¿Qué es Heartland Retail?

Springboard Retail es un sistema de gestión de POS (punto de venta, por sus siglas en inglés) y comercio minorista basado en la nube, diseñado específicamente para y por minoristas. Desarrollada teniendo en mente los requisitos de marcas y comercios minoritas multicanal y multisitio, la plataforma Springboard les permite brindar un servicio perfecto a cada cliente de la misma manera, sin importar dónde o cómo elijan comprar. Obtén la poderosa funcionalidad de gestión minorista que impulsa a algunas de las marcas minoristas más transformadoras y capacita a tu equipo para vender de manera más rentable.

¿Quién usa Heartland Retail?

Minoristas de múltiples tiendas y canales que necesitan atender a cada cliente de la misma manera, sin importar cómo o dónde compra.

¿Dónde se puede implementar Heartland Retail?

Cloud, SaaS, Web, Mac (desktop), Windows (desktop), Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

Sobre el proveedor

  • Por Heartland Retail
  • Ubicado en Boston, EE. UU.
  • Fundada en 2009
  • Asistencia telefónica
  • Chat

Países disponibles

Estados Unidos

Idiomas

inglés

Sobre el proveedor

  • Por Heartland Retail
  • Ubicado en Boston, EE. UU.
  • Fundada en 2009
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Estados Unidos

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inglés

Imágenes y vídeos de Heartland Retail

Heartland Retail Software - 1 - miniatura
Heartland Retail Software - 2 - miniatura
Heartland Retail Software - 3 - miniatura

Comparar el precio de Heartland Retail con productos similares

Precio inicial

US$ 79,00/mes
US$ 129,00/mes
N/D
US$ 99,00/mes

Versión gratuita

Versión gratuita No
Versión gratuita No
Versión gratuita
Versión gratuita No

Prueba gratis

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Prueba gratis No
Prueba gratis
Prueba gratis

Funciones de Heartland Retail

  • API
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Alertas y notificaciones
  • Análisis ad hoc
  • Análisis de evolución de ventas
  • Análisis de páginas web
  • Análisis de tendencias
  • Análisis en tiempo real
  • Análisis predictivo
  • Análisis visual
  • Arrastrar y soltar
  • Búsqueda/filtro
  • Conectores de datos
  • Consulta ad hoc
  • Controles o permisos de acceso
  • Creación de diagramas
  • Creación de informes ad hoc
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de marca personalizable
  • Creación de paneles de comunicaciones
  • Datos en tiempo real
  • Formularios de evaluación (scorecards)
  • Funciones/cálculos
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Herramientas de colaboración
  • Importación y exportación de datos
  • Informes personalizables
  • Informes planificados y automatizados
  • Integraciones de terceros
  • Modelos personalizables
  • Métricas de rendimiento
  • Notificaciones en tiempo real
  • Panel de actividades
  • Paneles móviles
  • Paneles privados
  • Paneles públicos
  • Personalización
  • Previsión
  • Proyecciones
  • Registro único
  • Seguimiento de actividades
  • Sincronización de datos
  • Supervisión
  • Supervisión KPI
  • Varias fuentes de datos
  • Vista de una sola página
  • Visualización de datos
  • Widgets

Lista completa de Software de cuadro de mando

  • API
  • Acceso sin conexión
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Análisis de evolución de ventas
  • Análisis en tiempo real
  • Base de datos de clientes
  • CRM
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Datos en tiempo real
  • Gestión de almacén
  • Gestión de comercio electrónico
  • Gestión de comisiones
  • Gestión de descuentos
  • Gestión de empleados
  • Gestión de envíos
  • Gestión de ingresos
  • Gestión de inventario de minoristas
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de mercancías
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de promociones
  • Gestión de recibos
  • Gestión de stock
  • Gestión de tarjetas de regalo
  • Gestión de órdenes de compra
  • Historial de cliente
  • Informes de ventas
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Integración contable
  • Lectura de código de barras/tickets
  • Marketing por correo electrónico
  • Optimización de inventario
  • Pagos electrónicos
  • Panel de actividades
  • Para comercio detallista
  • Pedido por correo
  • Pedidos de ventas
  • Previsión
  • Procesamiento de tarjetas de crédito
  • Programa de fidelización
  • Punto de venta (POS)
  • Reposición de inventario
  • Seguimiento de inventario
  • Sincronización de datos
  • Supervisión en tiempo real
  • Varias divisas
  • Varias ubicaciones

Lista completa de Software de gestión para el comercio minorista

  • API
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Análisis de evolución de ventas
  • Base de datos de clientes
  • Catálogo de productos
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes y estadísticas
  • Datos en tiempo real
  • Facturación
  • Firma electrónica
  • Gestión de comercio electrónico
  • Gestión de comercios minoristas
  • Gestión de comisiones
  • Gestión de descuentos
  • Gestión de empleados
  • Gestión de impuestos de ventas
  • Gestión de ingresos
  • Gestión de inventario de minoristas
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de precios
  • Gestión de promociones
  • Gestión de recibos
  • Gestión de stock
  • Gestión de tarjetas de regalo
  • Gestión de tesorería
  • Gestión de órdenes de compra
  • Gestión del precio y de márgenes
  • Historial de cliente
  • Historial de transacciones
  • Importación y exportación de datos
  • Informes de ventas
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Integración contable
  • Lectura de código de barras/tickets
  • Marketing por correo electrónico
  • Pagos electrónicos
  • Panel de actividades
  • Pantalla táctil
  • Procesamiento de tarjetas de crédito
  • Programa de fidelización
  • Punto de venta (POS)
  • Reconocimiento de códigos de barras
  • Reposición de inventario
  • Seguimiento de ingresos
  • Seguimiento de inventario
  • Sincronización de datos
  • Varias divisas
  • Varias ubicaciones

Lista completa de Software de punto de venta para minoristas

  • API
  • Acceso sin conexión
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Alertas y notificaciones
  • Análisis de evolución de ventas
  • Automatización de pedidos
  • Base de datos de clientes
  • CRM
  • Controles o permisos de acceso
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes y estadísticas
  • Cuentas de clientes
  • Datos en tiempo real
  • Facturación
  • Firma electrónica
  • Gestión de artículos reservados
  • Gestión de comercio electrónico
  • Gestión de comisiones
  • Gestión de descuentos
  • Gestión de empleados
  • Gestión de facturas
  • Gestión de impuestos de ventas
  • Gestión de ingresos
  • Gestión de inventario de minoristas
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de promociones
  • Gestión de recibos
  • Gestión de stock
  • Gestión de tarjetas de regalo
  • Gestión de órdenes de compra
  • Historial de cliente
  • Historial de transacciones
  • Informes de ventas
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Integración contable
  • Lectura de código de barras/tickets
  • Pagos electrónicos
  • Panel de actividades
  • Pedidos de ventas
  • Procesamiento de pagos
  • Procesamiento de tarjetas de crédito
  • Programa de fidelización
  • Punto de venta (POS)
  • Punto de venta (POS) al por menor
  • Punto de venta para restaurantes
  • Reconocimiento de códigos de barras
  • Seguimiento de inventario
  • Varias ubicaciones

Lista completa de Software para Punto de venta

  • API
  • Alertas y notificaciones
  • Base de datos de clientes
  • Campos personalizables
  • Catalogación/Categorización
  • Compras y recepción
  • Contabilidad
  • Creación de informes y estadísticas
  • Datos en tiempo real
  • Facturación
  • Gestión de almacén
  • Gestión de cadena de suministro
  • Gestión de comercio electrónico
  • Gestión de envíos
  • Gestión de facturas
  • Gestión de ingresos
  • Gestión de inventario de minoristas
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la comunicación
  • Gestión de la distribución
  • Gestión de la producción
  • Gestión de materiales
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de productos
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de stock
  • Gestión de órdenes de compra
  • Gestión del ciclo de vida
  • Gestión del precio y de márgenes
  • Herramientas de colaboración
  • Herramientas de planificación
  • Informes de ventas
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Integración contable
  • Lectura de código de barras/tickets
  • Nomenclaturas
  • Optimización de inventario
  • Pagos electrónicos
  • Panel de actividades
  • Pedidos de ventas
  • Previsión
  • Procesamiento de pedidos
  • Registro de pedido
  • Seguimiento de estado
  • Seguimiento de inventario
  • Seguimiento de la producción
  • Seguimiento de pedidos
  • Varias divisas
  • Varias ubicaciones

Lista completa de Software para gestión del stock de ropa

Alternativas a Heartland Retail

Más alternativas a Heartland Retail

Reseñas de Heartland Retail

Leer las 68 opiniones

Evaluación media

En general
4,4
Facilidad de uso
4,4
Atención al cliente
4,3
Funcionalidades
4,2
Relación calidad-precio
3,9

Opiniones por puntuación

5
38
4
22
3
3
2
1
1
4

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Ashley B.
Jewelry Production en EE. UU.
Bellas artes, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Springboard Retail works for Wholesale Companies, too

5 hace 5 años

Comentarios: We found Springboard Retail after searching for a program that can manage many elements of a wholesale business all in one program. We started using it Summer of 2014. We are now able to manage our inventory that is in our office and out with sales reps and on consignment. Although there is no "consignment" part to the program, there's a workaround within the system that is fine. Since everything is in the cloud, we have access to this information anywhere and anytime, even on a mobile phone with the app. It is especially helpful at tradeshows. The reporting functions are amazing and show us very valuable information about sales and products and locations of products that we never had before. Each inventory item allows you to add images and customize as you need. You can duplicate items easily and set up frequently ordered items as needed. It does take some practice to learn everything, especially since we use the program from a wholesale view but once you figure everything out, it is very quick to use and invaluable to our company now. The support service always gets back to us right away if we have a question or problem (which isn't very often). My only issue is with our Quickbooks integration. The integration pushes invoices or credits over to Quickbooks from Springboard as journal entries but then you have to re-enter the invoice/credit specifics into Quickbooks in order to actually have the info/details in Quickbooks. Then we run a Quickbooks report to make sure we haven't missed any invoices. It is a bit time consuming and there is room for error if you forget to enter in an invoice or mistype something. Springboard has said they are working on a better way to handle this but we haven't received any details yet. This one issue is small compared to the positives of the software. I would highly recommend it to any business that needs to manage inventory in one or many locations and is looking for a great reporting system.

Puntos a favor:

Manage inventory, run reports, invoice and credits, manage consignments -- everything is all in one program. It's mobile and in the cloud so we have access anywhere and anytime. Support always responds in a timely manner.

Contras:

Quickbooks integration not the best, but works with a little effort.

Darren S.
Ops Manager en
Ropa y moda, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña
Fuente: SoftwareAdvice

DLM Supply

5 hace 5 años

Comentarios: I have been very pleasantly surprised about how well Springboard has worked out for our Men's Clothing boutique in Dallas. My colleague and I did some extensive research in POS systems. We both had a history of working with larger clothing retailers so we were accustomed to robust reporting, advanced order systems, and detailed item management. Springboard has been able to deliver on all fronts. I've also come to appreciate the support system that is built in. There is a message board available to submit requests/questions and the follow through has been pretty good. They have listened to some of our feature requests and I have noticed a couple of them were implemented on the following system update (which they also do frequently). We are currently working on getting our website up and running on Shopify, and the integration is working great in terms of syncing inventory.

Puntos a favor:

Reporting, reporting, reporting. Reports are entirely customizable and there are several metrics to choose from. I feel like i have been able to replicate several of the reports that I had available to me at the large corporation that i worked at, and that has been very impressive. User friendly interface on the POS. Very easy to teach to new users. Detailed item management capability with unlimited customizable fields. Allows for even more robust reporting. Ipad app works well

Contras:

There were a couple bugs early on when using certain browsers. We now use Google Chrome more often than not and it seems to be working fine. I wish the item management integrated more seemlessly to our Shopify site, but i think this is nitpicking a bit since most of the other POS systems don't even offer any integration. Definitely pricier than the competition, but you get bang for the buck. Web based interface is risky if you have network connectivity issues. We have been lucky thus far, but I could see this as being an issue for others. Wish there was an iPhone app, a little hard to view on the iPhone browser.

Annabella H.
Cashier and barista en EE. UU.
Alimentación y bebidas, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Experience from Both Sides of the Sale Counter

4 el mes pasado Nuevo

Comentarios: It was easy to learn and I haven’t had too many issues so far.

Puntos a favor:

I like how clean the interface is and how easy it is to use overall. As an employee using it, I have heard it isn’t bad in the lineup of possible POS systems to use.

Contras:

Though I like the clean interface, the design is really outdated and could do better with integration of images for items. I don’t think the search engine for finding an item is great, but that could also be the manager at my job entering odd names for things? It’s like it won’t search unless you spell things exactly correctly including dashes, spaces, etc.

Shannon R.
Owner en EE. UU.
Comercio minorista, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña
Fuente: SoftwareAdvice

A Constant Problem!! Terrible POS SYSTEM with NO SUPPORT

1 hace 2 meses Nuevo

Comentarios: Terrible! I have been having continual issues with being able to take credit card payments without the entire system crashing and I've been working with their tech support for over a month now on this issue with NO RESOLUTION. They can't fix it or won't fix it and I am left having to uninstall and reinstall my credit card terminals multiple times a day in order to keep ringing sales. As soon as Q4 is over I will be shopping for a new system. This company is terrible.

Puntos a favor:

When I first subscribed in 2017 it was Springboard and the user interface for my sales associates was much simpler than other programs. Easy to learn, easy to use and the sales transaction level. BUT, it never works so the ease of use is irrelevant because my associates are constantly fixing technical issues and communication errors that Heartland will not fix.

Contras:

The integration with quickbooks is terrible! It will only integrate to QBO and even then, it has taken me 4 years to work out all of the integrations issues. My accountant hates Heartland because it is not sophisticated enough on the back end to track the inventory costs, fees, taxes, to maintain proper accounts. Clearly the designers never worked in the operations or accounts payable parts of retail.

Katie S.
Owner en EE. UU.
Ropa y moda
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña
Fuente: SoftwareAdvice

Incredible System

5 hace 6 años

Puntos a favor:

We moved over from RICS because it was an older slower moving system. Springboard's reporting function is dynamic - it works as fast as my brain works. In the past, I would run a report on performance and invariably another question would come up while I was reviewing that report - In RICS I would have to go back and rerun another report (5 mins) - with Springboard I can slice the data any way I want in a matter of seconds. I also have been consistently impressed by the support team - any time I have a question, the team is available to answer my questions - and always with a friendly and helpful attitude. ALWAYS. I know their names, they know who I am, it just feels really comforting to know I have a support team who seems to care about my business as much as I do. If they don't have the answer I am looking for, they are always quick to provide a suggestion for a workaround AND add my need to a list of projects they have going forward. I have seen almost every single one of my suggestions turn into a feature on Springboard. I also really like that I can open up another register (Station) as my business dictates - I am not locked into paying for features that I only use seasonally.

Contras:

There are not many bad things I can say about Springboard. Every complaint I have has been addressed - occasionally I will request a feature or a metric (Inventory Turn!) that is not available now - and for the most part I have seen them implemented. There are several features concerning Open to Buy that I would like to see going forward. Also, Springboard only integrates with one Credit Card Processor, and although they were able to give me a very low rate, it's not great to be locked into one option. Also there have been a few outages in service (very few but still a scary situation)