¿Quién usa SalesPad?

SalesPad Desktop es la herramienta definitiva para las empresas de distribución y fabricación.

¿Qué es SalesPad?

Supervisa y gestiona cada etapa de la distribución. SalesPad Desktop es la herramienta definitiva para las empresas de distribución y fabricación. Procesa los pedidos de manera más precisa y eficiente, mientras tienes visibilidad completa en cada paso de tu flujo de trabajo. Simplifica la vida de tus representantes de ventas y atención al cliente poniendo la información a tu alcance con una potente búsqueda al estilo de Excel. Operar fuera de Dynamics GP reduce tus costos por asiento y agrega niveles adicionales de seguridad.

Información sobre SalesPad

SalesPad

http://www.salespad.net

Fundada en 2003

Resumen de precios de SalesPad

SalesPad no está disponible en versión gratuita y no ofrece prueba gratis.

Versión gratuita

No

Prueba gratis

No

Implementación

En la nube, SaaS, web

Instalado: Windows

Formación

En persona

Seminarios web

Documentación

Asistencia

Horas laborables

En línea

Funciones de SalesPad

  • Códigos de barras/RFID
  • Etiquetas de envíos
  • Etiquetas de recepción
  • Etiquetas personalizadas
  • Generación de código de barras
  • Gestión de inventarios
  • Lectura de códigos de barras
  • Modelos de etiquetas
  • Seguimiento de números de serie

Lista completa de Programas de Código de barras

  • Gestión de catálogos
  • Gestión de envíos
  • Gestión de ingresos
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de pedidos especiales
  • Pedidos recurrentes
  • Registro de pedido
  • Seguimiento de pedidos
  • Tratamiento de pedidos

Lista completa de Sistemas de gestión de pedidos

  • Códigos SKU/UPC
  • Códigos de barras/RFID
  • Gestión de artículos
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de renovaciones de pedidos
  • Optimización de inventario
  • Previsión
  • Registro de entrada y salida
  • Seguimiento de costes
  • Seguimiento de inventario
  • Seguimiento de números de serie

Lista completa de Software de control de inventarios

  • Base de datos de clientes
  • Entrada de pedidos en tiempo real
  • Entrada de pedidos remota
  • Gestión de almacén
  • Gestión de envíos
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de pedidos pendientes
  • Tratamiento de pedidos

Lista completa de Software de entrada de pedidos

  • Acceso móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Creación de informes/análisis
  • Equipamiento
  • Gestión de almacén
  • Gestión de inventario de fabricación
  • Gestión de inventario de minoristas
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de renovaciones de pedidos
  • Gestión multicanal
  • Identificación del producto
  • Optimización de inventario
  • Previsión

Lista completa de Software de inventario

  • Compras
  • Código de barras y RFID
  • Gestión de almacén
  • Gestión de envíos
  • Gestión de ingresos
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la importación/exportación
  • Gestión de pedidos
  • Previsión de ventas

Lista completa de Software para distribución

Alternativas a SalesPad

Más alternativas a SalesPad

Reseñas de SalesPad

Mostrando 5 de 133 reseñas

En general
4,3/5
Facilidad de uso
4,3/5
Atención al cliente
4,2/5
Funcionalidades
4,1/5
Relación calidad-precio
4,2/5
J. power H.
Vice President of Operations
Dispositivos médicos, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    4/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 26/7/2019

"A solid front-end tool for companies using Dynamics GP"

Comentarios: We use SalesPad as our primary interface for our Customer Service department, order entering, and on-the-fly sales and inventory analysis. We have made numerous customizations to aid our business processes, and SalesPad support (along with healthy support from our VAR) has made this pretty easy and inexpensive. We have rarely had issues that caused work-stoppages or other serious reductions in workflow. Rather, I would say the SalesPad interface has been a boon to increasing productivity and reducing errors.

Puntos a favor: Much easier interface than the default GP one. License costs are half what a GP seat takes, which is an added plus. SalesPad windows are based around grids that are easily editable and export straight to Excel format. Excellent high-end features like item restrictions, complex pricing down to address card and/or item levels, automated item and customer notes, workflows, etc. Solid CRM functionality for Customer Service and Accounts Receivable activities. Unlimited user-defined fields fixes a long-term issue with the GP ERP.

Contras: SalesPad tries to be THE primary interface for GP users. By taking on such a large task, there are certain things it does excellently, and others it does, well, less so. For example, it's inventory analysis is fantastic for items that you SELL. But since it draws this analysis solely from the sales history, components for finished products end up with no analysis regarding usage. It's salesperson level CRM is substantially slower than that provided for Customer Service and AR, and seems frankly to be an afterthought. We've also found its CRM to be poorly-suited for tracking sales leads and opportunities.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 26/7/2019
Wassim R.
Consulting Manager
Formación profesional y coaching, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 11/8/2020

"The way forward for GP users"

Comentarios: SalesPad offers the logical path for Dynamics GP users to become more efficient, take advantage of modern technology and grow their business with the least cost and effort

Puntos a favor: The software offers Microsoft Dynamics GP users an easy and natural evolution into modern technology. It spares GP users wishing to evolve their ERP the huge cost and disruption associated with changing from one ERP to another.

Contras: The software does not offer a start to end user experience. It still depends on the users performing sevarl back end processes directly in Dynamics GP

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 11/8/2020
Paul D.
IT
Comercio mayorista, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    3/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Características y funcionalidades
    3/5
  • Asistencia técnica
    1/5
  • Relación calidad-precio
    2/5
  • Probabilidad de recomendación
    2/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 4/9/2018

"Great interface, good to write reports, but poor, yet expensive support,"

Puntos a favor: Good interface, easy-to-use, easy to write reports and templates and quick queries.

Contras: Salespad inability to "Stick" with supporting 3rd party options, then wanting you to pay for them to develop updates to something you paid for when you bought it. Salespad use of 3rd party "partners' which rip people off (SPS Commerce). Salespad use of batches is in conflict with GP, which makes it a Salespad or GP option, hard to work with both.

Respuesta de proveedores

por SalesPad el 6/9/2018

Thank you for your review! It takes a lot of development time on both our side and our partners' sides when forming a seamless integration. We strive to partner with the best companies in their market, including SPS Commerce, who has the largest network of any provider. As far as the workflow batches, you can synchronize these between SalesPad and GP by naming them exactly the same in both systems, that way you won't have conflicting batches. We are happy to help work with your team!

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 4/9/2018
Colin C.
EDI Specialist & Mass Retail Support
Productos cosméticos, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Calificación global
    4/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    4/5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 11/2/2020

"Sun Bum SalesPad Desktop Review"

Comentarios: My overall experience has been great. For the most part I remain in the Application or Inventory portion of the program. Upon filling out this survey it has given me the idea to browse around and explore more of the program. Customizable themes allow you to setup a personal layout which may seem small but can be very nice to change views up every now and then.

Puntos a favor: The software flows very well and is easy to learn your way around. The customization is very helpful to setup windows best suited to your needs. Organization is key and easy to manage with customizable tabs and folders.

Contras: There are fields that can be easily changed by accidentally scrolling over them with a mouse and can be hard to detect until too late i.e. payment terms, ship method or sales rep and territory. I have made it a habit to triple check these fields as in the past I was finding while moving the mouse I would occasionally make changes to some of these fields unknowingly.

Respuesta de proveedores

por SalesPad el 12/2/2020

Hey Colin,
We are pumped to hear that you have been enjoying SalesPad and learned how to use it pretty quick. Your feedback has been passed onto our product development team to help make the best product we can.

Thanks,
SalesPad

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 11/2/2020
Yonca O.
Managing Director
Comercio mayorista, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 24/2/2020

"Salespad - Great Product"

Comentarios: we are putting the orders much faster by using the Salespad. Customer information , history and their payment history is all under one tab, which makes the order processing very smooth and efficient. Also the inventory check during the order entry is integrated, so you know exactly what is in stock while entering the order. making notes on the sales order right on the same screen is very helpful as well.

Puntos a favor: It is very easy and user friendly. My Customer service team uses the sales pad exclusively for all order entry, inventory , customer data look up. Our warehouse also uses it for warehouse solutions

Contras: Back orders are not supported in the current Salespad version. That would be very useful if we could also access the backorders directly from Salespad.

Respuesta de proveedores

por SalesPad el 10/3/2020

Hi Yonca,
It is a great day when your customer service and warehouse teams use SalesPad together. Your feedback around back orders has been noted.

Thanks,
SalesPad

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 24/2/2020