¿Quién usa Xero?

Todas las pequeñas y medianas empresas y contabilidad y prácticas de contabilidad.

¿Qué es Xero?

Galardonado software de contabilidad en línea diseñado para propietarios de pequeñas empresas y contadores. Disponible en cualquier computadora o dispositivo móvil con conexión a Internet. Las finanzas comerciales y el flujo de caja se actualizan en tiempo real. Importa transacciones desde cuentas bancarias. Ilimitados inicios de sesión de usuario. Se integra con más de 600 aplicaciones comerciales de terceros. Admite múltiples monedas. Se puede acceder a los datos a través de un solo libro de contabilidad, lo que permite a los contadores y clientes colaborar en torno a las finanzas.

Información sobre Xero

Xero

http://www.xero.co.uk

Fundada en 2006

Resumen de precios de Xero

Xero no tiene versión gratuita, pero ofrece una prueba gratis. La versión de pago de Xero está disponible a partir de US$ 9,00/mes.

Precio inicial

US$ 9,00/mes

Versión gratuita

No

Prueba gratis

Implementación

En la nube, SaaS, web

Móvil: nativo de iOS

Móvil: nativo de Android

Formación

En persona

En directo en línea

Seminarios web

Documentación

Asistencia

En horario ininterrumpido (atiende un representante)

En línea

Funciones de Xero

Programas de contabilidad
Conciliación bancaria
Contabilidad de deudores
Contabilidad de fondos
Contabilidad de los proyectos
Empresas de contabilidad CPA
Facturación
Gestión de activos fijos
Gestión de impuestos
Gestión de nóminas
Gobierno
Seguimiento de gastos
Sin ánimo de lucro
Órdenes de compra
Contabilidad de acreedores
Contabilidad de deudores
Costes de trabajo
Desglose de obras
Facturación
Gestión de nóminas
Gestión de tesorería
Gestión de órdenes de compra
Libro general
Presupuestos y estimaciones
Presupuestos y previsiones
Proyecciones de sobrecostes
Facturación
Facturación recurrente
Gestión de colectas
Libro mayor de cuentas por cobrar
Pagos parciales
Procesamiento de cheques
Procesamiento de pagos ACH
Procesamiento de pagos en exceso
Procesamiento de pagos en línea
Seguimiento de la evolución temporal de las facturas pendientes
Testimonios de clientes
Alerta de pago duplicado
Control de procesos de aprobación
Detección de fraude
Extracción de datos
Gestión de proveedores
Gestión de tesorería
Pagos recurrentes
Preparación 1099
Procesamiento de facturas
Reconciliación de pedidos
Redacción de cheques
Seguimiento de la evolución temporal de las facturas pendientes
Transferencia electrónica de fondos
Base de datos de contactos
Calculadora de impuestos
Facturación de gastos imprevistos
Facturación de proyectos
Facturación en línea
Facturación por horas
Facturación recurrente y suscripciones
Facturas personalizables
Gestión de demandas de pago
Pagos en línea
Pagos móviles
Portal de facturación
Procesamiento de pagos
Varias divisas
Facturación
Flujo de trabajo de aprobación
Gestión de clientes
Gestión de documentos
Gestión de personal
Gestión de proyectos
Para empresas CPA
Portal de clientes
Seguimiento de fechas de vencimiento
Seguimiento del tiempo
Cumplimiento tributario
Embargo de salario
Formularios W-2/1099
Gestión de ventajas
Impresión de cheques
Informes de nómina
Portal de autoservicio
Seguimiento 401 (k)
Seguimiento de vacaciones/ausencias
Subcontratación de la gestión de nóminas
Transferencia
Varios estados (EE.UU)
Varios países
Balance contable
Consolidación/Roll-Up
Control de versiones
Declaración de ganancias/pérdidas
Escenarios hipotéticos
Gestión de tesorería
Libro general
Multidepartamento/proyecto
Planificación de recursos
Previsión
Varias empresas
Gestión de abastecimiento
Gestión de contratos
Gestión de gastos
Gestión de inventarios
Gestión de la conformidad
Gestión de proveedores
Gestión de requisitos
Gestión de órdenes de compra
Procesamiento de facturas
Balance contable
Consolidación/Roll-Up
Controles o permisos de acceso
Declaración de ganancias/pérdidas
Escenarios hipotéticos
Gestión de tesorería
Importación y exportación de datos
Libro general
Presupuestos/previsiones
Registro de auditoría
Varias empresas
Acceso móvil
Alertas y notificaciones
Creación de informes/análisis
Equipamiento
Gestión de almacén
Gestión de inventario de fabricación
Gestión de inventario de minoristas
Gestión de proveedores
Gestión de renovaciones de pedidos
Gestión multicanal
Identificación del producto
Optimización de inventario
Previsión
Configurador de productos
Creación de marca personalizable
Gestión de catálogos
Gestión de contactos
Gestión de descuentos
Gestión de precios
Portal de clientes
Presupuestos automatizados
Colectas
Conciliación bancaria
Contabilidad de acreedores
Contabilidad de deudores
Facturación
Gestión de activos fijos
Gestión de gastos
Gestión de impuestos
Gestión de nóminas
Gestión de tesorería
Integración de servicios de contabilidad
Libro general
Reconocimiento de ingresos
Seguimiento de gastos
Facturación automática
Gestión de calendarios
Gestión de casos
Gestión de documentos
Gestión de la contabilidad
Portal de clientes
Seguimiento de gastos
Seguimiento del tiempo

Reseñas de Xero

Mostrando 5 de 1877 reseñas

En general
4,3/5
Facilidad de uso
4,2/5
Atención al cliente
3,9/5
Funcionalidades
4,2/5
Relación calidad-precio
4,2/5
Kathryn H.
Owner
Arte y artesanía, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 26/8/2019

"Affordable professional level accounting software for small business"

Comentarios: It's been easier to use Xero than I expected, but I had a nasty surprise at tax time when I realized the default accounts/descriptions for expenses did not correlate 1:1 to IRS categories. (I should have checked this more closely when I set up my accounts because it's a New Zealand company, and the previous product was local.) This means I will need to double-check all my transactions for 2018 and the IRS has my vastly overestimated tax payment until I can do that and file my return on an extension. I've had a much better experience importing data from financial institutions because Xero uses a well-known importing service that is trusted by the institutions. I like being able to match multiple invoices to bank deposits because I usually don't run to the bank for each check. This will be more valuable as my company grows. I should probably find an accountant to assist me with this, but I haven't found an accountant who understands both craft businesses and Xero.

Puntos a favor: Professional double entry software at a very affordable price
Accommodates both cash and accrual accounting
Links to financial institutions to get transactions
Uses standard importer recognized by the financial institutions instead of just trying to log in remotely (and triggering fraud alerts)
Can match multiple invoices to a single deposit transaction imported from bank
Can keep using Xero as company grows

Contras: Pre-existing expense categories/descriptions don't map 1:1 with IRS definitions, so I'm having to go back to all my receipts to make sure expenses are entered in proper accounts because I didn't realize this when I switched
More difficult to focus on specific expense categories to check transactions
Have not been able to import historic data from previous app (possibly because it's not double entry) so I am still paying the subscription on that software to retain access to my data
No integration with Craftybase, so I have to enter supply purchases and customer invoices there independently

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 26/8/2019
Louis J.
Managing Director
Telecomunicaciones, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
  • Valoración global
    4/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Características y funcionalidades
    3/5
  • Asistencia técnica
    2/5
  • Relación calidad-precio
    3/5
  • Probabilidad de recomendación
    6/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 12/10/2019

"Good Accounting Software, but lack decent reporting and live chat support"

Comentarios: We switched from QBO to Xero due to several issues with QBO. However, the migration to Xero is clunky as you have to use a middleman called MoveMyBooks - Xero will pay for up to 2 years books to be moved but any more you must pay. But, things like Employees, Payroll, Expenses etc will not be migrated so you end up spending weeks manually (Yes, Manually) created Expenses yourself all over again in Xero. Very painful and cost my business thousands for false advertising a simple switch,

Puntos a favor: Easy to use, easy to input data and there's often little popup boxes to explain what elements are. It's cloud managed, so no need to download any software or store anything locally.

Contras: Support is a bit, there isn't a live chat support like there is with competitors and it lacks the aesthetics of products like Quicbooks and the same level of reports.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 12/10/2019
Kenneth jhim I.
Senior Accountant
Contabilidad, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 22/5/2020

"Xero - A Truly Cloud Accounting Software"

Comentarios: The software is feature-packed and easy to use. With that said, it might be costly for you if you have a lot of users and add-ons.

Puntos a favor: What I like most is the automation and reporting capabilities of the software. There are features in order to correct multiple erroneous entries like Find and Recode and lots of add-ons to integrate to other Softwares. The reports selection is wide and if you're a practice partner, you'll have even more access to the reports ready for external reporting.

Contras: For me, the pricing is a bit high especially for a small business or freelancers. The lowes option starts at $20 for 5 invoices, 5 bills, and 20 bank transactions which can be easily exceeded with use.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 22/5/2020
Fergus M.
General Manager
Construcción, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    1/5
  • Facilidad de uso
    1/5
  • Características y funcionalidades
    2/5
  • Asistencia técnica
    1/5
  • Relación calidad-precio
    1/5
  • Probabilidad de recomendación
    0/10
  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 1/7/2020

"Can't contact xero and more"

Comentarios: Can’t contact Xero
A little note for anyone out there looking to move to Xero Accounting. Xero will not allow you to contact them, except via their non customer friendly Xero Central. Xero will not take phone calls. Xero will not take emails. They don’t do “chat”. At all. Does that say enough about their customer service? This is just one of their many, many faults. Their customer service is genuinely the worst that I or anyone at our company have ever seen in a combined 200 years working with software packages. I strongly urge you, if you’re considering Xero as an accounting package, to think again and do your research first. They do not and will not listen to their customers. Don’t take my word for it, do your research and you’ll find out. There are dozens of requests to their product development and customer service, for VERY BASIC accounting functionality, some of which are ongoing for around 10 YEARS and despite hundreds of customers making the same request in some cases, they still choose to ignore it.
It’s hard to leave an accounting package, once you get involved but I promise you, that you will, once you see how terrible this company is, how little regard they have for paying customers, how silly some of the issues are and once you get the time to go through the whole change process again. Once again, I urge you to do your research and think again. I’ve spent the time writing this email in the hope that I can help someone to avoid the frustration and despair that we

Puntos a favor: It has some good features but unfortunately they are overcome by the poor ones.

Contras: There are so many negatives, it's hard to know where to start
They can't be contacted so if you have a problem, you'll have it for a long time (or maybe forever)
VAT retrun period can't be closed. So someone can amend an invoice or bill or add one in to a previous VAT period, which of course screws everything up
You can't set a date for stock to arrive. When you make the order, the system assumest that it's now in stock!
You can't save two customers with the same name! They will tell you to add a special character to duplicate names! Unbelievable but true!
There are no delivery notes/packing slips. They tout a "workaround" but be warned, it's exactly 10 extra clicks so it's really not an option if you need this feature
If you want to send a document after preparing it, first you have to save it, wait for it to save, it takes you out to a main screen, you have to click back into it and then send it (if you send directly, it will send a draft document only)
Invoice, quotation, calendar functions are jumpy and extremely diffult to edit. This applies to all browsers, incognito modes, etc., it's just a really bad editor.
If you enter a contact's account, system brings open documents to the top even if these are quotes which are no longer needed. Invoices, quotes, payments are then all muddled up together is it's very hard to see what you want. Extremely badly designed in this regard.
If you create a Draft invoice, it takes a sequential number. This screws up your sequences.

  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 1/7/2020
Mike K.
Technical Consultant
Marketing y publicidad, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 9/4/2020

"Perfect accounting solution for people who run their own business"

Comentarios: love it and would recommend to anyone that was looking for an account product.

Puntos a favor: Easy of use, setup myself (with a little help for a bookkeeper), support has always been superb.

Contras: Bank feeds not always sync, which is also a problem I have at the moment.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 9/4/2020