¿Qué es Help Scout?

Help Scout es capaz de escalar como cualquier otro centro de ayuda, pero la experiencia del cliente es tan personalizada como el correo electrónico. Help Scout es ideal para empresas de todos los tamaños y es adecuado para empresas con más de 500 usuarios. Las funciones de organización de Help Scout mantienen la comunicación entre los equipos. Con la mejor creación de informes de su clase, base de conocimientos integrada, una API sólida, montones de integraciones y una aplicación gratuita para iPhone que ayuda a los clientes en todo momento, Help Scout permite que tu equipo se concentre en lo que realmente importa: sus clientes.

¿Quién usa Help Scout?

Empresas pequeñas y grandes que quieren ofrecer una experiencia inmejorable a sus clientes. Cuenta con la confianza de 8000 clientes como Basecamp, Buffer, GrubHub, AngelList y Timbuk2, en más de 70 países.

¿Dónde se puede implementar Help Scout?

Cloud, SaaS, Web, Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

Sobre el proveedor

  • Help Scout
  • Fundada en 2011
  • Chat

Países disponibles

Afganistán, Albania, Alemania, Andorra, Angola y otros 224

Idiomas

inglés

Sobre el proveedor

  • Help Scout
  • Fundada en 2011
  • Chat

Países disponibles

Afganistán, Albania, Alemania, Andorra, Angola y otros 224

Idiomas

inglés

Imágenes y vídeos de Help Scout

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Vídeo de Help Scout
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Help Scout

US$ 20,00/mes
Versión gratuita
Prueba gratis
US$ 19,00/mes
Versión gratuita
Prueba gratis
US$ 67,00/mes
Versión gratuita
Prueba gratis
US$ 18,00/mes
Versión gratuita
Prueba gratis

Funciones de Help Scout

  • Acceso móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Autorrespondedores
  • Bandejas de entrada compartidas
  • Base de datos de clientes
  • Base de datos de contactos
  • Búsqueda de texto completo
  • Catalogación/Categorización
  • Chat en vivo
  • Comunicación multicanal
  • Configuración de flujos de trabajo
  • Controles o permisos de acceso
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de marca personalizable
  • Edición de texto
  • Enrutamiento automatizado
  • Etiquetado
  • Gestión de bandeja de entrada
  • Gestión de colas de espera
  • Gestión de comentarios
  • Gestión de contactos
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de firmas
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de la base de conocimiento
  • Gestión de respuestas
  • Gestión de tickets
  • Gestión de tickets de soporte
  • Gestión del conocimiento
  • Herramientas de colaboración
  • Historial de cliente
  • Integraciones de terceros
  • Macros y modelos de respuestas
  • Modelos personalizables
  • Métricas de rendimiento
  • Portal de autoservicio
  • Priorización
  • Varias cuentas de usuario
  • Varios idiomas

Alternativas a Help Scout

Una buena atención al cliente comienza con un mejor software para el centro de ayuda. Gana más clientes al brindar una excelente atención al cliente con LiveAgent. Descubre más sobre LiveAgent
Pon la atención al cliente en el corazón de tu empresa. Los agentes se vuelven más productivos, los gerentes se vuelven más impactantes y los clientes adquieren más poder. Descubre más sobre Zoho Desk
Una destacada plataforma de atención al cliente que está diseñada para brindar herramientas innovadoras y datos unificados a los empleados de servicio.
Solución de gama alta, diseñada para la colaboración efectiva, la comunicación, las redes sociales y el flujo de trabajo y la gestión del conocimiento. Descubre más sobre Bitrix24
EcholoN, un conjunto de software de gestión de servicios, representa una solución integral para servicio, asistencia y atención al cliente.
Kustomer es una plataforma de gestión de clientes omnicanal centrada en brindar experiencias increíbles, no en resolver tickets.
C2 ATOM is a powerful online IT service management software, fully customizable to your operational performance enhancement needs.
User.com es un sistema avanzado de marketing y ventas que ayuda a automatizar la comunicación personalizada y a optimizar los procesos comerciales.
Powerfront's INSIDE is an omni-channel customer service software that replicates in-person experiences online seamlessly.
Conserva la organización de tu equipo, crea soluciones proactivas para los clientes y ten conocimiento del nivel de satisfacción de los clientes con HubSpot Service Hub.
Un potente sistema de tickets de help desk con sistema de gestión de ideas. Precios a partir de 15 $ mensuales.
Cayzu es la solución n.º 1 para CENTROS DE ASISTENCIA INTERNOS CON 10-50 AGENTES que proporcionan asistencia de primera clase al precio más bajo.

Opinones de Help Scout

Evaluación media

En general
4,7
Facilidad de uso
4,7
Atención al cliente
4,7
Funcionalidades
4,3
Relación calidad-precio
4,5

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Encontrar opiniones por puntuación

5
69%
4
27%
3
4%
Abraham
Abraham
Social Media Manager & Administrative Support en Filipinas
Usuario de Linkedin verificado
Minería y metalurgia, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Great for Basic Customer Support

5,0 hace 9 meses

Comentarios: I have nothing to say about Help Scout's services, it does an excellent job, hands down. Though it's lacking some features and the pricing is a little bit high based on what features they offer. If you want just a basic customer service software for handling emails then Help Scout is a good choice.

Puntos a favor:

Help Scout does what it's supposed to do and it's very good at it. No doubt about that. It's the very main reason why many companies trust Help Scout for their customer support management. You can create automations, saved replies, a knowledgebase, and a chat widget (they call it Beacon). Everything works as it's supposed to and we never had any issues so far. It's really easy to set up automations and saved replies, no need to look into their help docs. You just need to use your common sense to navigate through the dashboard. I am using it daily for my client's e-commerce business for the past 6 years and I can say that it's a really solid product. I also like their mobile app because it works really well. This is very important so you can attend to your customers even when you're not at your desk. Most customers want very quick responses and so the mobile app will be very handy when you don't have access to a computer. There's no issue with deliverability as all our emails and replies went straight to customers' inboxes, which is very critical for this kind of app.

Contras:

I found another software that has more features than this app and the pricing is also good. I wish Help Scout will have a feature where you can snooze or schedule an email or reply, and the ability to create embeddable forms. Also, I wish you can connect your social media accounts so you will be able to easily monitor your social media audiences when they message you or when they comment on your posts. These are available on the other software I found and it is a great alternative to this software.

Celeste
Customer Support Lead en Hungría
Impresión, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Great customer focused company to work with!

5,0 hace 3 años

Comentarios: Excellent. While there is some admittedly cool functionality that other CRMs offer at higher prices, they don't make sense for our current business needs and you really can't beat Helpscout when it comes to their customer service and help resources. It's excellent working with a team who really care what their customers and their customers' customers think.

Puntos a favor:

Their entire philosophy is centered around customer satisfaction and success. This mirrors our own approach and it's great seeing that in action. They are also great at handling questions and service requests, and I love all the support and information resources they offer.

Contras:

I wish the reporting functions were better and more detailed. Sometimes when something wasn't functioning in a way that worked for it, their response was suggesting a work around that would require a service plan upgrade when I figured out a work around that could work at our current level, but that is a very minor gripe.

Romain
Romain
Consultant en Francia
Usuario de Linkedin verificado
Marketing y publicidad, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Excellent

4,0 el mes pasado Nuevo

Puntos a favor:

This is a very fast and efficient tool to use

Contras:

Well I find that the mobile application is to review. But overall I find it very good.

Stacey
Customer Support Manager en EE. UU.
Servicios para el consumidor, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

This was a great beginner software for a growing startup

3,0 hace 2 meses Nuevo

Puntos a favor:

This software is incredibly easy to use! The macro search function was amazing. It allowed our team to search both the title and the body for relevant content. Very simple solution for our start up company.

Contras:

We needed more features, more integrations and more robust reporting as we began to grow as a company and support team.

Sam
Sam
Partner en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Logística y cadena de suministro, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Expensive, but good. There are alternatives if you're willing to sacrifice plug and play.

5,0 hace 3 meses

Comentarios: The alternatives to Help Scout are far and wide, but my recommendation for an option would be Free Scout. It is an open-source alternative to Help Scout that acts almost the same way. You need to know how to deploy the self-hosted service, or you can find companies willing to manage it for you. The downside is the setup takes a while, but the positive is that the cost is a small fraction of the amount we were paying to Help Scout.

Puntos a favor:

HelpScout was the first shared emailing system we implemented that worked flawlessly with our setup. It rivals all other methods that focus on a ticket number approach but makes the communication process simple for users to grasp and professional yet informal. The best part of Help Scout for us was the shared inbox aspect and the ability to collaborate with others easily.

Contras:

Help Scout is expensive. In my opinion, it is overpriced. They started at a great introductory rate and grandfathered those rates for early-stage users. I heard from many users when they increased their rates, all of whom got a personalized message from the [SENSITIVE CONTENT], promising our rates would stay the same. Months later, they recanted on their promise and hiked our rates. It was not a great feeling being lied to, and my love for the company quickly disappeared. Other shared email services can replace Help Scout, but this is your best bet if you're looking for a simple approach and are not worried about the price tag.