FMX

Por Facilities Management eXpress

¿Quién usa FMX?

Escuelas K-12 (escolarización infantil, primaria y secundaria) Fabricación Organizaciones religiosas Gestión de propiedad Gobierno Entidades sin fines de lucro Zoológicos Educación superior. Atención de la salud Restaurantes de comida rápida Bancos

¿Qué es FMX?

FMX ofrece un software de gestión de instalaciones configurable que ayuda a las organizaciones a optimizar los procesos, aumentar la productividad de los activos y convertir la información procesable en resultados significativos. El software reduce el tiempo de resolución de las órdenes de trabajo, organiza las tareas de mantenimiento preventivo y te permite gestionar tus equipos y activos, desde un sistema todo en uno y fácil de usar. Cuando eliges FMX como tu solución, la empresa asumirá como prioridad el ayudarte a lograr la excelencia operativa y mejorar tus resultados.

Información sobre FMX

Facilities Management eXpress

https://www.gofmx.com/

Fundada en 2012

FMX Software - 1
FMX Software - 2
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Play
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Compara FMX con productos similares

Precio inicial

N/D
US$ 45,00/mes
US$ 14,95/mes
US$ 40,00/año

Versión gratuita

Versión gratuita No
Versión gratuita
Versión gratuita No
Versión gratuita No

Prueba gratis

Prueba gratis
Prueba gratis
Prueba gratis No
Prueba gratis

FMX: implementación y asistencia

Asistencia

  • E-mail/Help Desk
  • Preguntas frecuentes/foro
  • Base de conocimientos
  • Asistencia telefónica
  • Asistencia 24/7
  • Chat

Implementación

  • Cloud, SaaS, Web

Formación

  • En persona
  • En directo en línea
  • Seminarios web
  • Documentación
  • Vídeos

Funciones de FMX

  • API
  • Acceso móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Almacenamiento de documentos
  • Campos personalizables
  • Creación de informes históricos
  • Creación de informes y estadísticas
  • Códigos de barras/RFID
  • Datos en tiempo real
  • Facturación
  • Gestión de activos fijos
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de calibración
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de documentos
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de inspecciones
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de llaves y cerraduras
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de tareas
  • Gestión de trabajos
  • Gestión de técnicos
  • Gestión de órdenes de compra
  • Gestión del ciclo de vida de recursos
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  • Historial laboral
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  • Integraciones de terceros
  • Lectura de código de barras/tickets
  • Mantenimiento de equipos
  • Mantenimiento predictivo
  • Mantenimiento preventivo
  • Panel de actividades
  • Planificación de instalaciones
  • Programación
  • Programación automatizada
  • Programación de tareas
  • Programación del mantenimiento
  • Registro de auditoría
  • Seguimiento de actividades
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Lista completa de Software GMAO (CMMS)

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  • Biblioteca de activos
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  • Creación de informes históricos
  • Creación de informes y estadísticas
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  • Gestión del ciclo de vida de recursos
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Lista completa de Software de gestión de herramientas

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  • Gestión de calibración
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Lista completa de Software de gestión de mantenimiento

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Lista completa de Software de mantenimiento de aeronaves

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Lista completa de Software de planificación de trabajos de mantenimiento

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Lista completa de Software para instalaciones

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Lista completa de Software para mantenimiento de edificios

Alternativas a FMX

Más alternativas a FMX

Reseñas de FMX

Leer las 358 opiniones

Evaluación media

En general
4,7
Facilidad de uso
4,7
Atención al cliente
4,9
Funcionalidades
4,5
Relación calidad-precio
4,7

Opiniones por puntuación

5
247
4
103
3
7
2
1

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >10.001
Patrick G.
Patrick G.
Director of Technology
Contabilidad, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Calificación global
  • Facilidad de uso
  • Características y funcionalidades
  • Asistencia técnica
  • Relación calidad-precio
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 4/12/2018

"FMX is a great solution for us"

Comentarios: Very pleased with the system and it's a great value for the money.

Puntos a favor: All in one system, Tech Support requests, Building Maintenance Requests, Calendaring all in one place makes it easy for the end user to navigate and our team members to keep track of everything.

Contras: I wish we had more control of some of the fields and could label them with our internal lingo.

Respuesta de proveedores

por Facilities Management eXpress el 5/12/2018

Hi Patrick!

Thanks for taking the time to write a review! It's great to hear that you're a fan of FMX and that it's working well for Rowland Hall. Your feedback helps us discover new opportunities to improve our product and make sure you have the best possible experience.

Please do not hesitate to reach out with any questions and/or feature requests at any time. We are always happy and ready to assist!

Thanks again for writing this wonderful review, and for being such a loyal customer! We look forward to continuing to work and grow with you!

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 4/12/2018
Brian L.
Director of Facilities & Operations
Administración educativa, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Calificación global
  • Facilidad de uso
  • Características y funcionalidades
  • Asistencia técnica
  • Relación calidad-precio
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 6/5/2021

"Great Maintenance, Inventory, Event Scheduling and Reporting Tool for K-12 Districts"

Comentarios: Established documented Preventative Maintenance Program
Increased ordering efficiency with Inventory Control functions
Increased work flow efficiency and documentation
Customer Service is GREAT!!!
Would like to have regular "Development Meetings", maybe every 6 months, with a FMX System Planner to explore potential ways to enhance utilization of current system.

Puntos a favor: The FMX system met the identified needs (Work Order Management, Preventative Maintenance, Inventory Control, Cost Monitoring and Event Scheduling) of the district in a cost effect manner and was positively received by the district's staff and community.

Contras: The "Third Party" Reporting function. Wish the FMX Team could support greater individualization in Report Formatting.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 6/5/2021
Susan B.
Executive Assistant
Hospital y atención sanitaria, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Calificación global
  • Facilidad de uso
  • Características y funcionalidades
  • Asistencia técnica
  • Relación calidad-precio
  • Probabilidad de recomendación
    7/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 22/3/2018

"I'm usually the person initiating all facilities requests from our organization."

Comentarios: It makes it very easy for staff at different locations to alert me to facilities issues, and to follow along to know where we stand on resolving the issue.

Puntos a favor: It's very easy to use, I don't have to do much education with staff to teach them how to use it. I really like that you're able to add someone as a follower to a request, too.

Contras: I wish I could search requests by the person who put them in, or see the name of the person who put the request in next to the request itself. We also don't really use the cost or hours options, so It would be useful to hide those and better customize the lists of requests.

Respuesta de proveedores

por Facilities Management eXpress el 27/3/2018

Hi Susan!

Thank you for taking the time to write a review for FMX! We are thrilled that you find FMX extremely user friendly!

In your review you mentioned wanting to search requests by the person who created them, as well as be able to hide cost and worker hours. We would be happy to show you how to do this! We will be emailing you shortly to discuss this further!

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 22/3/2018
Fred H.
Director of IT
Educación primaria/secundaria, 501-1.000 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Calificación global
  • Facilidad de uso
  • Características y funcionalidades
  • Asistencia técnica
  • Relación calidad-precio
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 11/12/2019

"Perfect for K-12 Public Schools"

Puntos a favor: K-12 Public School Departmental Supervisors typically have multiple, disparate systems for Technology, Maintenance, Grounds, Transportation, Facilities Reservations, and inventory. FMX brings all of this together in one easy-to-use portal.

Contras: There doesn't really appear to be any cons, especially considering the experience I've had setting up and configuring other helpdesk portals.

  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 11/12/2019
Lisa K.
Ministry Events Coordinator and Office Manager
Gestión de organizaciones sin ánimo de lucro, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Calificación global
  • Facilidad de uso
  • Características y funcionalidades
  • Asistencia técnica
  • Relación calidad-precio
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 28/10/2019

"Greatest People Ever to work with!"

Comentarios: The FMX staff are probably the most helpful people I've ever worked with. They answer often within the hour of an emailed request and many times the reply comes even faster than that. They try to cater to our every need within their ability and then, like I mentioned above, when the program cannot do what we need, they find another way. Best customer service every.

Puntos a favor: It is customize-able. Almost everything I asked FMX folks to do was doable. Other scheduling software we looked at either said they'd charge more for every change or special accommodation or that they just didn't offer it.

Contras: The reports. They list multiple room bookings to say, "this room plus 6 others". This was rectified by FMX creating an Excel file that would extrapolate those as that is the report we need. SO, FMX reports wont' do it but FMX created a work around for me that works just fine. The other least liked thing is that I cannot have different times in one booking. If it's a multi day or many time slots event I have to create multiple bookings and if there are special notes about one particular room in that multi room event, I cannot add those notes to just that one room.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 28/10/2019