Cherwell

¿Quién usa Cherwell?

Profesionales de centros de atención que requieren un sistema totalmente integrado, que se pueda personalizar fácilmente para adaptarlo a sus flujos de trabajo específicos. Perfecto para empresas que dan asistencia a más de 1500 usuarios finales.

¿Qué es Cherwell?

Cherwell Service Management es una potente solución de gestión de servicios informáticos (ITSM) que brinda a las organizaciones de TI la flexibilidad necesaria para una configuración rápida, personalización, gastos generales mínimos y actualizaciones sin fricción por una fracción del costo y la complejidad asociados con las soluciones heredadas.

Que la arquitectura sea sin código significa que puedes agregar nuevas funcionalidades sin modificar una sola línea de código, integrar fácilmente con aplicaciones de terceros y actualizar sin temor a romper lo que has creado.

Información sobre Cherwell

Cherwell Software

https://www.cherwell.com

Fundada en 2004

Asistencia

  • En horario ininterrumpido (atiende un representante)
  • Horas laborables
  • En línea

Implementación

  • En la nube, SaaS, web
  • Instalado: Windows
  • Móvil: nativo de iOS
  • Móvil: nativo de Android

Formación

  • En persona
  • En directo en línea
  • Seminarios web
  • Documentación
Vídeo de Cherwell
Play
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Resumen de precios de Cherwell

Cherwell dispone de una versión gratuita y no ofrece una prueba gratis. La versión de pago de Cherwell está disponible a partir de US$ 150,00/mes.


Precio inicial

US$ 150,00/mes

Versión gratuita

Prueba gratis

No

Funciones de Cherwell

  • Gestión de configuración
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de incidentes
  • Gestión de la disponibilidad
  • Gestión de problemas
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de publicaciones e implementaciones
  • Gestión del cambio
  • Portal de autoservicio
  • Seguimiento de activos

Lista completa de Software de ITSM

  • Gestión de adquisiciones
  • Gestión de auditorías
  • Gestión de configuración
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de requisitos
  • Gestión del mantenimiento
  • Seguimiento de costes
  • Seguimiento de la conformidad

Lista completa de Software de gestión de activos informáticos

  • Colaboración
  • Creación de informes/análisis
  • Gestión de carteras
  • Gestión de recursos
  • Gestión de requisitos
  • Gestión de tareas
  • Gestión del cambio
  • Panel de comunicaciones
  • Planificación de proyectos
  • Presupuestos
  • Seguimiento de hitos
  • Seguimiento horas/gastos

Lista completa de Software de gestión de carteras de proyectos

Alternativas a Cherwell

Más alternativas a Cherwell

Reseñas de Cherwell

Mostrando 5 de 150 reseñas

En general
4,4/5
Facilidad de uso
4,3/5
Atención al cliente
4,3/5
Funcionalidades
4,4/5
Relación calidad-precio
4,5/5
Douglas F.
IT Tech Support Specialist
Educación superior, 501-1000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Calificación global
    5/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 21/5/2020

"Very effective ticketing system"

Comentarios: Cherwell Service Management has been a very effective ticketing system for our operation. It rewards inquisitive users who have some experience with SQL queries. It integrates with our email system, so we end up receiving and answering email inquiries from our user community through the Cherwell interface. It gives good reporting, and good statistics, although the reporting requires some effort to access. It has been a good system for my organization

Puntos a favor: Customization of searches; use of an SQ-like search format to build queries that can then be saved and reused

Contras: Requires some level of training in order to increase personal customization. Occasionally have multiple people working on the same tickets, so some tickets get resolved with ineffective solutions while others are working on them. Reporting requires some effort to access.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 21/5/2020
Usuario verificado
Service Transition Manager
Tecnología y servicios de la información, 1001-5000 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Calificación global
    5/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    4/5
  • Relación calidad-precio
    Sin valoración
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 1/10/2019

"Great product with high upside"

Comentarios: Overall the process with Cherwell has been great. The product is fantastic with very few hiccups.

Puntos a favor: This product allows us to customize it in a way that makes it so we can bring all departments within the same system (finally!).

Contras: Implementation and additional integrations can be difficult (as with any product).

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 1/10/2019
Clayton A.
Student Technology Assistant
Educación superior, 10.001+ empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Calificación global
    5/5
  • Facilidad de uso
    3/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 11/8/2020

"The best way to manage inventory and tasks."

Comentarios: We have the ability now to easily keep an eye on all service requests from any client at any time. It is very helpful to be able to pull up any information about a request from any machine so that our team can work together.

Puntos a favor: I like this program has a customizable interface that shows our team a consistent track of our progress. And, I like that we are able to search all tickets that have been created anywhere on our team for easy reference.

Contras: I dislike that, at times, certain tickets really require me to fill out a specific piece of information before saving the ticket. While it depends on the major service that I select, it can slow down the entire team by making us manually fill out this at a certain time.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 11/8/2020
Usuario verificado
Business Systems Specialist
Educación superior, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Calificación global
    2/5
  • Facilidad de uso
    1/5
  • Características y funcionalidades
    3/5
  • Asistencia técnica
    Sin valoración
  • Relación calidad-precio
    Sin valoración
  • Probabilidad de recomendación
    1/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 31/1/2019

"Standard functionality but horrible UX"

Comentarios: We use Cherwell as a ticketing system for the help desk as well as change management system. The user interface is challenging, to say the least. There are frames within frames that have to be scrolled through separately to see all of the information. The text box containing the user's message is so small, it show the tiniest portion of the message. To expand it, you have to pop open a new window, which automatically inactivates the main window so you have to trick the system in order to see multiple tickets at once.
The emailing functionality is clunky - the initial email you send to a customer uses one link but replies after that need to use a different "email" button that is oddly hard to find. When a customer sends a reply, the ticket displays in a different color, but that is the only notification. So if they send multiple messages, you wouldn't know unless you fully open the ticket and that is cumbersome.
There's an inactivity timeout that may not apply to everyone, but it's a hassle. The system times out after an hour of inactivity but it isn't consistent - sometimes it will run for days with no activity and not sign me out and other times it's at 60 minutes on the dot. Also sometimes when I'm logged out automatically, it doesn't actually log me out so when I try to log back in, I'm locked out.
Overall, with the current UX, it would have to be the cheapest option available for me to recommend it to anyone.

Puntos a favor: Help desk tickets are tracked
Released changes are tracked

Contras: User experience
Look and feel of the software
Search functionality
Notification process
Inactivity timeout

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 31/1/2019
Usuario verificado
DBA
Alimentación y bebidas, 1001-5000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    4/5
  • Facilidad de uso
    3/5
  • Características y funcionalidades
    3/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    3/5
  • Probabilidad de recomendación
    8/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 21/5/2020

"Excellent help desk product"

Comentarios: I've been working with Cherwell for 4 years. The product is extremely stable and safe. Through personalized screens it is possible to have a complete view of the activities that are being requested by priority, demand and responsible.
To search for an extended call, the tool has quick and well-designed consultation screens.
I also manage the process changes using the tool.

Puntos a favor: The ability to create customized panels with all the demands that are being requested, filtering by responsible analyst.

Contras: When we have a large number of queries on personalized screens the product loses a lot of performance. Creating micro-slowness. Even in the transition of their product. This could definitely be better.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 21/5/2020