¿Qué es TherapyNotes?

Con la confianza de más de 60 000 profesionales de la salud mental, TherapyNotes ayuda a los terapeutas de la salud del comportamiento a gestionar sus prácticas de forma más eficiente a través de una plataforma segura y fácil de usar para notas, facturar, programar y más. TherapyNotes simplifica el trabajo administrativo, liberando más tiempo y energía de los profesionales para que se enfoquen en proporcionar un cuidado eficaz a sus clientes.

¿Quién usa TherapyNotes?

Prácticas de salud del comportamiento, tanto profesionales por cuenta propia como grandes organizaciones.

Where TherapyNotes can be deployed?

Cloud, SaaS, Web, iPad (móvil)

About the vendor

  • by TherapyNotes
  • Located in Horsham, EE. UU.
  • Fundada en 2012
  • Asistencia telefónica
  • Chat

Países disponibles

Estados Unidos

Idiomas

inglés

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Precio inicial

US$ 25,00/mes
US$ 39,00/mes
US$ 39,00/mes
N/D

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Versión gratuita No

Prueba gratis

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Prueba gratis No

Funciones de TherapyNotes

  • API
  • Alertas y notificaciones
  • Almacenamiento de documentos
  • Almacenamiento seguro de datos
  • Asesoramiento de remesas
  • Base de datos de clientes
  • Chat en vivo
  • Conforme con HIPAA
  • Creación de diagramas
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes históricos
  • Creación de informes y estadísticas
  • Datos en tiempo real
  • Entrada de códigos y cargos
  • Envío electrónico
  • Facturación
  • Filtro de reclamaciones
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de citas
  • Gestión de clínicas
  • Gestión de colectas
  • Gestión de demandas de pago
  • Gestión de documentos
  • Gestión de expedientes
  • Gestión de facturas
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de formularios
  • Gestión de ingresos
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de reclamaciones
  • Historial de facturas
  • Informes personalizables
  • Modelos de documentos
  • Modelos personalizables
  • Pagos electrónicos
  • Panel de actividades
  • Panel de control personalizable
  • Portal de autoservicio
  • Portal de clientes
  • Presupuestos y estimaciones
  • Procesamiento de tarjetas de crédito
  • Programación
  • Programación automatizada
  • Programación de tareas
  • Recetas electrónicas
  • Recordatorios
  • Seguimiento de la conformidad
  • Seguimiento de recomendaciones
  • Varias ubicaciones
  • Verificación de elegibilidad para el seguro

Lista completa de Programas de facturación médica

  • API
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Alertas y notificaciones
  • Almacenamiento de documentos
  • Análisis en tiempo real
  • Base de datos de clientes
  • Conforme con HIPAA
  • Creación de diagramas
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes históricos
  • Creación de informes y estadísticas
  • Datos en tiempo real
  • Facturación
  • Flujo de trabajo basado en reglas
  • Gestión de auditorías
  • Gestión de casos
  • Gestión de citas
  • Gestión de clientes
  • Gestión de documentos
  • Gestión de especialistas
  • Gestión de facturas
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de formularios
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de pagadores
  • Gestión de políticas
  • Gestión de reclamaciones
  • Gestión del rendimiento
  • Importación y exportación de datos
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Integración contable
  • Intercambio de datos electrónico
  • Notificaciones en tiempo real
  • Pagos electrónicos
  • Panel de actividades
  • Portal de autoservicio
  • Portal de clientes
  • Procesamiento de pagos ACH
  • Procesamiento de políticas
  • Programación
  • Programación de tareas
  • Reclamaciones electrónicas
  • Reclamaciones en papel
  • Recordatorios
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de copagos y deducibles
  • Seguimiento de estado
  • Seguimiento de reclamaciones
  • Varias ubicaciones

Lista completa de Software de gestión de reclamaciones

  • API
  • Almacenamiento de documentos
  • Asistencia de codificación
  • Chat en vivo
  • Con certificación ONC-ATCB
  • Conforme con HIPAA
  • Creación de diagramas
  • Creación de informes históricos
  • Creación de informes y estadísticas
  • Facturación
  • Facturación médica
  • Filtro de reclamaciones
  • Formularios personalizables
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de citas
  • Gestión de documentos
  • Gestión de expedientes
  • Gestión de facturas
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de formularios
  • Gestión de ingresos
  • Gestión de inscripción
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la comunicación
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de modelos
  • Gestión de reclamaciones
  • Informes personalizables
  • Interoperabilidad clínica
  • Modelos de documentos
  • Modelos personalizables
  • Pagos electrónicos
  • Panel de actividades
  • Portal de autoservicio
  • Portal de clientes
  • Programación
  • Programación automatizada
  • Programación de citas
  • Programación de tareas
  • Recetas electrónicas
  • Reconocimiento de escritura
  • Reconocimiento de voz
  • Recordatorios
  • Registro de pedido
  • Seguimiento de la conformidad
  • Seguimiento de recomendaciones
  • Sistemas de apoyo en la toma de decisiones
  • Uso significativo certificado
  • Varias ubicaciones
  • Verificación de elegibilidad para el seguro

Lista completa de Software de historia clínica electrónica

  • API
  • Almacenamiento de documentos
  • Autorizaciones basadas en roles
  • Clínica de un solo profesional
  • Clínica de varios profesionales
  • Confirmación y recordatorios
  • Conforme con HIPAA
  • Creación de diagramas
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes y estadísticas
  • Diagnósticos iniciales
  • Facturación
  • Facturación médica
  • Firma digital
  • Firma electrónica
  • Formularios personalizables
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de citas
  • Gestión de documentos
  • Gestión de empleados
  • Gestión de evaluaciones
  • Gestión de expedientes
  • Gestión de facturas
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de formularios
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de modelos
  • Gestión de reclamaciones
  • Historia clínica electrónica/informatizada
  • Informes de avance
  • Informes personalizables
  • Modelos de documentos
  • Modelos personalizables
  • Paciente hospitalizado/en el domicilio
  • Pagos electrónicos
  • Panel de actividades
  • Para las prácticas conductuales y de salud mental
  • Planificación del tratamiento
  • Portal de autoservicio
  • Portal de clientes
  • Procesamiento de tarjetas de crédito
  • Programación
  • Programación de citas
  • Programación de tareas
  • Recetas electrónicas
  • Recordatorios
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de la conformidad
  • Seguimiento del avance
  • Varias ubicaciones

Lista completa de Software de salud mental

  • API
  • Acceso móvil
  • Alertas de móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Almacenamiento de documentos
  • Almacenamiento seguro de datos
  • Archivos de audio y vídeo bidireccionales
  • Chat en vivo
  • Chat y mensajería
  • Clínica de varios profesionales
  • Confirmación y recordatorios
  • Conforme con HIPAA
  • Creación de diagramas
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de marca personalizable
  • Encuestas y comentarios
  • Facturación
  • Facturación médica
  • Formularios online
  • Formularios personalizables
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de citas
  • Gestión de clínicas
  • Gestión de documentos
  • Gestión de expedientes
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de la comunicación
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de reclamaciones
  • Integraciones de terceros
  • Mensajería individualizada
  • Modelos personalizables
  • Pagos electrónicos
  • Panel de actividades
  • Para fines médicos
  • Planes de tratamiento a distancia
  • Portal de autoservicio
  • Portal de clientes
  • Procesamiento de pagos
  • Programación
  • Programación de citas
  • Recetas electrónicas
  • Recordatorios
  • Recordatorios por correo electrónico
  • Sala de espera virtual
  • Software de softphone
  • Supervisión
  • Uso compartido de archivos
  • Varias ubicaciones
  • Videoconferencia

Lista completa de Software de telemedicina

  • API
  • Acceso móvil
  • Alertas de móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Almacenamiento de documentos
  • Arrastrar y soltar
  • Base de datos de clientes
  • Chat en vivo
  • Citas recurrentes
  • Conforme con HIPAA
  • Controles o permisos de acceso
  • Creación de diagramas
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes y estadísticas
  • Facturación
  • Formularios personalizables
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de citas
  • Gestión de docentes y personal escolar
  • Gestión de empleados
  • Gestión de expedientes
  • Gestión de expedientes de pacientes
  • Gestión de facturas
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de médicos
  • Gestión de reclamaciones
  • Importación y exportación de datos
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Mensajería SMS
  • Modelos personalizables
  • Pagos electrónicos
  • Panel de actividades
  • Planificación de instalaciones
  • Portal de autoservicio
  • Portal de clientes
  • Procesamiento de tarjetas de crédito
  • Programación
  • Programación automatizada
  • Programación de citas
  • Programación de eventos
  • Programación de llamadas
  • Programación de tareas
  • Recordatorios
  • Recordatorios por correo electrónico
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de incomparecencias
  • Seguridad SSL
  • Sincronización de calendario
  • Varias ubicaciones

Lista completa de Software para programación de citas médicas

  • API
  • Acceso móvil
  • Admisión de pacientes
  • Alertas y notificaciones
  • Citas recurrentes
  • Comentarios/notas
  • Comunicación con los pacientes
  • Conforme con HIPAA
  • Control de procesos de aprobación
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de marca personalizable
  • Cribado preconsulta
  • Cuestionarios de pacientes
  • Facturación
  • Firma electrónica
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de cancelaciones
  • Gestión de docentes y personal escolar
  • Gestión de expedientes de pacientes
  • Gestión de listas de espera
  • Gestión de tareas
  • Historia clínica electrónica/informatizada
  • Integraciones de terceros
  • Marketing por correo electrónico
  • Mensajería
  • Mensajería SMS
  • Portal de los pacientes
  • Procesamiento de pagos
  • Programación de salas
  • Programación en línea
  • Recordatorios
  • Registro de entrada y salida
  • Renovación de prescripciones médicas
  • Reuniones virtuales
  • Seguimiento de incomparecencias
  • Varias ubicaciones
  • Varios médicos
  • Varios tipos de citas
  • Verificación de elegibilidad para el seguro

Lista completa de Software para programación de pacientes

Alternativas a TherapyNotes

Más alternativas a TherapyNotes

Reseñas de TherapyNotes

Leer las 640 opiniones

Evaluación media

En general
4,7
Facilidad de uso
4,7
Atención al cliente
4,7
Funcionalidades
4,5
Relación calidad-precio
4,6

Opiniones por puntuación

5
483
4
119
3
22
2
10
1
6

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Carolyn M.
Carolyn M.
Therapist en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Cuidado de la salud mental, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Good Software platform for the money.

5 hace 2 meses Nuevo

Comentarios: Overall I am happy with Therapy notes since my biller can access my records and I can utilize the telehealth portion easily. I just wish it had more resources for therapist available.

Puntos a favor:

The collection of patient data is very easy.

Contras:

Compared to Simple Practice, Therapy Notes resources for clinicians is null. I would say that has been the most disappointing as the only forms provided are for the demographics and any other forms must be created and uploaded by the clinician. Additionally there are no forms for assessments to give to the client based on their diagnosis or information that you can send to them. Also, you have to manually send out the forms for each new client where Simple Practice did it automatically.

Tammy K.
Owner / Provider en EE. UU.
Cuidado de la salud mental, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Therapy Notes makes billing a Breeze

5 hace 6 meses

Comentarios: Therapy Notes made my transition from group practice to private solo practice effortless. They imported my client contact list and populated the demographic info in 1 easy step. They do all the billing from submission to payment with a simple click of a button from me. They provide friendly telephone access to knowledgeable support techniques late evening hours and weekends. They follow up each support call with an email explaining all steps they took during the call and instructions for me to complete any details that may need follow through from me. They make business management a breeze which is saying a lot coming from a completely uninformed therapist like myself. Thank you Therapy Notes😊

Puntos a favor:

I love the ease of use and practical applications Therapy Notes provides. They do ALL the billing work from submission to payment and they provide telephone access to technicians after hours and weekends.

Contras:

I love everything about Therapy Notes. I have zero complaints.

Respuesta TherapyNotes

hace 6 meses

Thank you Tammy for the glowing review!

Marcia R.
Clinical Psychologist en EE. UU.
Hospital y atención sanitaria, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

TherapyNotes is strong overall but has numerous problems it hasn't addressed since its inception

3 hace 9 meses

Comentarios: I wish I had started with a different program. I am not satisfied. I am not all that computer literate and just want something that gets the job done, and I'm too entrenched (and lazy?) to go to something else like SimplePractice. One more complaint: I have been a psychologist for over 25 years. I don't need the condescending ways that TherapyNotes literally PREVENTS YOU from, rather than cautions you about, doing certain notes out of order. Cautioning is a superb idea. We all get sloppy. Preventing is something altogether different. If I got a lecture (which I did) from someone who received their clinical psych PhD from my alma mater,UCLA, I might not be offended by the condescending tone I received when the woman informed me about the "golden thread" for conceptualizing clients. There was no "we chose to...." They are RIGHT. And another: you can enter a considerable amount of information, especially in billing, and then be told it can't be stored because it isn't properly allocated, or whatever. Can't they store it and flag it so you can return? I've wasted a lot of time here. There's no way to know in advance that you'll lose the information until you go to save it.

Puntos a favor:

I like the electronic billing feature and the fact that it receives and allows recording of Electronic Remittance Advice from payers; the scheduling feature; ease of entering initial billing information from electronic ERAs (though there are other huge problems with billing); some aspects of the notes section; customer support by phone (but not via email); hours available for phone support, including weekend; other areas I'm not thinking of at the moment. Even though I can't recommend it, I do think it has many strengths.

Contras:

(1) The billing area has countless flaws that my husband, a software developer on Mac and Windows for nearly 40 years, has called to their attention to no avail. When I note these weaknesses, they sound like it's the first time they've heard about it and "pass it on to their team." If you work with Medicare clients or clients who rely on two insurers, watch out. Most Medicare patients have secondary insurance that does not show up in the billing area so that you basically have to use a cumbersome process to enter secondary payment, and it's not immediately clear who paid what, as payments by each don't show up side-by-side in Billing, each associated with the proper payer. If you aren't a provider for the secondary, you have to use a "trick" to enter it. It is not intuitive overall. (2) While phone support is good, email is poor. I write in thorough explanation of the problem so that it can be solved in one go. Most times I write to them, I get a condescending first response that blows me off and requires another complex email essentially conveying the same information. (3) There is no manual. They've been in business too long for this. (4) The articles don't cover enough. For example, I entered "set place of service." Sounds easy, but no hits. (5) They put a lot of resources into tele-therapy when the pandemic hit, which appeared to divert programmers. They make lots of money; why not hire more?

Respuesta TherapyNotes

hace 9 meses

Thanks for your feedback. We'll be reaching out directly, particularly so we can clarify what billing issues you're seeing. 1. We're unaware of what flaws you're referring to but, hope to learn more. We do have some improvements coming out soon to improve secondary insurance, so hopefully this will address your concern. 2. We will look into why you received poor email support. The people that answer email are the same people that provide stellar phone support. 3. We have no plans to have a printed manual. The Help Center (support.therapynotes.com) is our digital manual. 4. If you can't find your answers in the help center, please call for support and we'll help out. We are readily available. I agree there's an opportunity to add more content. 5. We didn't divert anyone to work on telehealth. There are 6 development teams, one of which was already working on Telehealth. We are always hiring more developers.

Diana C.
Licensed Clinical Social Worker en EE. UU.
Cuidado de la salud mental, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Prueba gratis
Fuente de la reseña
Fuente: SoftwareAdvice

My experiences with TherapyNotes

5 el mes pasado Nuevo

Comentarios: It took several days until I was familiar enough with the software to get necessary forms filled to electrically submit and to learn how to upload necessary information.
Then it took another 2 weeks for me to load in all information so I was able to submit forms.
The support staff is super and the pod casts and information given is very helpful. The staff have a lot of patience as I had some questions that I asked over again and they had to continue to give me same answers as it took time
to learn enough of the program to be on my own. Now, although not an expert I feel I am very pleased to stay with this program and believe that overall it is a big improvement over my previous biller. Keeping up with submitting forms, with progress notes and all necessary paper work is much easier.

Puntos a favor:

I could use it anytime. could fit it into my irregular work hours The cost seemed reasonable The support is fantastic. I find the system is complete for a psychotherapist. All records in one place plus electronic billing

Contras:

Feeding Patient information could be easier such as from hand written intake forms to system. A very old but no longer existing software "Therapist Helper." Had a face sheet fill in per patient and all info was in and fed into the other areas of the system. The time it took to learn and to put in all info from my 18 or so patients to the system. Needing to fill out forms for NGS medicare and one other insurance company and then wait a week to several weeks to get approved to have forms sent electronically,

Barry S.
Psychologist en EE. UU.
Cuidado de la salud mental, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Prueba gratis
Fuente de la reseña

Initial impression

4 hace 6 meses

Comentarios: Overall, very positive experience. Although it proved to be frustrating in the early stages, I realize that I’ve been able to upload a practice of about 30 patients within a month, and get more comfortable with the system.

Puntos a favor:

I appreciate the cues promoting more detailed and specific treatment planning. I also really like the to do list, accessible from the main page, as well as in each client record. I have found the phone support to be excellent although at times, the wait to speak to a support person can be long. The main reason I continued with therapy notes was the opportunity to use their card services, which appears to have the lowest fees of the more common credit card service providers.

Contras:

I would like to be able to more easily customize the reporting aspects of the clinical note and treatment plan. And the billing component has been rather awkward to use. I was, however, dismayed that my application to enroll in credit card services was denied, due to lacking proof of an office lease. I am primarily doing virtual care and so I lease hourly when I need to see a client in person. I am hopeful that the client services support person has found a solution and I should be accepted for credit card services within a couple of days.