¿Qué es simPRO?

simPRO es una potente solución de software de gestión de servicios externos creada por y para contratistas de oficios. Si luchas para presupuestar trabajos, administrar proyectos de múltiples etapas, gestionar inventarios y conectar la oficina con el campo o cualquier otra área del flujo de trabajo, simPRO te proporciona una plataforma optimizada para abordar los desafíos acuciantes y ayudarte a aumentar la productividad y las ganancias. Más de 120 000 profesionales de oficios especializados confían en simPRO para la gestión de su flujo de trabajo.

¿Quién usa simPRO?

Enterprise ha sido diseñado por contratistas comerciales y de servicios para el sector comercial y de servicios. Adecuado para empresas de fontanería, electricidad, redes de datos, energía solar, climatización y seguridad.

¿Dónde se puede implementar simPRO?

Cloud, SaaS, Web, Mac (desktop), Windows (desktop), Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

Sobre el proveedor

  • simPRO Software
  • Ubicado en Brisbane, Australia
  • Fundada en 2002
  • Asistencia telefónica
  • Chat

Países disponibles

Australia, Canadá, Estados Unidos, Irlanda, Nueva Zelanda

Idiomas

español, inglés

Sobre el proveedor

  • simPRO Software
  • Ubicado en Brisbane, Australia
  • Fundada en 2002
  • Asistencia telefónica
  • Chat

Países disponibles

Australia, Canadá, Estados Unidos, Irlanda, Nueva Zelanda

Idiomas

español, inglés

Imágenes y vídeos de simPRO

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Vídeo de simPRO
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N/D
Versión gratuita
Prueba gratis
N/D
Versión gratuita
Prueba gratis
US$ 110,00/mes
Versión gratuita
Prueba gratis
US$ 149,00/mes
Versión gratuita
Prueba gratis

Funciones de simPRO

  • Acceso móvil
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Alertas de móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Almacenamiento de documentos
  • Análisis espacial
  • Aplicación móvil
  • Arrastrar y soltar
  • Automatización de formularios
  • Base de datos de clientes
  • Base de datos de contactos
  • Base de datos de costes
  • Base de datos de subcontratistas
  • Búsqueda/filtro
  • CRM
  • Campos personalizables
  • Captura de firma a través de dispositivos móviles
  • Cobro de pagos en el terreno
  • Control de inventario
  • Control de procesos de aprobación
  • Controles o permisos de acceso
  • Costes de trabajo
  • Creación de factura
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de mapas
  • Creación de marca personalizable
  • Creación de órdenes de trabajo
  • Cálculos de precios y costes
  • Códigos de barras/RFID
  • Diseño y modelado del proceso
  • Edificios residenciales
  • Enrutamiento
  • Estimaciones
  • Estimación de costes
  • Estudio de materiales
  • Facturación
  • Facturación de proyectos
  • Facturación en línea
  • Firma electrónica
  • Flujo de trabajo basado en reglas
  • GPS
  • Gestión de activos fijos
  • Gestión de almacén
  • Gestión de artículos
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de clientes
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de contactos
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de control de horas
  • Gestión de descuentos
  • Gestión de documentos
  • Gestión de empleados
  • Gestión de equipos
  • Gestión de expediciones
  • Gestión de facturas
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de formularios
  • Gestión de inspecciones
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de la disponibilidad
  • Gestión de modelos
  • Gestión de ofertas
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de precios
  • Gestión de presupuestos
  • Gestión de propiedades inmuebles
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de recursos
  • Gestión de renovaciones de pedidos
  • Gestión de reservas
  • Gestión de subcontratistas
  • Gestión de tareas
  • Gestión de trabajos
  • Gestión de técnicos
  • Gestión de usuarios
  • Gestión de órdenes de cambio
  • Gestión de órdenes de compra
  • Gestión del ciclo de vida de recursos
  • Gestión del mantenimiento
  • Gestión del precio y de márgenes
  • Gestión financiera
  • Herramientas de colaboración
  • Historial de cliente
  • Historial de facturas
  • Historial de servicios
  • Identificación del producto
  • Importación y exportación de datos
  • Informes de avance
  • Integraciones de terceros
  • Integración contable
  • Integración de QuickBooks
  • Mantenimiento predictivo
  • Mantenimiento preventivo
  • Mensajería SMS
  • Modelos personalizables
  • Notificaciones en tiempo real
  • Operaciones empresariales integradas
  • Optimización de inventario
  • Optimización de rutas
  • Pagos electrónicos
  • Pagos en línea
  • Panel de actividades
  • Para comerciales o contratistas de la industria eléctrica
  • Para el sector de la fontanería
  • Para empresas de climatización
  • Para la industria AEC
  • Planificación de instalaciones
  • Planificación y programación de proyectos
  • Portal de clientes
  • Presupuestos automatizados
  • Presupuestos y estimaciones
  • Presupuestos/previsiones
  • Previsión
  • Procesamiento de pagos
  • Programación
  • Programación a tiempo real
  • Programación de trabajos
  • Programación del mantenimiento
  • Recordatorios
  • Registro de entrada y salida
  • Reserva en línea
  • Seguimiento costes hasta finalización
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de activos
  • Seguimiento de costes
  • Seguimiento de creación de informes y proyectos
  • Seguimiento de cualificación
  • Seguimiento de equipos
  • Seguimiento de garantías
  • Seguimiento de gastos
  • Seguimiento de interacciones
  • Seguimiento de inventario
  • Seguimiento de porcentaje de progresión
  • Seguimiento de reparaciones
  • Seguimiento de tiempo en línea
  • Seguimiento de ubicación
  • Seguimiento del proyecto
  • Seguimiento del tiempo
  • Seguimiento horas/gastos
  • Sincronización de calendario
  • Uso compartido de archivos
  • Varias ubicaciones
  • Visualización de datos

Alternativas a simPRO

El software de gestión de servicios más rápido, fácil de usar y valioso para automatizar todo, desde el primer contacto con el cliente hasta la recepción del pago.
ConnectWise te ayuda a organizar tu negocio en torno a un sistema centralizado, para que tu organización pueda conectarse y comunicarse fácilmente.
Tradify es un software de gestión de servicios externos creado para empresas de servicios y oficios. Cotizaciones, cronograma, seguimiento y facturación sobre la marcha.
Impulsa el crecimiento con Sales Cloud 360, una destacada solución de ventas que impulsa la productividad de los representantes en una de las principales plataformas de CRM del mundo.
Fieldpoint offers flexible solutions for medium/large size businesses as well as customized robust solutions for enterprise companies.
Ideal para empresas de ubicaciones múltiples que gestionan más de 500 órdenes de trabajo por mes para mantenimiento, reparaciones e instalaciones de equipos nuevos.
Intuit FSM ES es un software de gestión de servicios externos de extremo a extremo que puede crecer con tu negocio.
Aplicación de gestión de servicios externos todo en uno repleta de funciones para administrar y hacer crecer empresas de cualquier tamaño. ¡Facturación, pagos y más!
Este software basado en la nube y diseñado para dispositivos móviles proporciona potencia, facilidad de uso y flexibilidad total para una mejor gestión de servicios externos.
La gestión de atención al cliente de ServiceNow está diseñada para una economía de servicios digitalmente conectada.
Accelo, la solución de ventas más inteligente, se sincroniza automáticamente con tu bandeja de entrada, calendario y teléfono para que puedas concentrarte en hacer el trabajo que amas.
La banca en línea automatizada descarga las transacciones de tu banco o tarjeta de crédito directamente en tu empresa en línea con QuickBooks.
Proporciona copias de seguridad de disco automatizadas en tiempo real, creación de imágenes de disco, copia de seguridad a nivel de archivos y restauración completa para servidores y estaciones de trabajo de Windows.

Opinones de simPRO

Evaluación media

En general
4,2
Facilidad de uso
3,9
Atención al cliente
4,1
Funcionalidades
4,0
Relación calidad-precio
4,1

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Encontrar opiniones por puntuación

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4
26%
3
8%
2
3%
1
7%
Elizabeth
Elizabeth
Administrative Assistant
Usuario de Linkedin verificado
Servicios para el consumidor, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Great Customer Service

5,0 el año pasado
Los subtítulos en español están disponibles en el reproductor de vídeo
Lori
President en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Seguridad pública, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Best overall Service/Project Software on the Market

5,0 hace 4 años

Comentarios: It has saved us money overall by bringing all employees into the same software program eliminating unnecessary phone calls and conversations internally to determine job status, order status, etc. Customer service is amazing from the training, hand holding during implementation and customer support after the sale. simPRO believes in relationships with their clients. They don't sell you then disappear.

Puntos a favor:

simPRO allowed us to bring all of our employees together into one software package from lead to quote to job management to invoicing and receiving payments. It even tracks field personnel time. This allowed us to cancel several other software programs that we were using and got everybody on the same page saving time which saves money.

Contras:

It takes some time to learn all the nuances of the program to become fluent in "simPROese".

Respuesta de simPRO Software

hace 4 años

Hi there Lori. Great to hear feedback from you, and to hear that you, and your business, are happy with the service that we provide. As always, if you require ongoing support with simPRO¿s solutions, we encourage you to contact your local Support Team to voice your feedback so we can assist. For our contact details, follow this link and scroll to the bottom of the page for our contact information across the globe: http://helpguide.simprogroup.com/Content/Welcome.htm From Team simPRO

Pippa
Director en RU
Seguridad e investigaciones, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Excellent Product & Support

5,0 hace 5 meses

Comentarios: From the first contact with Simpro, they were excellent. [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] who was great, came to see us and showed us what it could do for us, so having to consider very carefully following a failed software implementation with another provider, we decided to proceed with them. They weren't the cheapest but we got a good feel for the company and we haven't been disappointed. It wasn't an easy task transferring our data to Simpro and was very time consuming but has been completely worth it now it's up and running.

Puntos a favor:

It's very user friendly and just works for our business

Contras:

Occasionally we find there is no fix for something we want to change to suit our needs but there is usually a way around it and support are very helpful with suggestions. I am able to submit suggestions to a forum in which they consider putting changes in place if they can.

Respuesta de simPRO Software

hace 5 meses

Hi there Pippa, we cannot thank you enough for your kind words and feedback! Success stories like this inspires our team everyday. We look forward to continuing our partnership. Wishing you all the best!

Russell
Partner en Canadá
Construcción, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Customer Service is horrible, lots of broken promises.

2,0 hace 5 meses

Comentarios: Our experience with Simpro started out great. The sales person promised us the world and we bought in. The onboarding process was partially hampered by Covid so the whole process was done online. We worked our way though that and started to use the program. We even switched our accounting software to one that was compatible with their system. A lot of the features that they promised to be seamless were not and I kept getting told that it would get better and that they would work on it. The tax features were not compatible in Canada, even though we were assured numerous times that they were and when they finally admitted that they weren't they promised they would fix the issues. We limped along with the software for about 6 months all the while being promised that the issues were being fixed. During this time we saw a definite drop in revenue, that corrected itself when we cancelled the software. We eventually got in contact with upper management, they promised to work with us and make things right. Unfortunately that is all it was, promises that were never followed through on. After cancelling Simpro we were promised that they would keep in contact and even potentially talk about refunding some money. From that point on they refused to reply to emails or phone calls. Stay away. They only care about collecting your money and will say whatever they need to to do this.

Puntos a favor:

The Quote features and catalogue worked well.

Contras:

Time entering, looking back on jobs, live time costing

Respuesta de simPRO Software

hace 3 meses

Hi there Russell, Thank you for your candid feedback and details in regard to your experience with simPRO. We are deeply saddened to hear that you had a less than ideal experience with our software and team. We understand the implementation process can be a lot of work for your business. Our training process is robust and can take a significant amount of time, however, it is essential for long-term success with our software. We are also disappointed to hear that you were not pleased with the experience you had with our upper management; serving our customers is a top priority of ours, and we want to make sure it is being showcased through all of our simPRO departments. We have reached out to your Account Management team to have them assist you in any way possible. Once again, we would like to sincerely apologize for any negative experience you have had, and we wish you all the best in your future endeavors.

Dean
Dean
Marketing & PR Manager en RU
Usuario de Linkedin verificado
Construcción, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Transformative Field Service Management

4,0 hace 2 meses

Puntos a favor:

The end-to-end solution of simPRO, from Lead to Invoicing, has helped to transform and streamline our business processes, going from an old server-based system to this new cloud-based system. Overall simPRO is a versatile field service management and service desk software that can also incorporate the management of larger projects.

Contras:

Asset management and asset/job history could be more transparent. The system is very much geared towards assets that do not have multiple parts to them as it's difficult to see what parts have been replaced or haven't over time, plus you cannot see total asset spend of callouts.

Respuesta de simPRO Software

hace 2 meses

Hi Dean, Thank you so much for leaving this incredibly insightful review. Feedback like this inspires our team to continue innovating and creating the best experience for our customers. We are thrilled to hear that simPRO has helped transform and streamline your business processes. We also appreciate your feedback in regard to asset management. I would implore you to submit this to our Ideas Portal; every idea submitted is reviewed by the simPRO team. simPRO has a development team dedicated solely to acting on these suggestions and in the last year alone, the team has been able to resolve over 120 ideas. Thank you again, Dean! Looking forward to continue working with you.

Rob
Vice President en EE. UU.
Construcción, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Robust and intuitive field management software

4,0 hace 3 años

Comentarios: Overall, this has been an amazing experience for us. The software feels like just what the doctor ordered and we are very happy with the choice. The simPRO team has been rock solid, supportive, knowledgeable, and fun to work with from day 1.

Puntos a favor:

When it comes to field service management this is custom software which is hard to beat. simPRO is bringing a new level and caliber of organization and efficiency to our business and we are still implementing all that it offers. Our field techs now have vastly more relevant information at their fingertips than ever before which is empowering them to be more productive, efficient, and professional.

Contras:

There are a few confusing aspects of the contacts database and how it relates and connects to jobs, quotes, customers, etc. There are a number of static fields which do not populate from the existing customer database when it seems they should. For instance, if we have an existing contact, we can not simply lookup and connect it to a site contact or invoice contact without some hoops and hurdles.

Respuesta de simPRO Software

hace 3 años

Hi Rob, thanks for taking the time to review simPRO! We're glad to hear that simPRO is helping your business become more organized and efficient. We encourage you to submit your ideas in regards to the contacts database to the Ideas Portal (go to "Help > "Suggest an Idea" in your simPRO build). Our dedicated product development team uses customer suggestions to regularly enhance simPRO features. If you need any other assistance, visit the simPRO Helpdesk (https://helpdesk.simprogroup.com/) to contact Customer Support or to access our Help Guide resources. Best, Team simPRO