Property Matrix

Por Digital Waybill Courier Software

¿Quién usa Property Matrix?

Property Matrix ofrece software y herramientas basadas en la nube para administradores de propiedades.

¿Qué es Property Matrix?

Potente, fácil de usar, totalmente personalizable. Durante años, los administradores de propiedades se han visto obligados a elegir entre un sistema potente que pueda hacer todo lo que necesitan o un sistema fácil de usar para el personal. Esos días ya han pasado. Con Property Matrix, no tienes por qué elegir.

Información sobre Property Matrix

Digital Waybill Courier Software

http://www.digitalwaybill.com

Fundada en 2001

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Precio inicial

US$ 400,00/mes
US$ 280,00/mes
US$ 30,00/mes
US$ 2.500,00/año

Versión gratuita

Versión gratuita No
Versión gratuita No
Versión gratuita No
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Prueba gratis

Prueba gratis No
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Prueba gratis

Property Matrix: implementación y asistencia

Asistencia

  • E-mail/Help Desk
  • Preguntas frecuentes/foro
  • Base de conocimientos
  • Asistencia telefónica
  • Chat

Implementación

  • Cloud, SaaS, Web
  • Mac (desktop)
  • Windows (desktop)
  • Linux (desktop)
  • Chromebook (desktop)
  • Android (móvil)
  • iPhone (móvil)
  • iPad (móvil)

Formación

  • En directo en línea
  • Seminarios web
  • Documentación
  • Vídeos

Funciones de Property Matrix

  • API
  • Acceso móvil
  • Almacenamiento de documentos
  • Balance contable y cuadro de resultados
  • Compras y recepción
  • Conciliación bancaria
  • Contabilidad
  • Contabilidad de acreedores
  • Contabilidad de deudores
  • Contabilidad de fondos
  • Contabilidad de los proyectos
  • Control de procesos de aprobación
  • Controles o permisos de acceso
  • Creación de informes financieros
  • Empresas de contabilidad CPA
  • Facturación
  • Facturación automática
  • Facturación recurrente y suscripciones
  • Gestión de activos fijos
  • Gestión de auditorías
  • Gestión de facturas
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de impuestos
  • Gestión de impuestos de ventas
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de nóminas
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de recibos
  • Gestión de órdenes de compra
  • Gestión financiera
  • Integraciones de terceros
  • Libro general
  • Panel de actividades
  • Para gobiernos
  • Presupuestos y estimaciones
  • Presupuestos/previsiones
  • Procesamiento de tarjetas de crédito
  • Proyecciones
  • Reclamaciones de gastos
  • Recordatorios
  • Registro de auditoría
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de estado
  • Seguimiento de gastos
  • Seguimiento de inventario
  • Sin ánimo de lucro
  • Varias divisas
  • Varias ubicaciones

Lista completa de Programas de contabilidad

  • API
  • Alertas y notificaciones
  • Almacenamiento de documentos
  • Base de datos de clientes
  • Base de datos de contactos
  • Comprobación de crédito
  • Contabilidad
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes financieros
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de marca personalizable
  • Facturación recurrente y suscripciones
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de canales
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de contactos
  • Gestión de docentes y personal escolar
  • Gestión de documentos
  • Gestión de facturas
  • Gestión de impuestos
  • Gestión de la comunicación
  • Gestión de modelos
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de páginas web
  • Gestión de tareas
  • Gestión de vacantes
  • Gestión del mantenimiento
  • Historial de transacciones
  • Importación y exportación de datos
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Modelos personalizables
  • Notificaciones en tiempo real
  • Pagos electrónicos
  • Pagos en línea
  • Panel de actividades
  • Portal de arrendatarios
  • Portal de autoservicio
  • Portal de clientes
  • Procesamiento de pagos ACH
  • Procesamiento de tarjetas de crédito
  • Programación del mantenimiento
  • Recordatorios
  • Reserva de habitaciones
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de arrendamientos
  • Seguimiento de arrendatarios
  • Seguimiento de gastos
  • Supervisión de transacciones
  • Verificación de antecedentes

Lista completa de Programas de gestión de alquileres

  • API
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Alertas y notificaciones
  • Análisis ad hoc
  • Análisis de evolución de ventas
  • Análisis de páginas web
  • Análisis de tendencias
  • Análisis en tiempo real
  • Análisis predictivo
  • Análisis visual
  • Arrastrar y soltar
  • Búsqueda/filtro
  • Conectores de datos
  • Consulta ad hoc
  • Controles o permisos de acceso
  • Creación de diagramas
  • Creación de informes ad hoc
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de marca personalizable
  • Creación de paneles de comunicaciones
  • Datos en tiempo real
  • Formularios de evaluación (scorecards)
  • Funciones/cálculos
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Herramientas de colaboración
  • Importación y exportación de datos
  • Informes personalizables
  • Informes planificados y automatizados
  • Integraciones de terceros
  • Modelos personalizables
  • Métricas de rendimiento
  • Notificaciones en tiempo real
  • Panel de actividades
  • Paneles móviles
  • Paneles privados
  • Paneles públicos
  • Personalización
  • Previsión
  • Proyecciones
  • Registro único
  • Seguimiento de actividades
  • Sincronización de datos
  • Supervisión
  • Supervisión KPI
  • Varias fuentes de datos
  • Vista de una sola página
  • Visualización de datos
  • Widgets

Lista completa de Software de cuadro de mando

  • API
  • Alertas y notificaciones
  • Almacenamiento de documentos
  • Base de datos de clientes
  • Base de datos de contactos
  • Base de datos de propiedades
  • Comprobación de crédito
  • Contabilidad
  • Creación de informes y estadísticas
  • Cálculo del recargo por pago atrasado
  • Facturación
  • Facturación recurrente y suscripciones
  • Gestión de arrendamientos
  • Gestión de carteras
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de contactos
  • Gestión de documentos
  • Gestión de facturas
  • Gestión de impuestos
  • Gestión de inspecciones
  • Gestión de la comunicación
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de páginas web
  • Gestión de seguros
  • Gestión de tareas
  • Gestión de vacantes
  • Gestión del mantenimiento
  • Gestión financiera
  • Importación y exportación de datos
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Integración contable
  • Modelos personalizables
  • Pagos electrónicos
  • Panel de actividades
  • Portal de arrendatarios
  • Portal de autoservicio
  • Portal de clientes
  • Portal de propietarios
  • Procesamiento de pagos
  • Procesamiento de pagos ACH
  • Programación del mantenimiento
  • Propiedades residenciales
  • Recordatorios
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de alquileres
  • Seguimiento de arrendatarios
  • Software para gestión de propiedades comerciales
  • Verificación de antecedentes

Lista completa de Software de gestión de propiedades inmobiliarias

  • API
  • Almacenamiento de documentos
  • Arrastrar y soltar
  • Automatización de marketing
  • Base de datos de clientes
  • CRM
  • Campos personalizables
  • Compras y recepción
  • Contabilidad
  • Controles o permisos de acceso
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de marca personalizable
  • Datos en tiempo real
  • Facturación
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de clientes
  • Gestión de contactos
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de documentos
  • Gestión de empleados
  • Gestión de facturas
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la formación
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de tareas
  • Gestión de órdenes de compra
  • Gestión financiera
  • Importación y exportación de datos
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Integración contable
  • Modelos personalizables
  • Métricas de rendimiento
  • Pagos electrónicos
  • Panel de actividades
  • Portal de clientes
  • Presupuestos y estimaciones
  • Programación
  • Programación de tareas
  • Proyecciones
  • Punto de venta (POS)
  • Recordatorios
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de horas de proyecto
  • Seguimiento de inventario
  • Seguimiento horas/gastos

Lista completa de Software de gestión empresarial

Alternativas a Property Matrix

Más alternativas a Property Matrix

Reseñas de Property Matrix

Leer las 31 opiniones

Evaluación media

En general
4,6
Facilidad de uso
4,3
Atención al cliente
4,8
Funcionalidades
4,4
Relación calidad-precio
4,5

Opiniones por puntuación

5
21
4
8
3
2

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >10.001
Debbie D.
Propiedad inmobiliaria, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
  • Calificación global
  • Facilidad de uso
  • Características y funcionalidades
    Sin valoración
  • Asistencia técnica
  • Relación calidad-precio
  • Probabilidad de recomendación
    Sin valoración
  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: GetApp
  • Publicado el 15/12/2015

"Powerful property management software at a reasonable price"

Comentarios: As a sole proprietor of a property management company, I've found it difficult to stay on top of all my responsibilities outside the office. I was spending too much time at my desk entering data, answering email, and printing reports to properly manage my properties. Property Matrix software changed all that. The cloud-based program allows me to access data from any location and device. All my data is on one screen, so I'm always current on what's happening. I can view all building information, specific unit details, rental history and even add photos to the Properties Page.

Puntos a favor: Customization is critical in my business. I have multiple properties and owners, with each requiring different information. The Property Matrix software allows me to add the details I need so my owners (and tenants) can obtain the most current information possible.

Contras: I'm very pleased with the overall performance of this software. The only small critique I have is that the custom background themes are a little difficult to read. A few more choices would be nice other than white and blue. This is purely aesthetic and doesn't affect the performance of the software.

  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: GetApp
  • Publicado el 15/12/2015
John H.
Accountant
Propiedad inmobiliaria, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Calificación global
  • Facilidad de uso
  • Características y funcionalidades
  • Asistencia técnica
  • Relación calidad-precio
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 22/10/2019

"Awesome Management Software - Best I Have Used Yet"

Comentarios: We have seen a drastic amount of time reduced contacting tenants about payments as the system will generate an automatic text/email to alert them they need to pay their rent.

Puntos a favor: The onboarding was free and easy. The support staff is prompt and they take your suggestions and regularly integrate them into the software. Payment processing is free for incoming and outgoing ACHs which is unheard of (though they do take 5 business days). You can pay a fee to have them processed faster. This software has so many automation it cuts time sending statements, or emailing tenants. It has a great mobile app as well, you can run the entire system off a tablet or phone. Owner statements are a breeze and

Contras: There are a few issues I currently have, one being journal entries only allow for a general description of the entry so if I have something with accounts and I want to put a description on every line, that is not possible. Also in order to cut a check, a bill has to be generated, you can't just pick a GL account to put against the check (like QBs). I have mentioned these to the support team and they are doing what they can to implement these in future enhancements. You do pay for a full year upfront based on the number of properties but the cost of a year was still 1/4 of what we paid for our previous software.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 22/10/2019
Stephanie C.
Real Estate
Propiedad inmobiliaria, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Calificación global
  • Facilidad de uso
  • Características y funcionalidades
  • Asistencia técnica
  • Relación calidad-precio
  • Probabilidad de recomendación
    6/10
  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 21/12/2017

"Good for Residential Properties"

Comentarios: Support staff is as helpful as possible, but the development team may be overwhelmed. Some things like flow of information from input to showing up on reports simply does not work, so there are several glitches which are confusing and concerning. The reports do look beautiful when they fully populate. Overall, a good choice for a small company dealing with residential property.

Puntos a favor: I like the layout of the property page and the ability to upload files and attach them to tenants. The navigation in that regard makes sense, and it allows for multiple companies to own different properties. Reports look nice.

Contras: Overall, it seems there is a lot that needs to be developed.
The maintenance function for us has been unusable. The app does not work at all, so our maintenance staff has been unable to implement.
The accounting features are not what we hoped for in regards to CAM functionality. As we have many commercial tenants, we were looking for a one- or two-click solution to bill triple net leases. While the developers have tried to customize this function for us, it has been several months without a real solution, which we were told would work upon purchasing the software.
It was not as simple as promised to build a lease inside the program.
Invoices are not easily customizable.
The messaging feature has caused us miscommunication with our tenants and comes across unprofessional so we abandoned trying to use it. Messages will not bounce back if an incorrect address is used. The sender will not receive notification of any reply, you have to go in and check if the tenant has responded.

  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 21/12/2017
Usuario verificado
Redacción y edición
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Calificación global
  • Facilidad de uso
  • Características y funcionalidades
    Sin valoración
  • Asistencia técnica
  • Relación calidad-precio
  • Probabilidad de recomendación
    Sin valoración
  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: GetApp
  • Publicado el 23/12/2015

"Seamless Application With an Effectual Maintenance Feature"

Comentarios: As a part time property manager, I had to search widely for a comprehensive but flexible and user friendly property management software to ease my work and reduce trips I make to properties I manage. After reviewing close to 20 of the top applications, I narrowed my focus down to 5 apps, before ultimately settling on Property Matrix largely due to their responsive support team, simple user interface, and excellently optimized accounting, marketing and maintenance features. Because of its systematically organized Maintenance feature, I’ve cut down on the trips I make to my properties by almost 75%. Firstly, instead of waiting for phone calls from tenants, all maintenance requests can be raised straight through the tenant’s portal. I immediately pick it up from there through the ‘Maintenance’ tab and edit a couple of details before using the ‘Choose Vendor’ option, which interestingly is linked to Property Matrix’s vendor app. This allows the vendors to proceed with the checks and repairs, change status of pending maintenance and issue invoices right through their portal. Eventually, I usually choose to either pay the invoices or pass the charges directly to the affected tenants, depending on the tenancy agreement. At the end of the day, all the parties involved are satisfied by the ease and convenience of the Maintenance feature. Thanks Property Matrix! Keep it up.

Puntos a favor: Comprehensive
User Friendly
Responsive and Friendly Customer Support
Linked to a wide range of other extremely useful apps

Contras: None that I've experienced so far.

  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: GetApp
  • Publicado el 23/12/2015
Ana E.
Office Assistant
Propiedad inmobiliaria, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
  • Calificación global
  • Facilidad de uso
  • Características y funcionalidades
  • Asistencia técnica
  • Relación calidad-precio
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 27/2/2017

"Great Website"

Comentarios: Overall, this website is easy to use and customer support always helps out when you need it right away. I mostly use the accounting tab the most, I think the only problem I have when using it is the slowness. From the start they told us to use Google Chrome because it will run faster and I've used it from the start, however it still goes slow. Not too slow but does effect my work speed at times. I depend on Property Matrix 50% of my day, so it would help me out better if the speed can be increased. That is the only complaint I would have using the system. Other than that, it has all the features that I need to succeed at my job. I would recommend this program to other property management companies. I like how not only one department can use this, but everyone here in the office and maintenance guys can use this website.

Puntos a favor: Every department can use it

Contras: The slow speed

Respuesta de proveedores

por Property Matrix el 27/2/2017

Ana, thanks for your review and the kind words about our support team! We've been working on optimizing the overall speed of the system over the last couple of weeks and you should see substantial improvements as these changes are being rolled out this week!

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 27/2/2017