BQE Core

¿Quién usa BQE Core?

Empresas de servicios profesionales, incluidos arquitectos e ingenieros, contables, CPA, consultores de TI y de negocios, contratistas gubernamentales, profesionales del Derecho, etc.

¿Qué es BQE Core?

BQE Core centraliza los datos financieros y de proyectos de las empresas de servicios profesionales en una hermosa plataforma basada en la nube. Al combinar la gestión de proyectos, el seguimiento temporal y gastos, la facturación, la creación de informes y las herramientas de gestión financiera, Core facilita la gestión de tu empresa de manera más rentable. Organiza la información, automatiza las tareas repetitivas y te permite dedicar más tiempo a brindar servicios a tus clientes, en lugar de tener gestionar los procesos internos. Regístrate para una prueba gratis de 15 días.

Información sobre BQE Core

BQE Software

http://www.bqe.com

Fundada en 1995

Asistencia

  • En horario ininterrumpido (atiende un representante)
  • Horas laborables
  • En línea

Implementación

  • En la nube, SaaS, web
  • Móvil: nativo de iOS
  • Móvil: nativo de Android

Formación

  • En persona
  • En directo en línea
  • Seminarios web
  • Documentación
Vídeo de BQE Core
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Resumen de precios de BQE Core

BQE Core dispone de una versión gratuita y ofrece una prueba gratis. La versión de pago de BQE Core está disponible a partir de US$ 7,95/mes.


Precio inicial

US$ 7,95/mes

Versión gratuita

Prueba gratis

Funciones de BQE Core

  • Base de datos de empleados
  • Cálculo de horas extra
  • Facturación
  • Gestión de control de horas
  • Horas facturables y no facturables
  • Registro automático de tiempos
  • Seguimiento de horas en movimiento
  • Seguimiento de horas sin conexión
  • Seguimiento de vacaciones/ausencias
  • Tasas de facturación múltiples

Lista completa de Herramientas de gestión del tiempo

  • Facturación
  • Gestión de reembolsos
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de gastos
  • Seguimiento del proyecto
  • Seguimiento del tiempo
  • Seguimiento del tiempo por cliente
  • Seguimiento del tiempo por proyecto

Lista completa de Herramientas para controlar tiempo y gastos

  • CRM
  • Facturación
  • Generación de propuestas
  • Gestión de carteras
  • Gestión de documentos
  • Gestión de presupuestos
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de recursos
  • Herramientas de colaboración
  • Portal de clientes
  • Seguimiento horas/gastos

Lista completa de Programas de automatización de servicios profesionales

  • Conciliación bancaria
  • Contabilidad de deudores
  • Contabilidad de fondos
  • Contabilidad de los proyectos
  • Empresas de contabilidad CPA
  • Facturación
  • Gestión de activos fijos
  • Gestión de impuestos
  • Gestión de nóminas
  • Gobierno
  • Seguimiento de gastos
  • Sin ánimo de lucro
  • Órdenes de compra

Lista completa de Programas de contabilidad

  • Base de datos de contactos
  • Calculadora de impuestos
  • Facturación de gastos imprevistos
  • Facturación de proyectos
  • Facturación en línea
  • Facturación por horas
  • Facturación recurrente y suscripciones
  • Facturas personalizables
  • Gestión de demandas de pago
  • Pagos en línea
  • Pagos móviles
  • Portal de facturación
  • Procesamiento de pagos
  • Varias divisas

Lista completa de Programas de facturación

  • Facturación
  • Flujo de trabajo de aprobación
  • Gestión de clientes
  • Gestión de documentos
  • Gestión de personal
  • Gestión de proyectos
  • Para empresas CPA
  • Portal de clientes
  • Seguimiento de fechas de vencimiento
  • Seguimiento del tiempo

Lista completa de Programas de gestión de operaciones contables

  • Contabilidad fiduciaria
  • Facturación
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de clientes
  • Gestión de conflictos
  • Gestión de contratos
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de documentos
  • Gestión de expedientes
  • Gestión de tareas
  • Notas de caso
  • Seguimiento de gastos
  • Seguimiento del tiempo

Lista completa de Software de administración de procedimientos jurídicos

  • Diagramas de Gantt
  • Gestión de carteras
  • Gestión de ideas
  • Gestión de presupuestos
  • Gestión de recursos
  • Herramientas de colaboración
  • Metodologías ágiles
  • Modelos personalizables
  • Métodos tradicionales
  • Portal de clientes
  • Seguimiento costes hasta finalización
  • Seguimiento de hitos
  • Seguimiento horas/gastos
  • Tablero kanban

Lista completa de Software de gestión de proyectos

  • Análisis predictivo
  • Asistente virtual personal
  • Automatización proceso/flujo de trabajo
  • Chatbot
  • Para comercio electrónico
  • Para el sector médico
  • Para ventas
  • Varios idiomas

Lista completa de Software de inteligencia artificial

  • Base de datos de empleados
  • Comentarios de 360 grados
  • Contratación de personal
  • Gestión de ausencias
  • Gestión de indemnizaciones
  • Gestión de nóminas
  • Gestión de selección de personal
  • Gestión de tiempo y asistencia
  • Gestión de ventajas
  • Gestión del rendimiento
  • Perfiles de empleados
  • Portal de autoservicio
  • Seguimiento de candidatos

Lista completa de Software de recursos humanos

  • CRM
  • Contabilidad fiduciaria
  • Facturación
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de conflictos
  • Gestión de contratos
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de documentos
  • Gestión de tareas
  • Gestón de procedimientos jurídicos
  • Portal de clientes
  • Seguimiento del tiempo

Lista completa de Software para despachos de abogados

  • Facturación automática
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de casos
  • Gestión de documentos
  • Gestión de la contabilidad
  • Portal de clientes
  • Seguimiento de gastos
  • Seguimiento del tiempo

Lista completa de Software para facturación jurídica

  • Creación de informes de sobrecostes
  • Gestión de facturas
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de órdenes de compra
  • Nomenclaturas
  • Pedidos de cambio
  • Presupuestos y estimaciones
  • Presupuestos y previsiones
  • Seguimiento costes hasta finalización
  • Seguimiento de los costes de producción
  • Seguimiento de porcentaje de progresión
  • Seguimiento del tiempo

Lista completa de Software para la gestión de costes de tareas

Alternativas a BQE Core

Más alternativas a BQE Core

Reseñas de BQE Core

Mostrando 5 de 443 reseñas

En general
4,4/5
Facilidad de uso
4,2/5
Atención al cliente
4,5/5
Funcionalidades
4,3/5
Relación calidad-precio
4,4/5
Robert c. M.
Business Development Director
Servicios jurídicos, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Características y funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    8/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 5/4/2019

"Valuable software for billing at a law firm"

Comentarios: Bill quick is a perfect solution to create invoices and be able to bill many different attorneys on different projects.

Puntos a favor: The ability to customize many of its features is great. You can setup and keep track of time associated
with various cases, clients, projects. There are so many reports that you can run to keep track of your spending. Able to export invoices to LEDES format. Able to import time from excel spreadsheet.

Contras: It takes some time to learn the software, the tech support team was great in getting me up and running. If you want additional reports they have a custom report group but their cost is a bit high to modify reports. It looks a bit complicated but actually it is easy to use.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 5/4/2019
Laura S.
Principal
Arquitectura y planificación, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Calificación global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 11/5/2020

"Core has been an integral in helping us to understand and grow our business"

Comentarios: Overall experience has been great as we use Core for our integrated accounting, time/expenses, and invoices, and it has been integral in helping us to understand and grow our business in the first year.

Puntos a favor: A little over one year back as we started up our new business I was researching for the best accounting, time and expense tracking and billing software. I selected BQE Core because it had an intuitive interface, easy reporting and it was on cloud. For any startup business the cost is always a big factor, the fact that BQE Core was a fraction of other similar software packages was an added bonus! We use BQE for our integrated accounting, time/expenses, and invoices, and it has been integral in helping us to understand and grow our business in the first year. At every moment, I have the info available to understand my cash flow, liabilities and A/R all in one interface, which never would have been possible if I used other accounting software.

Contras: In a separate excel doc I track our projected income and expenses for each two-week period so I can plan cash expenditure. If BQE had a feature to track overhead and projections in relation to billable work, that would really integrate all functionality in one software. Other than that, I don't have any suggestions for improvement.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 11/5/2020
Cathy F.
CFO
Arquitectura y planificación, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Calificación global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 20/7/2020

"CORE has given our principals and project managers more access to real time data"

Comentarios: As we continue to get more proficient navigating CORE, it has given our principals and project managers more access to real time data reducing the potential for errors in reporting and data transfer in multiple areas to better service our valued clients.

Puntos a favor: Project management and accounting real time data metrics anytime and almost anywhere through cloud based hosted subscriptions allowing quick response time to our valued clients. CORE has eliminated need for complicated spreadsheets and various other methods of housing project data. Coming from QuickBooks desktop accounting which we have used for almost 19 years, CORE accounting subscription has given us access to company financial data anywhere. We are utilizing Core for time tracking, expense reports, billing, project management and accounting.

Contras: The display as feature needs to be expanded and made specific to invoices and time cards. Core has ePayments for credit card and we are waiting for ACH feature which is going to be there somewhere in August.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 20/7/2020
Stacy M.
Construcción
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
  • Calificación global
    3,5/5
  • Facilidad de uso
    2/5
  • Características y funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    4/5
  • Relación calidad-precio
    Sin valoración
  • Probabilidad de recomendación
    5/10
  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 30/6/2015

"BillQuick - A look at one year post conversion"

Puntos a favor: BillQuick is a powerful tool in tracking project time and expenses for professional services. We converted from 7 years of Quick Books data. Although the conversion and integration was not a seemless process, and the learning curve was much longer than originally anticipated, we are now tracking project profitability at a much higher level than we ever have before.
BillQuick Tech Support is fantastic. They are patient and knowledgeable, and we have received a lot of added value by having the Gold Care Tech Support package added onto our services. Additionally, we have invested quite a bit of extra money on having Bill Quick Customization Department write customized reports. Although the standard reports section is extensive, we were unable to find reports that gave us exactly the data we wanted to see. It's nice that this additional service is offered, but it would be nice for them to give us a handful of customized reports as part of the conversion process and then charge extra from there on out.

Contras: The software is not as user-friendly as it could be. Some things are overly complicated and require detailed use before you understand the functionality of the software. It could not be more different that QuickBooks, and the transition for us was difficult. Personally, I highly underestimated the learning curve. In the beginning, we were only using BQ for time and expense logging and we maintained our Quick Books file for all other general accounting, which I would strongly discourage. Although the SYNC feature does work to sync data between programs, it is not a clean sync and much of it needed cleanup on either side of the sync. This was very frustrating. We just recently converted all of our general accounting in QB over to the Accounting portal in BillQuick. This has helped to have all of our financial records in one software system and our data is much more consistent. However, the "Accounting" portal is not perfect and there are a number of features that are lacking where QB has it all dialed in. Examples: 1) in looking at a vendor bill, there is no indication or PAID FLAT to see it has been PAID or not. To see if it is paid, I have to look at the previous checks. 2) In a report that lists all AP checks written for a particular time frame, there is no TOTAL at the end of the report. 3) BQ allows duplicate check numbers. (This is not a complete list, but the top 3 things that drive me insane.) These seem like basic accounting features and for them to not be included in an accounting software is frustrating. DISCLAIMER: we have not yet upgraded to BQ2015 and remain on BQ2014 for a while longer. My understanding is that BQ2015 has updated a number of accounting features, so I look forward to seeing if any of those issues are remedied.

  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 30/6/2015
Kerrie D.
Business Manager
Arquitectura y planificación, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 23/7/2020

"Invoices have been easier to process compared to previous software"

Comentarios: Overall experience is great. As mentioned we experiencing error free time tracking, billing and the presentation of invoices is far better.

Puntos a favor: We use the time, billing and accounting functions frequently and it has made my job a lot easier and smoother compared to tracking down expenses and time for the team members. Processing reports are simple as well. Less error of tracking time/expenses as compared to our previous software. Invoices are more accurate. Invoices look professional and clean.

Contras: Cannot think of anything at this time. We are really enjoying the software

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 23/7/2020