¿Qué es Customer.io?

Plataforma de marketing por correo electrónico para empresas que ayuda a enviar notificaciones push, correos electrónicos transaccionales, mensajes de marketing, etc.

¿Quién usa Customer.io?

Customer.io sirve a negocios por internet basados en datos que necesitan enviar mensajes personalizados a escala en sectores como los de SaaS, B2C, tecnología educativa, aplicaciones móviles, mercados web y más.

¿Dónde se puede implementar Customer.io?

Cloud, SaaS, Web

Sobre el proveedor

  • Por Customer.io
  • Fundada en 2012

Países disponibles

Alemania, Canadá, Estados Unidos, Israel, Reino Unido

Idiomas

inglés

Sobre el proveedor

  • Por Customer.io
  • Fundada en 2012

Países disponibles

Alemania, Canadá, Estados Unidos, Israel, Reino Unido

Idiomas

inglés

Imágenes y vídeos de Customer.io

Vídeo de Customer.io

Comparar el precio de Customer.io con productos similares

Precio inicial

US$ 150,00/mes
US$ 99,00/mes
N/D
N/D

Versión gratuita

Versión gratuita No
Versión gratuita No
Versión gratuita
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Prueba gratis

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Prueba gratis

Funciones de Customer.io

  • API
  • Acceso móvil
  • Acciones activadas por evento
  • Análisis de campañas
  • Análisis de páginas web
  • Análisis de ventas
  • Análisis visual
  • Análisis y seguimiento del ROI
  • Arrastrar y soltar
  • Automatización de marketing
  • Base de datos de clientes
  • CRM
  • CTA personalizables
  • Calendario de marketing
  • Campañas de goteo
  • Captura de clientes potenciales
  • Comunicación multicanal
  • Contenido dinámico
  • Creación de marca personalizable
  • Cualificación de leads
  • Datos en tiempo real
  • Distribución de correo electrónico
  • Formularios personalizables
  • Generación de clientes potenciales
  • Gestión de campañas
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de contactos
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de modelos
  • Importación y exportación de datos
  • Integraciones de terceros
  • Marketing de búsqueda
  • Marketing multicanal
  • Marketing por SMS
  • Marketing por correo electrónico
  • Marketing social
  • Panel de actividades
  • Personalización
  • Promoción social
  • Pruebas A/B
  • Páginas de aterrizaje y formularios web
  • Segmentación
  • Segmentación de campañas
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de conversión
  • Seguimiento de la participación
  • Seguimiento de visitantes de la web
  • Seguimiento por correo electrónico
  • Test multivariante
  • Varias campañas

Lista completa de Herramientas de automatización de marketing

  • API
  • Acciones activadas por evento
  • Análisis de campañas
  • Análisis en tiempo real
  • Arrastrar y soltar
  • Autorrespondedores
  • Base de datos de contactos
  • Biblioteca de imágenes
  • Bloqueo de spam
  • CRM
  • Campañas de goteo
  • Campos personalizables
  • Captura de clientes potenciales
  • Conformidad CAN SPAM
  • Contenido dinámico
  • Correos electrónicos optimizados para el formato móvil
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de marca personalizable
  • Distribución de correo electrónico
  • Editor WYSIWYG
  • Encuestas de cliente
  • Formularios personalizables
  • Formularios web
  • Gestión de campañas
  • Gestión de campañas de email
  • Gestión de contactos
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de la lista de correo
  • Gestión de listas
  • Gestión de modelos
  • Gestión de suscripciones
  • Gestión de suscriptores
  • Integraciones de terceros
  • Integración de redes sociales
  • Marketing multicanal
  • Marketing por correo electrónico
  • Modelos personalizables
  • Panel de actividades
  • Plantillas de correo electrónico
  • Programación de campañas
  • Pruebas A/B
  • Páginas de aterrizaje y formularios web
  • Segmentación de campañas
  • Segmentación de clientes
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de clics
  • Seguimiento de la participación
  • Seguimiento por correo electrónico
  • Varias campañas

Lista completa de Herramientas de email marketing

  • API
  • Acciones activadas por evento
  • Alertas y notificaciones
  • Análisis de campañas
  • Análisis en tiempo real
  • Análisis visual
  • Arrastrar y soltar
  • Asistencia por vídeo
  • Base de datos de clientes
  • CRM
  • Campos personalizables
  • Chat en vivo
  • Chat y mensajería
  • Comunicación multicanal
  • Controles o permisos de acceso
  • Creación de contenidos
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de marca personalizable
  • Datos en tiempo real
  • Encuestas y comentarios
  • Etiquetado
  • Gestión de bajas de la suscripción
  • Gestión de campañas
  • Gestión de comentarios
  • Gestión de comunidades
  • Gestión de contenidos
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de encuestas y sondeos
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de la comunicación
  • Gestión de la experiencia del cliente
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Integración de redes sociales
  • Ludificación
  • Marketing multicanal
  • Modelos personalizables
  • Notificaciones en tiempo real
  • Panel de actividades
  • Pruebas A/B
  • Segmentación de clientes
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de la participación
  • Seguimiento del comportamiento
  • Supervisión
  • Supervisión en tiempo real
  • Varios idiomas
  • Widgets

Lista completa de Software de compromiso del cliente

Alternativas a Customer.io

Más alternativas a Customer.io

Reseñas de Customer.io

Leer las 26 opiniones

Evaluación media

En general
4,7
Facilidad de uso
4
Atención al cliente
4,5
Funcionalidades
4,2
Relación calidad-precio
4,3

Opiniones por puntuación

5
18
4
7
3
1

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Max V.
Max V.
Head of Growth en Países Bajos
Usuario de Linkedin verificado
Tecnología y servicios de la información, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

The perfect platform to set up product-driven email communications with customers at scale

5 hace 3 años

Comentarios: What I really like is that we use our own database as the single source of truth, and not the email platform database which is never up to date. With Customer.io we use real-time data from our own platform (B2B SaaS) which helps me as a marketer to always communicate with customer segments in the best possible way. Customer.io provide lots of options to filter based on segments and rules which comes in very handy when you want to create cool workflows. Overall, extremely happy with the platform.

Puntos a favor:

Easy-to-use and intuitive email and marketing automation platform. Especially the ability to send out webhooks makes it very strong.

Contras:

The initial set up requires some help from a developer but if you have that sorted out, it's really easy to use.

Usuario verificado
Data Marketing Storyteller en Rumanía
Usuario de Linkedin verificado
Marketing y publicidad, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

A very useful tool for non-developer, tech-savvy marketers

5 hace 2 años

Comentarios: I've tried many marketing automation tools and this hits the spot in terms of what a tech-savvy non-developer can do. There's a fine line between an eye-candy platform that scores low on customization and a fully fledged tool that requires constant support from a developer. Customer.io walks that line gracefully, allowing me to control onboarding and loyalty processes and much more.

Puntos a favor:

I like that I have yet to hit its limitations. Usually if a feature isn't readily available, the platform is open enough for me to find a workaround that gets the job done. Kudos for customer support, a real win! :)

Contras:

It could use more or better filtering and search options, as the segments, campaigns and attributes can turn into chaos if multiple people use it for different purposes. The learning curve was a bit steep. Except for the quite useful knowledge base and great customer support, I would have enjoyed some video tutorials/onboarding experience.

Lucie H.
Outreach Manager en EE. UU.
Deportes, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Customer.io for Weekly Newsletters

5 hace 4 semanas Nuevo

Comentarios: Overall, very happy with the user experience. It’s saved me a lot of time in developing our newsletter.

Puntos a favor:

I love using Customer.io for our weekly newsletters because it allows me to replicate the same format each week. This saves me time each week because I can just make individual tweaks to content each time, rather than having to redo the entire process. I also appreciate the metrics on open and click rate, to know what content sparks our audience’s attention and what doesn’t hit so strongly.

Contras:

I don’t like that it is difficult to copy a message from one “workspaces” to the next. I wish there was a possibility to duplicate a template across workspaces without having to recreate the whole thing. We use different workspaces to separate different audiences, but often want to send them similar emails.

Shilpa S.
Shilpa S.
Marketing Manager en India
Usuario de Linkedin verificado
Internet, 10.000+ empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Email automation tool

3 hace 2 años

Comentarios: I don’t find this product very easy to use but it’s one of the best so far I’ve used in the email automation space.

Puntos a favor:

I liked that I could run my drip campaigns on this tool. The complexity of the drips could be managed.

Contras:

It requires a dedicated developer which might not always be possible. There should be a few automated codes.

Michael K.
Michael K.
Chief Executive Officer en
Usuario de Linkedin verificado
Tecnología y servicios de la información, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña
Fuente: GetApp

Great Customer Email Tool - Content Creation Needs Improvement

4 hace 6 años

Comentarios: We have been using Customer.io for nearly three months, and it has revolutionized the way our SaaS business communicates with its customers. From multi-part onboarding of new customers to re-stimulation of lapsed users to announcements of new features, Customer.io has been a dream come true for our subscription business. Building a sequence ("workflow") of emails, triggered by a particular event (like SIGN-UP or UPGRADE or CANCELLATION) is a snap. And applying it to individual customer segments is easy, though you'd better brush up on your logic (AND/OR/NOT etc.) before you construct a more exotic segment. So, too, is the ease of constructing one-time mailings ("newsletters") to an entire group of customers meeting a certain set of criteria. Once the segments are defined, sending newsletters is quite straightforward. In this regard, Customer.io runs circles around MailChimp, which we used to use for this purpose. Integration with a software product like ours is quite straightforward, and Customer.io offers a nice API for updating customer profiles and posting events for those customers. Customer.io currently falls short in the content creation department. Its text editor doesn't measure up to the rest of the application, and requires quite a bit of hand-manipulation of HTML to get newsletters and emails looking just the way you'd like them. Getting email text to wrap around a right-justified image, for example, requires knowledge of and hand-coding in HTML. And even then, the HTML produced by the text editor is not clean. Missing, too, are functions like being able to duplicate a workflow in order to launch a slightly different communication flow to a different customer segment. Onboarding customers to two different product tiers, for example, requires that the entire workflow be created from scratch for each segment, rather than allowing the user to duplicate the workflow and make changes to suit the second segment. Those shortcomings aside, Customer.io is a tool that shows a great deal of promise for any company that wants to communicate on a regular basis with its customers, especially when those communications need to be sequenced over a customer lifecycle. For a recurring-revenue business, where ongoing communication is key to retention and referral, a tool like Customer.io is essential to success.

Puntos a favor:

- Customer data base is very flexible, and easy to keep up to date via API - Very powerful segmentation tool that can use customer profile fields, events, and even interaction with email to segment customers for subsequent communication - Easy, intuitive construction and management of triggered, multi-part communications workflows - Attractive visual reporting of emails sent, opened, clicked - Reasonably priced, automatic scaling of pricing based on actual volume used (emails, customer profiles) - Built-in A/B testing of email copy

Contras:

- Text editor lacks power features; requires HTML in order to optimize emails - Minimal pre-packaged layouts; layout design requires knowledge of CSS - Lack of workflow cloning or replication creates unnecessary work