades más valoradas
Gestión de reservas
Para alquileres vacacionales
Reserva en línea
Hostaway
Funcionalidades más valoradas
Gestión de calendarios
Gestión de reservas
Para alquileres vacacionales
eviivo
Funcionalidades más valoradas
Gestión de reservas
Procesamiento de pagos
Reserva en línea
Beds24
Funcionalidades más valoradas
Control de inventario
Gestión de reservas
Procesamiento de pagos
Google Sheets
Funcionalidades más valoradas
Controles o permisos de acceso
Gestión de documentos
Importación y exportación de datos
RMS Cloud
Funcionalidades más valoradas
Asistencia al cliente
Gestión de reservas
Gestión de tasas
ResNexus
Funcionalidades más valoradas
Gestión de reservas
Procesamiento de pagos
Reserva en línea
Guesty
Funcionalidades más valoradas
Gestión de reservas
Para alquileres vacacionales
Reserva en línea
Avantio
Funcionalidades más valoradas
Gestión de calendarios
Gestión de reservas
Para alquileres vacacionales

Opinones de freetobook

Evaluación media

En general
4,6
Facilidad de uso
4,4
Atención al cliente
4,6
Funcionalidades
4,3
Relación calidad-precio
4,7

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Encontrar opiniones por puntuación

5
81%
4
6%
3
6%
1
6%
Radka
Radka
manager en Eslovenia
Propiedad inmobiliaria comercial, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Easy, simple to use

5,0 hace 6 años

Comentarios: - great and fast support

Puntos a favor:

It's very simple to use and all basic component, which you need to start and work are free of charges

Contras:

- calendar in channel manager to close out the channels is too much complicated - miss the connection to the google Hotel Ads - for the moment can be used only in UK, would be nice to use it over EU countries

Respuesta de freetobook

hace 4 años

Thank you for your feedback and kind words Radka. I will take on board your comments re Google HPA and hopefully this can be addressed :)

John
Owner en RU
Hostelería, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Brilliant Software

5,0 hace 7 meses

Comentarios: Started with the free version about 10 years ago with our 2 holiday cottages. That saved us work. Then added messaging (paid function) and on line payments (stripe). Both saved us even more work. Recently added the connection to google vacation rentals (paid function) which has increased our bookings due to increased exposure in google searches. Everything has worked flawlessly. We do not use any of the on line travel agents so pay no commission. All our bookings are direct

Puntos a favor:

Indefinite free use of the basic structure so you can test it to see if it is a fit for you. The support is friendly and really good. It works and saves us loads of work. It keeps improving with new features. It works out much cheaper than alternatives. They do not engage in high powered misleading advertising or use pushy misleading salesmen.

Contras:

There is nothing really that we do not like

Terri
Owner en Canadá
Hostelería, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

A lot of manual input

3,0 hace 4 años

Comentarios: There was a lot of manual input required for the "free" application.

Puntos a favor:

I was able to manage my rooms. There was also a direct booking function.

Contras:

The function to manage rooms on multiple platforms was expensive so I had to be on top of the bookings to ensure I didn't get double bookings. I could only put one room on an OTA and if I took a direct booking I had to ensure that the room was available and/or close it out on the OTA first.

Respuesta de freetobook

hace 4 años

Thanks for the feedback. I can see that you used the system just over three years ago for a short while and, as you mention, did not take up any of the chargeable services. The channel manager is the service that would have put an end to the manual inputting of third party bookings and risk of double booking. After an initial setup fee the only ongoing cost is #1 per booking made via the connected channels (so never your own bookings) and these are capped at a maximum of #49 per month. In quiet months like we have seen many of this year (2020 - covid) there have been MANY monthly invoices going out at #0... ZERO... all the while our usual support levels have been available for all customers and the system has not stopped doing what it does. If you'd like to give us another try and see all the features we've added since you left please get in touch with us!

Derek
Administrator en RU
Hostelería, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Aberfoyle Inn recommends Freetobook

5,0 hace 2 años

Comentarios: This has been a godsend to our business, it's features are easy to use, understand and implement to our staff, the cost is inexpensive but if using a few OTA's I would definitely recommend the channel manager feature, it saves so much time and effort allowing us to concentrate on the guests instead of a computer

Puntos a favor:

Freetobook is so easy to use, set up and integrate with current systems

Contras:

Nothing yet, so far I have nothing but praise for Freetobook and its care team.

Annie
Owner en RU
Hostelería, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Great Product and great custome service

5,0 hace 2 años

Comentarios: Collates all calendars accross multiple OTAs User friendly and guest booker friendly

Puntos a favor:

Seamless integration, idiot proof training videos, cost effective

Contras:

nothing I can think of

Software encontrado en