¿Qué es Hivebrite?

Hivebrite es una plataforma integral de administración de antiguos alumnos que te ayuda a desarrollar el compromiso con la marca y las oportunidades para la comunidad de exalumnos. Es fácil de configurar y de marca completa para que coincida con tus colores.

¿Quién usa Hivebrite?

Comunidades de exalumnos (de escuelas, empresas, incubadoras, organizaciones sin fines de lucro…) de todos los países e idiomas, desde instituciones globales con necesidades complejas hasta instituciones más pequeñas con recursos limitados.

Información sobre Hivebrite

Hivebrite

Fundada en 2012

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imágenes y vídeos de Hivebrite

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Hivebrite: implementación y asistencia

Asistencia

  • E-mail/Help Desk
  • Preguntas frecuentes/foro
  • Base de conocimientos
  • Asistencia telefónica
  • Chat

Implementación

  • Cloud, SaaS, Web
  • Android (móvil)
  • iPhone (móvil)
  • iPad (móvil)

Formación

  • En persona
  • En directo en línea
  • Seminarios web
  • Documentación

Funciones de Hivebrite

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  • Acceso móvil
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  • Almacenamiento de documentos
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  • Autorizaciones basadas en roles
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  • Chat en vivo
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  • Gestión de la base de conocimiento
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Lista completa de Herramientas de social network

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Lista completa de Programas de gestión de comunidades

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Lista completa de Soluciones de motivación para empleados

Alternativas a Hivebrite

Más alternativas a Hivebrite

Reseñas de Hivebrite

Leer las 47 opiniones

Evaluación media

En general
4,5
Facilidad de uso
4,4
Atención al cliente
4,8
Funcionalidades
4,3
Relación calidad-precio
4,6

Opiniones por puntuación

5
25
4
21
3
1

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >10.001
Rachael H.
Rachael H.
Director of Alumni Relations
Educación superior, 1.001-5.000 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Calificación global
  • Facilidad de uso
  • Características y funcionalidades
  • Asistencia técnica
  • Relación calidad-precio
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 7/6/2021

"Perfect Platform for Alumni Relations (Even a 1-Person Alumni Relations Office)!"

Comentarios: I am a one-person team for my alumni relations office. The fact that I met with vendors over a three month period and then designed and launched the platform in 8 weeks means that anyone can do it and it's a very user-friendly product. I would highly recommend Hivebrite to universities to use this platform for their alumni, students, faculty, and staff engagement/professional development platform.

Puntos a favor: This platform is all-encompassing. It's nice because you can just turn on and off features as you need them. Most companies make you "add-on" additional modules which is expensive and annoying. The only add-ons that isn't included for Hivebrite is Mentoring and Campaigns, but these add-ons are cheap compared to other vendors. It's a very easy platform to use and brand the way you want it.

Contras: Your IT team or a third party vendor has to complete the API's to sync with your alumni database which has been interesting to navigate. It would be nice if Hivebrite did it all in-house for you or worked with your IT team to make it happen. You also can't archive past events or forum discussions. This would be nice so that you can clear out these sections instead of seeing everything you've ever done.

Alternativas consideradas: Almabase, PeopleGrove, Firsthand, Graduway y Qooper

Razones para cambiar a Hivebrite: 1. Sales rep was not pushy or aggressive which I appreciated. PeopleGrove had a very aggressive sales person that was rude. 2. Cost - it's a good price compared to other vendors 3. All-inclusive - the modules are available to you at any time and you control when you turn them on or off

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 7/6/2021
Predrag C.
Board of Directors
Gestión de organizaciones sin ánimo de lucro, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Calificación global
  • Facilidad de uso
  • Características y funcionalidades
  • Asistencia técnica
  • Relación calidad-precio
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 6/3/2020

"YourMembership to Hivebrite migration"

Comentarios: We needed to expand our community building effort beyond a single country, while ensuring that each entity may define different membership rates and collect fees in a separate account. The Groups and multiple Payment accounts capabilities provided by Hivebrite matched our requirements.

Puntos a favor: it has been an enjoyable UX/UI experience using Hivebrite. A platform that combines some of the best features of Squarespace, Mailchimp, Facebook, LinkedIn and Kickstarter. It is easy to use and easy to integrate.

Contras: The page builder functionality requires further refinement and enhancements, in addition to further enhancements across the reporting and analytics related to payments, email and web.

Alternativas consideradas: Raklet, CommUnity, Wild Apricot y MemberClicks

Razones para elegir Hivebrite: Follow this link for more information - YourMembership to Hivebrite migration — A Primer [SENSITIVE CONTENT HIDDEN]

Software anterior: YourMembership

Razones para cambiar a Hivebrite: Hivebrite had all of the features we currently use from YourMembership, in addition to Projects, Companies, Career, Life Feed, Mentorship and Groups, allowing us to expand our community beyond a single country and more importantly a modern, responsive user interface (backend and frontend), at a comparable price.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 6/3/2020
Jorgelina A.
CEO & Founder
Administración educativa, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Calificación global
  • Facilidad de uso
  • Características y funcionalidades
  • Asistencia técnica
  • Relación calidad-precio
  • Probabilidad de recomendación
    8/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 26/9/2021

"Humanin Haus"

Comentarios: Very good predisposition of our account manager

Puntos a favor: is intuitive and resolved our interest in creating a community

Contras: It is not 100% user frendly, we have to adapt our business to functionality, we still could not find a person to carry out the hivebrite integration with hubspot. We need them to improve quickly: media center, user scoring system and add functionality on discussion forum so that it can be carried out in synchronicity.

Alternativas consideradas: Mighty Networks

Razones para cambiar a Hivebrite: Because Mighty Networks did not exist in Spanish

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 26/9/2021
Cathrin J.
Program Manager
Gestión de organizaciones sin ánimo de lucro, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
  • Facilidad de uso
  • Características y funcionalidades
  • Asistencia técnica
  • Relación calidad-precio
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 30/3/2021

"Great Tool for Community Management"

Comentarios: It has been fascinating to see Hivebrite grow over the years from a start-up to a hugely professional software provider with an extremely professional and fast helpdesk, great relationship manager and fantastic updates on some of the key features.

Puntos a favor: The Live Feed, Events, and Directory are great features for a community. Particularly welcome are that the users are able to create their own events, post on the live-feed and update their profile as they wish. The customization is easy and allows to integrate into the existing CDI.

Contras: The media center is even after 4 years not what I hoped it would do. It is difficult to share files for the users and in general just unclear to use. I am very much looking forward to the new mentoring module that is currently being implemented!

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 30/3/2021
Cécile E.
Coordination Alumni
Educación superior, 501-1.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Calificación global
  • Facilidad de uso
  • Características y funcionalidades
  • Asistencia técnica
  • Relación calidad-precio
  • Probabilidad de recomendación
    8/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 27/1/2020

"Plateforme évolutive"

Comentarios: Une seule plateforme pour développer le réseau des diplômés de HELMo... C'est juste génial! D'autant que l'on peut proposer aux utilisateurs de rejoindre des groupes d'utilisateurs distincts, selon leurs centres d'intérêts.

Puntos a favor: La plateforme évolue chaque jour car des développeurs y travaillent jour après jour. Du coup, vous bénéficiez des avancées et c'est un énorme plus. Elle est facile d'utilisation et intuitive. Elle propose plusieurs fonctionnalités intéressantes pour les utilisateurs. EN tant qu'admin, j'apprécie en particulier le logiciel pour envoyer des campagnes d'e-mail ainsi que le module Evenement qui permet le paiement en ligne. L'annuaire séduit aussi les utilisateurs. LA relation avec Hiverbite est super. Le personnel est super réactif .

Contras: 1. La fonctionnalité Opportunité professionnelle est bien mais pas assez personnalisable au niveau des secteurs d'activité pour faciliter la recherche d'emploi des utilisateurs. Comme l'évolution de la plateforme dépend des "gros" clients, on doit parfois être patient pour qu'une amélioration souhaitée soit mise en place.
2. Le support HIvebrite (mode d'emploi, webinar, ...) est en anglais uniquement. Dommage (heureusement l'équipe support répond en français et est hyper efficace et sympathique).

Alternativas consideradas: AlumnForce

Razones para cambiar a Hivebrite: Pour son côté évolutif et la pertinence des fonctionnalités déjà existantes lors de l'achat + Excellent rapport qualité-prix

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 27/1/2020