¿Qué es Meltwater?

What is Meltwater?

Meltwater, a pioneer of media intelligence, gives businesses the information advantage they need to stay ahead. More than 30,000 companies use Meltwaters media intelligence to stay on top of billions of online conversations and extract relevant insights to strategically manage their brands. With nearly 20 years of experience analyzing data, Meltwater is dedicated to personal, global service built on the local expertise of 60 offices across six continents.

¿Quién usa Meltwater?

SaaS solution that helps communication professionals across all industries create digital marketing strategies to monitor media on social networks and manage influencer marketing.

¿Dónde se puede implementar Meltwater?

Cloud, SaaS, Web, Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

Sobre el proveedor

  • Meltwater
  • Ubicado en San Francisco, Noruega
  • Fundada en 2001
  • Asistencia telefónica
  • Asistencia 24/7
  • Chat

Países disponibles

Noruega

Idiomas

alemán, chino, español, francés, inglés y otros 6

Sobre el proveedor

  • Meltwater
  • Ubicado en San Francisco, Noruega
  • Fundada en 2001
  • Asistencia telefónica
  • Asistencia 24/7
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Noruega

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alemán, chino, español, francés, inglés y otros 6

Imágenes y vídeos de Meltwater

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Meltwater

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US$ 18,00/mes
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Prueba gratis

Funciones de Meltwater

  • API
  • Alertas y notificaciones
  • Análisis de campañas
  • Análisis de comportamientos
  • Análisis de la competencia
  • Análisis de páginas web
  • Análisis de sentimientos
  • Análisis de tendencias
  • Análisis en tiempo real
  • Asignación multicanal
  • Automatización de marketing
  • Búsqueda/filtro
  • Control de procesos de aprobación
  • Creación de informes/análisis
  • Descubrimiento de influencers
  • Distribución de correo electrónico
  • Filtrado por palabras clave
  • Gestión de activos digitales
  • Gestión de campañas
  • Gestión de canales
  • Gestión de contactos
  • Gestión de contenidos
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de la comunicación
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de recortes de prensa
  • Gestión de relaciones con influencers
  • Gestión de respuestas
  • Gestión de varias cuentas
  • Herramientas de colaboración
  • Importación y exportación de datos
  • Informes personalizables
  • Marketing multicanal
  • Marketing social
  • Métricas de rendimiento
  • Panel de comunicaciones
  • Participación del cliente
  • Planificación de campañas
  • Programación de publicaciones
  • Publicaciones automatizadas
  • Recopilación de datos multicanal
  • Redactor de comunicados de prensa
  • Segmentación de clientes
  • Seguimiento de campañas
  • Seguimiento de conversión
  • Seguimiento de influencers
  • Seguimiento de la participación
  • Seguimiento de marcas
  • Seguimiento de palabras claves
  • Seguimiento del ROI
  • Seguimiento web
  • Social listening
  • Supervisión
  • Supervisión de competidores
  • Supervisión de prensa
  • Supervisión de páginas web
  • Supervisión de redes sociales
  • Supervisión de reseñas
  • Varias campañas
  • Visualización de datos

Alternativas a Meltwater

Plataforma de marketing en redes sociales diseñada para las necesidades únicas del sector B2B. Distribuye contenido a gran escala y mide el ROI de las redes sociales.
SAS Customer Intelligence uses analytically driven contextual personalization to help marketers elevate the customer experience.
Sprout Social ofrece soluciones de participación en redes sociales, publicaciones, análisis, escucha e informes para agencias y marcas líderes.
Establece relaciones duraderas con los clientes gracias al marketing digital con prioridad para los datos.
The end-to-end Social Marketing Cloud for modern Enterprise and Commercial companies. Featuring best-in-class analytics & dashboard UI.
Coosto es utilizado para aumentar el conocimiento de la marca, la reputación de la marca, la satisfacción del cliente y la conversión desde el contenido de redes sociales.
The Unified Customer Experience Management Platform
Agile CRM es un paquete completo de ventas, marketing y servicios diseñado para permitir a las PYME vender y comercializar como las Fortune 500.
Herramienta de gestión de redes sociales con supervisión de marca, uso compartido de contenido, soporte de redes múltiples, análisis y seguimiento de redes sociales/correo electrónico.
NetBase es una solución empresarial de análisis de redes sociales para las principales marcas de consumo y sus agencias que impulsa resultados empresariales reales.
Sistema SEO que incluye investigación de palabras clave, backlinks, auditoría del sitio, seguimiento de posición, gráficos e investigación publicitaria.
BirdEye ayuda a las empresas a recopilar comentarios de los clientes y a aprovecharlos para el crecimiento en un panel de control todo en uno y fácil de usar.
MailChimp te brinda las herramientas de marketing para ser tú mismo en un escenario más grande.

Opinones de Meltwater

Evaluación media

En general
4,0
Facilidad de uso
4,0
Atención al cliente
3,6
Funcionalidades
4,0
Relación calidad-precio
3,4

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Encontrar opiniones por puntuación

5
41%
4
34%
3
15%
2
3%
1
8%
Javier Victor Marian
Javier Victor Marian
Network Security Auditor en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Relaciones públicas y comunicaciones, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

best monitoring media software

5,0 hace 3 años

Comentarios: best tool for monitoring media outlets in latin america!

Puntos a favor:

sysomos is a great combination of automated software that look into media outlets news in digital and keep a look into social media. Also, they have a robust database of latin america. Before wans't so great but they keep updating it. Now, it is hard to find adicional news outside sysomos.

Contras:

i have problems sharing my monitors and querys with other users and customer suppport couldn't help me. Also time to timee they have a breach or something working wrong and you dont receive and alert by email and they are very slow to solve it. I have issues in the past with my clients because of this.

DeDe
Communications Manager en EE. UU.
Servicios, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

One tool that does almost everything we need

4,0 hace 2 años

Comentarios: We've been using it in this office for about 2 years now, and I used them previously at another job, as well. They're very responsive when you need help with something. I like the tool. It's intuitive and does just about everything we'd want it to. I do think their sales tactics were a little heavy-handed sometimes, putting deadlines on offers and whatnot, but when I talked to them about it, they lightened up a lot.

Puntos a favor:

The dashboard for easy monitoring of our media and social coverage.

Contras:

They charge separate pricing for everything, and it seems that every time I turn around they're rolling out a cool new feature they want to share, but it's always extra.

Respuesta de Meltwater

hace 2 años

Dede, reviews like this give us motivation and help us ensure we continue to provide high-quality care. Thank you very much for your feedback and are glad you have continued to find value in Meltwater.

Emirhan
Music en Turquía
Música, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Meltwater is useful

5,0 hace 2 meses Nuevo

Puntos a favor:

Thanks to its interface and content, it is very easy and functional, saving time and work. And one of the plus aspects is that it's free.

Contras:

Although it is incomplete, it gives sufficient information.

Eric
Director of Advancement en EE. UU.
Administración educativa, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

I do not recommend Meltwater

3,0 hace 2 meses Nuevo

Comentarios: Customer service is horrid. That alone causes me to highly discourage anyone from using this product.

Puntos a favor:

The daily emails with social media and article monitoring is useful but Google Alerts does the same.

Contras:

Unfortunately, the company's customer service leaves much to be desired.

Usuario verificado
VP, Marketing & Communications en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Ingeniería industrial o mecánica, 501-1.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña
Fuente: GetApp

Deceptive & Unprofessional

4,0 hace 2 meses

Comentarios: Found that Meltwater wasn't really "right" for my company and had no intention of renewing our contract after one year. I stated this when I got the renewal invoice and was told that I had to put it in writing 60 days prior to the auto-renewal in order to cancel the contract. This is not mentioned anywhere in the contract...instead, there is a link in the contract that you need to go to and read through in order to find this. Months of back and forth and threats of legal action later and I still have to pay an obscene amount of money to no longer use these services. They are unethical and deceptive, as others have said. I would not recommend using their services.

Puntos a favor:

I liked that I could find mentions of my company easily.

Contras:

Articles were repeated multiple times, so really did not give an accurate representation of the writings.