¿Quién usa Clio?

Profesionales de las leyes que buscan una solución robusta de gestión profesional. Clio ofrece diferentes planes de precios y una plataforma completa de herramientas, lo que hace que Clio sea adecuado para empresas de cualquier tamaño o área profesional.

¿Qué es Clio?

Las mejores firmas jurídicas utilizan Clio: el software de administración de casos que ahorra ocho horas por semana a abogados y profesionales del derecho. Con sus funciones intuitivas de seguimiento de tiempo, facturación, administración de material y más, Clio optimiza todo lo que haces para llevar adelante tu profesión, desde el ingreso hasta la factura. Clio está basado en la nube, por lo que puedes administrar tus tareas de forma segura desde cualquier lugar, en cualquier dispositivo. Y más de 70 herramientas y servicios jurídicos y de otras áreas se integran directamente con Clio. Pruébalo gratis en clio.com.

Información sobre Clio

Clio

http://www.clio.com/

Fundada en 2007

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Precio inicial

US$ 39,00/mes
US$ 45,00/mes
US$ 35,00/mes
US$ 49,00/mes

Versión gratuita

Versión gratuita No
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Prueba gratis

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Prueba gratis

Clio: implementación y asistencia

Asistencia

  • E-mail/Help Desk
  • Base de conocimientos
  • Asistencia telefónica
  • Asistencia 24/7
  • Chat

Implementación

  • Cloud, SaaS, Web
  • Mac (desktop)
  • Windows (desktop)
  • Android (móvil)
  • iPhone (móvil)
  • iPad (móvil)

Formación

  • En persona
  • En directo en línea
  • Seminarios web
  • Documentación
  • Vídeos

Funciones de Clio

  • API
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  • Almacenamiento de documentos
  • Base de datos de contactos
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  • Creación de factura
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes y estadísticas
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Lista completa de Software para facturación jurídica

Alternativas a Clio

Más alternativas a Clio

Evaluación media

En general
4,7
Facilidad de uso
4,6
Atención al cliente
4,8
Funcionalidades
4,5
Relación calidad-precio
4,6

Opiniones por puntuación

5
888
4
223
3
33
2
7
1
10

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >10.001
Stephen B.
Stephen B.
Owner
Servicios jurídicos, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
  • Facilidad de uso
  • Características y funcionalidades
  • Asistencia técnica
  • Relación calidad-precio
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 6/7/2019

"Fantastic Practice Management Solution"

Puntos a favor: Clio's intuitive design is easy to use for anyone from the tech savy to the "how do I turn this thing on" person. They are constantly adding features and functionality to the software solution making the administrative side of practicing law much easier and less time consuming. Clio's support team is always quick to respond and is always friendly and helpful. The growing list of integrations is definite plus and gives us the ability to extend the already great functionality to the next level. And if you are into coding, you can always create a custom integration to suit your needs.

Contras: Really the only complaint I have about Clio is the reporting capabilities. While it has some great canned reports within the interface, there is no ability to customize reports to massage out information that would be useful to my practice. We make do, of course, but this has been my complaint for some time now. Last time I checked there was a pay integration that allowed for more robust reporting but adding yet another subscription isn't appealing when it would be relatively easy for Clio to add this capability to their platform.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 6/7/2019
Thad S.
Thad S.
Attorney
Servicios jurídicos, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
  • Calificación global
  • Facilidad de uso
  • Características y funcionalidades
  • Asistencia técnica
  • Relación calidad-precio
  • Probabilidad de recomendación
    7/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 3/4/2020

"Security is lacking for the accounting side. Otherwise it's a very good software."

Comentarios: We have been with Clio since about the middle of October 2019 (today is April 3, 2020) and we are mostly pleased. I think that most case management software works on the same theory: a contact (person or enterprise) can have several different matters (cases). Like most users, we just want it to work and it does (with the exception of the accounting problem described above). Clio has so many helpful features and integrations that it could take a year or two just to get a small to medium-size office up to speed with using all the features. However, UNTIL CLIO FIXES THE ACCOUNTING SECURITY PROBLEM, DO NOT SWITCH FROM YOUR CURRENT PROGRAM.

Puntos a favor: -It has very robust features and integrations.
- I love that the document repository is built-in and built into the price.
- Tech support is good via chat, so I can resolve issues quickly.
-Because it's the leading player in cloud-based case management, it seems like integrations are more numerous.
-Only on rare occasions have I seen the software go off-line or slow down.
-The outlook and word integrations are robust.
-It's easy to find experts who work with Clio because it's such a significant player. We are now setting up operations with a Clio expert bookkeeper. We could not do that when we used a competitor program called PracticePanther.

Contras: 1. EMBEZZLERS PARADISE. Clio's accounting security settings allow anyone who can make a receipt for receiving a payment also to be able to EDIT that payment afterward. So, a dishonest employee could make a receipt for $500 cash, pocket $300, and then go back and edit that receipt to be only $200. Right now are using carbon copy receipts as a workaround, but that's not very professional or 21st century. CLIO, YOU GOTTA GET IT TOGETHER AND FIX THIS. That same security setting described above also allows users with that setting to see a client's balance before their case is submitted (as a flat fee immigration firm, we want to be paid before the case is finished). Clio supposedly tried to fix this by allowing a balance to be viewed without being able to edit payments but that feature it doesn't work. 2. It would be nice to see a texting feature to verify appointments within Clio. Other cloud-based case management does that. With Clio you have to buy another program for texting. 3. It would be nice if we could see all communications for each matter just by clicking on the contact. It is something that Clio should make as a feature that can be turned on and off. It would work better for our firm because we represent individuals in immigration cases that could have three or four different matters.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 3/4/2020
Christopher C.
CTO
Práctica de la abogacía, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
  • Facilidad de uso
  • Características y funcionalidades
  • Asistencia técnica
  • Relación calidad-precio
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 31/8/2021

"Clioed"

Puntos a favor: We choose it nearly a decade ago. They constantly evolve and have address issue proactively. With the new integration to QBO it is a product worthy of consideration.

Contras: To manage the growing firm we needed to use FasterSuite to address the docketing shortcomings of Clio.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 31/8/2021
Diane R.
Práctica de la abogacía, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
  • Facilidad de uso
  • Características y funcionalidades
  • Asistencia técnica
  • Relación calidad-precio
  • Probabilidad de recomendación
    1/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 9/2/2017

"There has to be something better; going downhill for solos"

Comentarios: I have been using this since 2012 - at first it fit my needs and was marketed for the solo/small practice firms. It has increasingly become more cumbersome and takes longer to calendar and bill than I would like. The interest feature on the billing can only calculate simple interest. Once you enter the interest formula, there is no way to disconnect it so you are left to manually delete all of the entries. They have changed the billing process from a process that once took about an hour to taking about 3 hours. A bill is generated and placed under the Draft tab, you can view it, edit it, submit it for approval (a waste of time for a solo), or approve it - so I view it, see it needs to be edited, and click on edit, the bill comes up for editing, then once you've completed it, you hit Approve - and nothing happens which is new - you either can hit the go to bills Awaiting Payment link, or click on the Awaiting payment screen -- from there, you are forced to sort through all of your accounts receivable to find your newly edited bill. Once you find the bill, then you can Receive Payment from the trust account - but be careful since if your client has $500 in trust and the bill is $1000, the trust payment will pop up $1000, which you know is inaccurate, so you have to do another edit. Then the bill drops out of view and you either have to return to Awaiting Payment or Paid tabs - search through all of the other bills, find your bill, then you can download it - print it, or save it, and then email it.
If you want to enter a new appointment, you can do so on the calendar, but if you want to create a method to track the new client, you have to go to another tab to set up a matter, you can only input the client's name, not the address, not the phone number, not any other stuff that should appear at this point, in my opinion. Then you add in your number. Then you have to track down the name you just entered and try and add in addresses, phone numbers, email addresses. The process is incredibly time consuming.
Pros: Cost
Cons: Overly rigid, designed for those who have a data processor employee, time consuming, not customer service oriented - was marketed for solos/small practices and this is not the case any longer.

Puntos a favor: Web based program and cost.

Contras: Rigid, time consuming process. So many things don't work and the process of finding a work around is cumbersome.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 9/2/2017
Yadira C.
Paralegal
Práctica de la abogacía, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
  • Facilidad de uso
  • Características y funcionalidades
  • Asistencia técnica
  • Relación calidad-precio
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 19/6/2021

"Great app, easy to use"

Comentarios: I have been using Clio for over 5 years, I have seen how they have been updating to the moon. I like how easy your job can be using this software. You can have access to your case everywhere, including on your phone(the phone app works fine too). If you work with a time, I can imagine a better option to do it, you all can see every movement everyone did in a case, it is amazing

Puntos a favor: I like how intuitive can be the software, it is very easy to use, they are always updating the app with better features, they have a lot of integration with other software.

Contras: The customer service is a little complicated to contact. I have been trying to contact them and first, we can be in the phone for a while, second, they will not be able to help me on the first call, seems like the customer service it is not very familiar with the app. Thank god, I do no have to contact them often.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 19/6/2021