¿Quién usa NetSuite?

NetSuite es ideal para pequeñas y medianas empresas.

¿Qué es NetSuite?

NetSuite es una de las principales soluciones de contabilidad en la nube del mundo. Proporciona una plataforma unificada para optimizar los procesos de back-office como CRM, inventario o comercio electrónico. NetSuite potencia a empresas de todos los tamaños y sectores para optimizar las finanzas, reducir los costes de TI y eliminar las ineficiencias operativas con inteligencia comercial incorporada, creación de informes y visibilidad en tiempo real. Céntrate en las decisiones clave de generación de ingresos en lugar de preocuparte por los sistemas de back-end.

Información sobre NetSuite

NetSuite

http://www.netsuite.com

Fundada en 1998

Resumen de precios de NetSuite

NetSuite no está disponible en versión gratuita y no ofrece prueba gratis.

Versión gratuita

No

Prueba gratis

No

Implementación

En la nube, SaaS, web

Formación

En persona

En directo en línea

Seminarios web

Documentación

Asistencia

En horario ininterrumpido (atiende un representante)

En línea

Funciones de NetSuite

Herramientas BI
Análisis de rentabilidad
Análisis predictivo
Análisis visual
Benchmarking
Formularios de evaluación (scorecards)
Indicadores claves de rendimiento
Indicadores de tendencia/problemas
Informes ad hoc
Métricas de rendimiento
Panel de comunicaciones
Planificación estratégica
Publicación y uso compartido
Consolidación y reagrupamiento
Creación de informes financieros
Gestión de divisas
Gestión de impuestos
Gestión de inversiones
Gestión de proyectos
Gestión de riesgos
Gestión de tesorería
Presupuestos y previsiones
Reconocimiento de ingresos
Conciliación bancaria
Contabilidad de deudores
Contabilidad de fondos
Contabilidad de los proyectos
Empresas de contabilidad CPA
Facturación
Gestión de activos fijos
Gestión de impuestos
Gestión de nóminas
Gobierno
Seguimiento de gastos
Sin ánimo de lucro
Órdenes de compra
Facturación
Facturación recurrente
Gestión de colectas
Libro mayor de cuentas por cobrar
Pagos parciales
Procesamiento de cheques
Procesamiento de pagos ACH
Procesamiento de pagos en exceso
Procesamiento de pagos en línea
Seguimiento de la evolución temporal de las facturas pendientes
Testimonios de clientes
Alerta de pago duplicado
Control de procesos de aprobación
Detección de fraude
Extracción de datos
Gestión de proveedores
Gestión de tesorería
Pagos recurrentes
Preparación 1099
Procesamiento de facturas
Reconciliación de pedidos
Redacción de cheques
Seguimiento de la evolución temporal de las facturas pendientes
Transferencia electrónica de fondos
Control de calidad
Gestión de cadena de suministro
Gestión de documentos
Gestión de presupuestos
Gestión de proveedores
Gestión de recursos
Previsión
Trazabilidad
Gestión de catálogos
Gestión de envíos
Gestión de ingresos
Gestión de inventarios
Gestión de pedidos
Gestión de pedidos especiales
Pedidos recurrentes
Registro de pedido
Seguimiento de pedidos
Tratamiento de pedidos
CRM
Creación de informes/análisis
Gestión de activos empresariales
Gestión de almacén
Gestión de cadena de suministro
Gestión de inventarios
Gestión de la distribución
Gestión de pedidos
Gestión de proyectos
Gestión de recursos humanos
Gestión de órdenes de compra
Gestión financiera
Códigos SKU/UPC
Códigos de barras/RFID
Gestión de artículos
Gestión de proveedores
Gestión de renovaciones de pedidos
Optimización de inventario
Previsión
Registro de entrada y salida
Seguimiento de costes
Seguimiento de inventario
Seguimiento de números de serie
Creación de informes/análisis
ERP (Enterprise Resource Planning)
Gestión de envíos
Gestión de la calidad
Gestión de la seguridad
Gestión de órdenes de compra
Gestión del mantenimiento
Integración contable
MES (Sistemas de Ejecución de Fabricación)
Planificación de necesidades de material (MRP)
Presupuestos y estimaciones
Compras
Códigos de barras/RFID
Gestión 3PL
Gestión de envíos
Gestión de ingresos
Gestión de inventarios
Gestión de la calidad
Gestión de pedidos
Gestión de recibo y almacenamiento
Previsión
Sincronización en tiempo real
Varias ubicaciones
Gestión de almacén
Gestión de envíos
Gestión de inventarios
Gestión de la importación/exportación
Gestión de proveedores
Gestión de transporte
Intercambio de datos electrónicos
Planificación de la demanda
Planificación de ventas y operaciones
Tratamiento de pedidos
Diagramas de Gantt
Gestión de carteras
Gestión de ideas
Gestión de presupuestos
Gestión de recursos
Herramientas de colaboración
Metodologías ágiles
Modelos personalizables
Métodos tradicionales
Portal de clientes
Seguimiento costes hasta finalización
Seguimiento de hitos
Seguimiento horas/gastos
Tablero kanban
CRM
Compras
Facturación
Gestión de empleados
Gestión de inventarios
Gestión de la formación
Gestión de marketing
Gestión de pedidos
Gestión de proveedores
Gestión de proyectos
Gestión financiera
Métricas de rendimiento
Programación
Seguimiento horas/gastos
CRM
Comercio electrónico
Creación de informes/análisis
Gestión de comisiones
Gestión de empleados
Gestión de ingresos
Gestión de mercancías
Gestión de pedidos
Gestión de órdenes de compra
Marketing por correo electrónico
Pedido por correo
Programa de fidelización
Varias ubicaciones
Balance contable
Consolidación/Roll-Up
Controles o permisos de acceso
Declaración de ganancias/pérdidas
Escenarios hipotéticos
Gestión de tesorería
Importación y exportación de datos
Libro general
Presupuestos/previsiones
Registro de auditoría
Varias empresas
Acceso móvil
Alertas y notificaciones
Creación de informes/análisis
Equipamiento
Gestión de almacén
Gestión de inventario de fabricación
Gestión de inventario de minoristas
Gestión de proveedores
Gestión de renovaciones de pedidos
Gestión multicanal
Identificación del producto
Optimización de inventario
Previsión
Creación de informes/análisis
Gestión de cadena de suministro
Gestión de documentos
Gestión de inventarios
Gestión de la calidad
Gestión de la seguridad
Gestión de pedidos
Gestión de presupuestos
Gestión de proveedores
Nomenclaturas
Planificación de la producción
Arrastrar y soltar
Búsqueda/filtro
Gestión de capacidades
Informe de uso
Planificación y asignación de recursos
Previsión
Programación de recursos
Seguimiento de competencias
Seguimiento de creación de informes y proyectos
Compras
Código de barras y RFID
Gestión de almacén
Gestión de envíos
Gestión de ingresos
Gestión de inventarios
Gestión de la importación/exportación
Gestión de pedidos
Previsión de ventas
Compras
Facturación
Gestión de almacén
Gestión de cadena de suministro
Gestión de catálogos
Gestión de envíos
Gestión de ingresos
Gestión de inventarios
Gestión de la producción
Gestión de materiales
Gestión de pedidos
Gestión de productos
Gestión de proveedores

Reseñas de NetSuite

Mostrando 5 de 574 reseñas

En general
4,2/5
Facilidad de uso
3,8/5
Atención al cliente
3,7/5
Funcionalidades
4,1/5
Relación calidad-precio
3,7/5
Aaron O.
Controller
Servicios jurídicos, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 7/12/2018

"Controller at Non-Profit Legal Service Provider"

Comentarios: We have used NetSuite for two years now. The Software saves us lots of time and makes our job easier.

Puntos a favor: User friendly software!!! Great for custom reporting and searches, able to import payroll in a few minutes, drill down feature, web-based you can use anywhere and open multiple windows at the same time. The ability to scan in AP backup which saves space and time on billing and audits, recent activity allows you to find what you did last quickly, dashboard can be customized to specific users - shows key performance indicators such as bank balances, sales & expense versus other periods. There are workflows to automate task such as vendor approvals, customer service and all NetSuite employees are very friendly and extremely helpful. Also being a non-profit, NetSuite employees volunteer their time with through Pro Bono projects - we have used this three times with great results.

Contras: Any hurdles or issues that i have had were solved by reaching out to NetSuite. One year I was having difficulty printing 1099's but customer service helped get me on track.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 7/12/2018
Mariana V.
Assistant Controller
Biotecnología, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
  • Valoración global
    4/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Características y funcionalidades
    2/5
  • Asistencia técnica
    3/5
  • Relación calidad-precio
    3/5
  • Probabilidad de recomendación
    6/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 23/6/2020

"Pros and Cons - Don't fall for their sale pitch"

Comentarios: - The implementation has been extremely frustrating and disappointing. The sales team pushes for a sale that does not include all the client's needs, resulting in the need for change orders which causes delays. -The implementation team is friendly and proactive but inexperienced/ with little supervision - I can tell they are working hard to find solutions for me, but they seem to be scrambling to figure things out without proper help/ and experienced person in the team. - They have a tendency to promise things they are not able to deliver - for example, they sold me a 3-way match solution that they were not able to deliver it. Their excuse is that it wasn't working because of the partial receipt feature we need. Still, to me it is a very serious issue if they are selling things they can't deliver. - Lastly, as it relates to reviews that you can't customize NetSuites, the truth is, you might be able to, but it will most likely be out of your scope. Although the change order may not be extremely pricey, the delays on the project may be extensive. And I'm not talking about 'unique customization' - I would think blanket POs/ partial receipts, 3-way match would be included in the original sales of a client that made extremely clear that the Procure to Pay module was the most important module to them.

Puntos a favor: - The software allows for some visual customization of the home page based on each role that is easy to do without the help of a programmer. For example, customize the views for each roles, set up alerts, etc.
- The search bar within the software works extremely well, which makes it easier to navigate;
- The use of the software is intuitive and easy to follow/ learn;
- The SuiteAnswers articles are very helpful in answering questions/ showing how to do anything one may need in the system.

Contras: Before selecting this software, I read several reviews saying the biggest issue was the how difficult it was to customize the software. Here are some actual examples: 1. If you want a new field (which they call segment) to be tracked for reporting purposes, you need to create a costume segment, which wont be part of the basic product the sales team sells to you. Also, just found out that it can not created as a mandatory field. 2. All NetSuite modules are standard/ out of the box. Even though we emphasized that Procure to Pay was the absolutely most important module to us, the sales team pushed the basic procure to pay module, which did not include Blanket POs or 3-way match. The thing is the sales team pushes the basic solutions to close the sale, but then later you are stuck having to process change orders, which although are not very expensive, each take about 2 weeks to process, delaying the project. 3. After delaying our project to include 3-way match and blanket POs (2-week delay), the implementation issues begun. It turns out that the 3-way match that they sold to us does NOT work. What the system was able to do is a 2-way match. Also, the system does not allow for an approval flow for releases of blanked POs. Lastly, the costume segment can not be a mandatory field as it doesn't work on blanket PO releases. In Summary - The sales team will push their most simple out of the box version, upgrades result in delays.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 23/6/2020
Stefanie S.
Administrator
Comercio mayorista, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Valoración global
    1/5
  • Facilidad de uso
    1/5
  • Características y funcionalidades
    1/5
  • Asistencia técnica
    1/5
  • Relación calidad-precio
    1/5
  • Probabilidad de recomendación
    0/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 22/10/2019

"Don't Use NetSuite"

Comentarios: Implementation was a nightmare. During Go Live, they lost us tens of thousands of dollars by deleting dozens of sales by accident. Every aspect of it is not user friendly and requires extensive coding knowledge. It is completely the wrong choice for smaller businesses.

Puntos a favor: They sold it really well and their sales team was very enthusiastic and engaging.

Contras: It is absolutely a nightmare to implement. It is way too complicated to function well. You need to be a developer to be able to do even the most basic augmentations. You might as well just build your own system from the ground up and save yourself the expensive NetSuite bill. The cost is huge and you can't make adjustments to licenses without long contracts. Despite their claims they don't know anything about integrating with other systems like Shopify via connectors like Celigo or FarApp. The integration team will not help you avoid even common pitfalls. The user interface is, despite their claims, woefully not intuitive or easy to use for average computer savvy individuals. You cannot easily make or adjust print or email templates and their WYSIWYG editor is garbage. The shipping component of it is far less powerful and customizable than many other shipping softwares like ShipStation. Their manufacturing processes are not customizable enough and don't account for realistic manufacturing challenges. You will absolutely end up doing way more steps for not much gain, making it very inefficient to operate. Their "support" is very limited and after you are past your support phase, help is non-existent unless your entire system is down. They are not appropriate at all for small to medium size businesses (despite their claims) and should only be used if you have an entire IT team that could probably just code a custom system for you anyway. Absolutely would not recommend!

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 22/10/2019
Arthur H.
Accounting Manager
Comercio mayorista, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Valoración global
    4/5
  • Facilidad de uso
    1/5
  • Características y funcionalidades
    3/5
  • Asistencia técnica
    1/5
  • Relación calidad-precio
    2/5
  • Probabilidad de recomendación
    6/10
  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 6/6/2020

"Extremely robust and customizable, yet archaic, poor interface, and too expensive."

Puntos a favor: The ability to customize just about anything your organization wants is rewarding. And if you are willing to spend, you can have your system fit your business processes like a glove. Integration apps, along with native functionality of workflows can put your business in a “semi-autopilot mode.” Practically limitless reporting capabilities. You can manage almost every aspect of the your organization while enforcing internal controls and monitoring employees with full visibility. I would recommend for enterprises with no less than 8M in sales and with at least 8 or more users to leverage the full functionality of this role-based system. Netsuite is built to fit the needs of each role within your organization, from the sales rep and warehouse manager to the A/R clerk and controller.

Contras: Nasty corporate culture. No accountability for system issues, error, or outages. Sneaky contracts that will hook you with discounts and raise fees exorbitantly after your are stuck with your data and huge conversion costs. Nightmarish implementation that Netsuite outsources to foreign “professional” services that know pretty much the same as you would do from the get go. They barely speak English—incorrect setup caused us much lost revenues and frustrated, burned-out employees. Never believe Netsuite reps who say implementation can be done in 3 months. Be prepared to spend a hundreds of hours to understand the software - it is not always intuitive. Plan comprehensive employee training. You will most likelly need a full time administrator to support users due to the high learning curve. As a retail and distribution company that grew out of Quick Books Desktop, Netsuite was apparently the the next solution. Although I still believe the software has much to offer, user interface is about 10 years behind time. My dream is that super user-friendly QuickBooks Online launches an Enterprise version one day.

  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 6/6/2020
Adeoye A.
CFO
Administración gubernamental, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 29/8/2019

"Great Cloud Based System"

Comentarios: It just made everything faster and more efficient. Purchase Orders, Invoices, reports could all be done electronically and without much effort. There was a system log to hold people accountable. Anything late, altered, changed, etc could be seen and noted(date, person, and time down to the second). Departments no longer had to wait for a meeting to know their budgets. They could log in and see the numbers in real time. The customer service team always responded fast and helped me with the problems I had. We could also store invoices and check copies onto their secured server. So basically this helped the office become more efficient while going green.

Puntos a favor: That it is cloud based. This helped me solve a lot of problems when I was not physically in my office. If I was sick, on vacation, or away from the office at night I could still answer questions. I didn't need to drive in and log into the software that was on the company server.

Contras: There is a lot to the system. While it can most likely do everything you need it to, there is also a learning curb that comes with it. Some of it can be self taught, while others can be covered via a youtube video. For other issues you need help on you would need to contact the customer service team. So basically the thing I liked least was that there is so much that sometimes it is hard to find what you need.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 29/8/2019