15 años ayudando a las empresas argentinas
a elegir el mejor software

Opiniones de Workday HCM

Sobre Workday HCM

Gestiona el capital humano de una organización, empleados y trabajadores contingentes a través del proceso de contratación a jubilación.

Descubre más sobre Workday HCM

Puntos a favor:

It also is useful to keep track of pay as well as money being taken out for insurance and taxes.

Contras:

Their expensive user training courses are absolutely appalling for adult learners - 4 days in a classroom flicking through a 500 page bound workbook, anyone.

Valoraciones de Workday HCM

Evaluación media

Facilidad de uso
4,2
Atención al cliente
4,3
Funcionalidades
4,4
Relación calidad-precio
4,3

Probabilidad de recomendación

8,1/10

Workday HCM tiene una valoración global de 4,4 estrellas sobre 5 según las 1.349 opiniones de usuarios de Capterra.

¿Ha utilizado Workday HCM antes?

Comparte tu experiencia con otros compradores de software.

Filtrar opiniones (1.349)

Mariel
Planner Engineer en España
Energías renovables y medio ambiente, 5.001-10.000 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Una herramienta integral de recursos humanos con margen de mejora

5,0 el año pasado

Comentarios: A pesar de algunos inconvenientes, creo que Workday HCM es una sólida plataforma de recursos humanos que ha simplificado muchas de mis tareas de recursos humanos.

Puntos a favor:

Me encantan los análisis en tiempo real, que me brindan una gran perspectiva sobre el desempeño de mi equipo.

Contras:

He notado que el sistema tiende a ser lento a veces, especialmente cuando se trata de grandes volúmenes de datos.

Raquel
Demand planner en España
Productos farmacéuticos, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Solución integral de HCM con margen de mejora

5,0 el año pasado

Comentarios: Descubrí que reduce significativamente el tiempo que paso en tareas administrativas, lo que me permite concentrarme más en los aspectos estratégicos de mi trabajo.

Puntos a favor:

Considero que Workday HCM es una excelente y completa solución de gestión del capital humano. Aprecio cómo agiliza los procesos de recursos humanos e integra la nómina, los beneficios, la gestión del talento y más. Disfruto especialmente de la interfaz de usuario intuitiva, que ha hecho que mis tareas diarias sean mucho más fáciles de administrar.

Contras:

Sin embargo, he notado que las funciones de generación de informes pueden ser bastante complejas y llevar mucho tiempo configurarlas.

Manuel Alejandro
Manuel Alejandro
Head of Product en Colombia
Usuario de Linkedin verificado
Consultoría de gestión, 10.000+ empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

La gestión de equipos centralizada

5,0 hace 2 años

Comentarios: En general, el producto cumple su función principal más allá de lo malo que puede ser la navegación.

Puntos a favor:

La herramienta es vital para el desempeño de mis funciones diarios, pues toda la gestión de equipo se lleva a través de Workday. Allí se recolectan las métricas y se tiene una trazabilidad de los accionables que cada contribuidor va ejecutando a lo largo del año fiscal.

Contras:

Lo único malo ha sido el diseño de la interfaz que no es tan amigable. Sufre uno tratando de navegar, pues carece de ciertos elementos de arquitectura de información y en algunos caso se rompen algunos componentes UI

Angie
Ing Software en Colombia
Tecnología y servicios de la información, 10.000+ empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Es muy util.

5,0 hace 8 meses

Puntos a favor:

Es una herramienta que brinda facilidad de manipulacion y personalizacion, la cual brinda una interfas intuitiva.

Contras:

Su gran variedad de herramientas puede generar confucion si no estan acostumbrados a su entorno.

Javier
Data Analyst en España
Relaciones públicas y comunicaciones, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Práctico y de uso fácil

4,0 el año pasado

Comentarios: La utilicé en mi empresa anterior y en la actual, con un grado de satisfacción alto.

Puntos a favor:

Su facilidad para la gestión de vacaciones u otras ausencias así como para la consulta de datos del empleado.

Contras:

A veces el recuento de días puede variar por estar en horas en lugar de días, y debería haber un concepto mas estandarizado para los días libres.

Luis Enrique
Especialista de asuntos publicos en Colombia
Telecomunicaciones, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Worday para empleados

5,0 hace 7 meses

Comentarios: Ha sido increible el manejo de herramientas para un facil acceso a temas de nomina

Puntos a favor:

Es simple de manejar, además que acoge diferentes herrameitnas que te hacen más facil las condiciones de interacción con el empleador

Contras:

No hay ninguna objeción, se puede volver más facil

Karla
Advisor en República Dominicana
Tecnología y servicios de la información, 1.001-5.000 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Que pienso de Worday

5,0 el año pasado

Puntos a favor:

El poder solicitar Dias de vacaciones, o reponer dias de asencia por enfermedad desde tu pc en cualquier momento, gestionar tu agenda.

Contras:

Al momento de emperzar a usalo es un poco confuso debido que ahi funciones que poseen casi los mismos nombre pero no son iguales.

Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Desarrollo de programas, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Software para validar asistencia

5,0 hace 9 meses

Puntos a favor:

Brindan un gran experiencia para valida la asistencia de los empleados

Contras:

El ambiente puede llegar a ser confuso con las solicitudes

Fredy alexander
Fredy alexander
Inside sales en Colombia
Usuario de Linkedin verificado
Comercio mayorista, 5.001-10.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Accesos de workday

4,0 hace 10 meses

Comentarios: En general es confiable la plataforma, puedes ingresar tu información cómodamente, y la. Interacción para diferentes opciones de puesto o permisos es fácil.

Puntos a favor:

Facilita la interacción de empleado a jefe para permisos o ausencias.

Contras:

Hay algunas exenciones complicadas de encontrar para uso de información.

Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Banca, 10.000+ empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Programa muy completo para RR.HH.

4,0 el año pasado

Puntos a favor:

Es un programa muy visual e intuitivo una vez comienzas a usarlo.

Contras:

Carente de un tutorial inicial que explique todas las funciones.

Selenia
Selenia
Documentation clerk en Puerto Rico
Usuario de Linkedin verificado
Productos farmacéuticos, 10.000+ empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Muy util en mi trabajo

5,0 el mes pasado Nuevo

Puntos a favor:

La facilidad para hacer gestiones de nomina.

Contras:

En realidad no tengo quejas de la aplicación.

Víctor
Técnico de Laboratorio en España
Investigación, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Prueba gratis
Fuente de la reseña

Reseña sobre Workday HCM

3,0 el año pasado

Comentarios: Bastante regular.

Puntos a favor:

Facilita la gestión de personal a la hora de cribar para hacer una selección de posibles entrevistas a hacer.

Contras:

Posiblemente mucho menos cómodo que algo como LinkedIn, donde de ofrece una facilidad directa para inscribirse a los usuarios. De esta forma aunque ya tengan su perfil externo en otros sitios deben registrarse y rellenar todo de cero la primers vez.

Abegail
Abegail
Risk Analyst en Filipinas
Usuario de Linkedin verificado
Servicios para el consumidor, 10.000+ empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Workday for Work.

5,0 hace 2 semanas Nuevo

Comentarios: In 5 years that I used Workday. High recommended especially for Payroll.

Puntos a favor:

I can easily access payslip and schedule.

Contras:

Other can't see your other info like birthday.

Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Marketing y publicidad, 10.000+ empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Workday HCM, an exceptional Tool for one stop HR solutions

5,0 hace 4 semanas Nuevo

Comentarios: Its a must try software for matrix organizations. It can solve all the problems but need someone specialist on products. Heavy training is required for advance features.

Puntos a favor:

1. Excellent interface 2. Looks posh and advanced 3. Can work in less bandwidth 4. No downtime

Contras:

1. Too complex features, highly categorized 2. Very expensive 3. Not very flexible for product level changes

Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Hospital y atención sanitaria, 501-1.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Half-Baked Cake

2,0 hace 5 años

Comentarios: I've used the Recruiting module for three years now, I can't help but wonder if the development team has involved an experienced recruiter when developing the module. I honestly don't think that Workday is ready to roll out to the market. If you are the decision maker consider buying this application, you really should include your recruiters' opinions.

Puntos a favor:

The look and layout of the worklets are the only things I can praise about.

Contras:

The business processes are too disconnected to count. The security level is so high up that a small change requires the product admin. (or whoever has the security level) to configure it at the backend. Pre-screening questionnaires must be pre-defined and pre-populated in the system - you can’t adjust the questions according to the requirements of each job at the time of Job Requisition creation. Trying to find a Job Requisition associated with a Position requires the skills of Sherlock Holmes. Recruiter receives many useless notifications and hiring managers receive many emails to a point of hysteria. Workday refreshes itself so frequently that recruiter can never leave their My Recruiting Jobs report on the screen longer than half-an-hour. Moreover, as soon as you click on any link on the My Recruiting Jobs report, any sorting/filtering will be lost. Customizing the columns of the Candidate Grid does not mean you can export it to Excel the same way you’ve arranged the columns. You can’t write comments as you read the resumes in the Candidate Grid - you have to go to individual application and write in the Activity Stream. Hiring managers can’t select and move multiple candidates at the Candidate Grid - can only move 1. You can’t use simple AND/OR with the filter feature at the Candidate Grid – can only search 1 word. When you search a specific name (i.e., Patel) in the Search Box, it spit out a list of names with no particular order; importantly, no filtering tools.

Anthony
Recruiter en EE. UU.
Hospital y atención sanitaria, 10.000+ empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Workday Review

5,0 hace 4 meses

Puntos a favor:

It is user friendly . The interface is clean and straight forward.

Contras:

It was different than Peoplesoft. it took some time getting used to but then it was fine.

Merihan
Recruiter en Alemania
Tecnología y servicios de la información, 5.001-10.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Workday for your daily work :)

4,0 hace 2 semanas Nuevo

Puntos a favor:

User friendly , very easy to function ,flexible and excellent HR resource management effective software for recruiting and managing big pipelines I am so happy working with this software for 2 years now

Contras:

sometimes time is needed to be spent to locate information needed few challenges when submitting days absense request and viewing your approved ones

Ronnie
CEO en EE. UU.
Salud, bienestar y deporte, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Prueba gratis
Fuente de la reseña

Make your workday, workweek, and work year easier

4,0 hace 3 semanas Nuevo

Comentarios: We tried for years to handle payroll on our own. We were lucky that we did not make any grievous mistakes during that time. Once we realized just how little we did know about payroll and tax compliance, we were terrified that we could be doing something that would jeopardize our non-profit status. We initially considered bringing on a new staff member to do nothing but payroll. When we realized just how expensive this addition would be, we opted to look for software options. Workday has checked every box we needed.

Puntos a favor:

We are a non-profit organization. Our entire business model is based on supplementing the very low fees we charge our clients with donations from generous individuals and companies. These donations are contingent upon us maintaining compliance as a 501(c)3 non-profit organization. There are simply too many regulations and annual changes to payroll statutes for any of our current staff to keep abreast of, and hiring a staff member with the necessary knowledge and skillset is cost-prohibitive. Workday, in essence, gives us that new staff member. For significantly less than an employee would cost, we are able to operate with full confidence that all of our needs are being met.

Contras:

The initial implementation was fairly intensive. However, once we completed that phase, we have had no complaints about the time or effort involved in using Workday.

Risorse
Sales Manager en EE. UU.
Propiedad inmobiliaria, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

A Great Tool For HR Management

5,0 hace 5 días Nuevo

Puntos a favor:

I have used the software it makes applicant tracking easy It also offers great HR features

Contras:

I have not encountered challenges with Workday HCM

Hyun Min
Director, Research en RU
Estudios de mercado, 5.001-10.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Workday User Experience

4,0 hace 2 meses Nuevo

Comentarios: I am using it for a long time so got used to the structure. Once you become familiar with the platform, it can help you to manage your team's HR information and records but it will take some time.

Puntos a favor:

It offers an effective HR management system by providing a platform to manage complex HR information and keep the records. The way its UI designed is aligned with a business structured and make it easy to navigate different HR information and records.

Contras:

When it comes to the details under each section, there are either too much details or not much details which requires a user to navigate further and spend more time to locate information needed. I understand this will vary by company's HR policy and structure but, even with more sections, helping managers to access HR records with fewer steps would be useful.

Diwakar Dixit
IT Manager en RU
Tecnología y servicios de la información, 10.000+ empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

All in one tool

5,0 hace 4 semanas Nuevo

Puntos a favor:

I have been using workday tool since our company moved to workday from internal portal. Earlier we had individial tool for performance and compensation but workday resolved this problem as it has all the below capabilities. 1. Compensation view 2. Reportees view 3. Client input 4. Performance input 6. Priorities

Contras:

I have not noticed any issues with workday until now. However I do have suggestion that Workday can improve their GUI as its not that great.

Ryan
Account Executive en EE. UU.
Medios de difusión, 5.001-10.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Would Recommend!

5,0 hace 2 semanas Nuevo

Puntos a favor:

I personally really like Workday. I think it is really easy to use and isnt too confusing with too many buttons

Contras:

There are a lot of Shortcuts to choose from with similar names

Patrick J
IT Solutions Architect en EE. UU.
Tecnología y servicios de la información, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña
Fuente: SoftwareAdvice

Alternativas consideradas:

Experienced Architect Required for Success

5,0 hace 3 años

Comentarios: I have configured Workday daily, for the past 7 years. I have configured every module from payroll to benefits to recruiting and you'll be hard-pressed to find another Workday expert with as much experience as me.

Puntos a favor:

Workday is the best HCM software in THE world. Nothing and I mean nothing is superior. We can argue about the competency of individual modules, especially payroll, but as a core HCM platform, no other software can compete. Anybody that says otherwise does not know what they're talking about. Anybody that complains about usability is probably not working with a quality Solutions Architect. To successfully implement and maintain this application, it is absolutely required that you employ at least one experienced, rockstar Solutions Architect. The application is expensive and is crucial that you fully leverage all of the technology that the app offers. Use its sophisticated features to optimize your HR department.

Contras:

Workday knows that they have a real gem here. As a result, their attention to customer support has consistently declined as the popularity of the application has increased. Unless you're a major client oh, you're not going to get good customer support. What do I mean by a major client? I'm talking about the Google's the Facebook's the Adobe's, and even then, the support can leave something to be desired. And I'm speaking as someone who has worked at one of the aforementioned. An HR executive once told me that starting with work day was like being given the keys to a fancy new Ferrari but not even being shown how to start the car. Also, just because they work for workday doesn't mean they know what the hell they're talking about. The popularity has grown so has their staff. Obviously, some of these staff members are incompetent. I have experienced this firsthand and I assure you that it is frustrating when the so-called Workday SME is significantly less experienced than yourself. And this was at a time when I was fairly green. I have had to clean up confusingly complex convoluted implementations, after the fact. While I appreciate the job security, this is not a great way for any company to begin a relationship with their customer. We all know that a popular software can quickly be overtaken by a newer, better product. Workday is vulnerable here and somebody could exploit it.

Morgan
Morgan
Talent Acquisition Manager en EE. UU.
Recursos Humanos, 10.000+ empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Workday for Recruitment

4,0 hace 4 años

Comentarios: Overall the experience has been ok, but if you are looking for a true ATS this is not the answer unless you make some serious tweaks to the setup.

Puntos a favor:

Ability to use as ATS as well as HR database and tie candidates to employee once hired and onboarded.

Contras:

Inability to see candidates on Requisitions that are assigned to other recruiters / users within Workday.

Chakkrit
People Technology Junior Analyst en Tailandia
Tecnología y servicios de la información, 1.001-5.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Workday is probably the best human capital management too in the world right now.

5,0 hace 3 años

Comentarios: Every big organization needs a human capital management program. Without Workday, this wouldn't have been possible. Especially in big companies like Agoda, where there are many requirements from stakeholders such as GDPR, Data Privacy, and Security, these are things that many of the competitors couldn't do.

Puntos a favor:

Workday is probably the best human capital management in the world right now. Learning Workday opens wide opportunities to various jobs. As a Workday HCM beginner, it might be overwhelming, but after one training course and a month of practice, Workday HCM can easily become a simple thing. Workday HCM is important as it is the core of other Workday modules such as Workday Security and Workday Business Process Architecture.

Contras:

Workday is definitely an expensive tool that is only utilized by big companies. It is going to be rare for small to medium size company to use Workday. It means that, if you are going to quit a company that uses Workday and would prefer to find a job in a similar fashion, it has to be a large size company. Workday training is also kind of expensive, yet it is not a one-on-one training but a group course instead. Workday Support is very technically useful, however, it might take some time for an issue to resolve and they don't provide live chat support. Workday Learning is something that my company has issues with the most.