17 años ayudando a las empresas argentinas
a elegir el mejor software

Sobre ARI

Todo lo que necesitas para gestionar tu negocio de reparación de automóviles, desde el seguimiento y la facturación de inventario hasta el decodificador VIN (número de identificación del vehículo, por sus siglas en inglés) y el lector de matrículas.

Descubre más sobre ARI

Puntos a favor:

ARI was easy to navigate and get to do what I needed to do. I like that its a mobile application and hosted which takes all hosting stress away from the business.

Contras:

More of automative collision and refinishing references.

Valoraciones de ARI

Evaluación media

Facilidad de uso
4,4
Atención al cliente
4,6
Funcionalidades
4,5
Relación calidad-precio
4,6

Probabilidad de recomendación

8,5/10

ARI tiene una valoración global de 4,6 estrellas sobre 5 según las 460 opiniones de usuarios de Capterra.

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Filtrar opiniones (460)

Alejandro
Mecanico en España
Automoción, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Prueba gratis
Fuente de la reseña

Estupenda aplicación

5,0 hace 8 meses

Comentarios: En principio como digo me parece genial , pero deberían de arreglar algunas cosas

Puntos a favor:

Las ventas de lo que más me a gustado es la facilidad de entenderlo todo cuando activas el idioma en Español. A parte todas las funciones que tiene

Contras:

Lo que menos me gustó es el periodo de prueba es muy corto. A parte el costo de la aplicación mensual es muy caro y para mecanicos que están empezando con su negocios deberían tener más privilegios o ser precios más económicos. Tampoco me gustó el tema de los idiomas no se pone en español solo te traduce la página

Camilo
Servicio de mantenimiento automotriz en Colombia
Ingeniería industrial o mecánica, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Prueba gratis
Fuente de la reseña

Objetivamente el softaware es demasiado intuitivo, muy sencillo para los trabajos que presta.

3,0 el año pasado

Comentarios: muy útil

Puntos a favor:

integra todo lo que se necesita un taller

Contras:

costo de la herramienta es muy alto comparado con la competencia

Christian ivan
Cook en EE. UU.
Restaurantes, 10.000+ empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Ari is a better

5,0 hace 11 meses

Puntos a favor:

Casi todo es perfecto pero son muy cosas que no

Contras:

El precio es un poco alto para mi probablemente no para todos

Javar
Javar
owner en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Automoción, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Ari works good for me

5,0 hace 6 meses

Puntos a favor:

I like ari because it helps me keep up with my customers and they get a copy of the repairs I do.

Contras:

I wish they had more parts vendor like EBAY to look up parts. I am personally talking about Amazon.

Dakota
Owner CEO en EE. UU.
Automoción, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Xclusive Diesel Performance

5,0 hace 6 meses

Comentarios: A+ 5-Star, great software design, and being able to implement with so many different outside 3rd Party software's helps a ton.

Puntos a favor:

All around an amazing software that helps with our day to day task. But, not only ours, also our customers being that the Client Portal is one of the handiest tools we could ever ask for. It allows for a stop in most of the day to day call ins of customers looking for an update,

Contras:

Not really anything we don't like at this time, especially after the latest update.

Lance
Director en Sudáfrica
Automoción, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Business Management

3,0 hace 6 meses

Comentarios: I am happy with the overall package. Once the complaints i have lodged are attended to, the software program can become a 10/10 rating from my opinion.

Puntos a favor:

Streamlines business management in all aspects.

Contras:

Has some bugs that need to be fixed to make it more user friendly.

MIKE
Owner en EE. UU.
Automoción, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

ARI AUTOMOTIVE SOFTWARE

5,0 hace 3 meses

Comentarios: I am very satisfied with this product. Its very cost conscious and fits in well with my business on a day to day use. I have the mobile app on my phone, so i can access my customers and business anytime.

Puntos a favor:

This software is perfect for small shops. You can manage customer information, workload, billing, and accounting functions

Contras:

I personally havent found any dislikes about this product.

Jason Robert
Owner en EE. UU.
Automoción, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Easy to use

5,0 hace 6 meses

Comentarios: Been using ARI for 2 years, and works as designed. Love how fast support responds when there is an issue.

Puntos a favor:

Parts tech built in, ease of use the functionality of being able to Ed parcheck and square and your abilities to have Carfax built in for repair history makes it so much easier to function

Contras:

Lack of features. I would love to see the ability to create an estimate inside an open work order.

Juan
OWNER en EE. UU.
Automoción, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

They came a long way

5,0 hace 6 meses

Comentarios: In the beginning I was so bummed about it like 3 years ago. Now I can’t live without it to run my business

Puntos a favor:

The changes that your company has made has been amazing over the years.

Contras:

It took some time getting used to but I stuck it with them

Respuesta de uMob

hace 5 meses

Thanks a lot for your support over the years! We really appreciate the fact that you stuck with us! We promise we'll keep improving the app without changing the price!

Jesus
Ceo en EE. UU.
Automoción, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Agapito’s

4,0 hace 6 meses

Comentarios: I have been using Ari now from the moment it was added to the App Store I’m grandfather in and the cost is extremely important in a small business

Puntos a favor:

Easy to use and it’s not the old developer systems

Contras:

Needs to be able add more venders for parts distribution

Luis
Administrative Technician en EE. UU.
Automoción, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Ari is an amazing platform for invoicing!

5,0 hace 6 meses

Comentarios: It is very nice to use. Can get invoices to customers very quick.

Puntos a favor:

I loved that it is easy to use! Especially in the automotive industry that I am in. Also that I can use it on my phone and computer.

Contras:

Sometimes it lags a bit. But it solves itself.

MING
OWNER en Canadá
Automoción, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

APP DESIGN & FUNCTION

5,0 hace 6 meses

Comentarios: I used a few provider, honestly,, if i can modify a little by myself will be perfect thanks,

Puntos a favor:

easy to use and setup, the monthly fee is fair, only a small issue for multi invoices payment,

Contras:

invoicing & customer searching, download invoice, email, print.

Sergei
Service Manager en EE. UU.
Automoción, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Service Manager

5,0 hace 6 meses

Comentarios: ALL SYSTEMS DISIGN PERFECT AND EASY TO USE AND COMMUNICATE WITH CUSTOMERS

Puntos a favor:

ESTIMATE INVOICE EMPLOYEE TIME FINANSING

Vanessa
Owner en EE. UU.
Automoción, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Prueba gratis
Fuente de la reseña

VANESSA auto tech love ari

5,0 hace 5 meses

Comentarios: The best I’m glad it caught my attention

Puntos a favor:

Very easy to use very fast efficient people love how detailed the invoices are.

Contras:

Nothing at all my clients love it my secretary loves it

C. William
Diesel Mechanic en EE. UU.
Transporte/transporte en camión/ferrocarril, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

ARI Is Awesome

5,0 hace 6 meses

Comentarios: Excellent! From customer service to product to updates that seem to be constantly moving toward better and better, this program is amazing!

Puntos a favor:

The very best part of ARI is their customer service! Any time we have had an issue or needed more information, we are able to message or email them, and they always respond back within 24 hours (time zone difference)

Contras:

We use it between 3 devices, and sometimes it takes it a while to sync the device something was changed on to the other 2 devices.

Raymond
Owner en EE. UU.
Automoción, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

ARI helped move my company into the digital world

4,0 hace 5 meses

Puntos a favor:

Its intuitive and simple to use for a small business.

Contras:

The obd interface and app os lacking would love to see an elm or j2354 device offered by ARI and more bidirectional and software updating features via obd dongle

Julia
Office Manager en EE. UU.
Automoción, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

ARI has helped our Auto & Marine Mechanic shop stay organized with our customers' many vehicles/hulls!

5,0 hace 6 meses

Comentarios: Amazing & organized! We are now able to keep vehicle info saved to customer profiles.

Puntos a favor:

I love that I can add all the information I need for each customer's vehicles (& hulls) and go back to that information later! I really enjoy how the Job Cards are set up so I can select a customer & then select whichever vehicle is in for work at the time then add parts & labor in separate sections. I also love that I can integrate the app with QuickBooks!

Contras:

My only complaint is that I have to add a year to be able to save a vehicle/hull's information to a customer; sometimes with certain boats & the work that we do it is not necessary to have the year or customers often do not know the year of their boat.

Luke
Co-Owner en EE. UU.
Automoción, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Startup mechanic shop that fell in love with ARI

5,0 hace 6 meses

Puntos a favor:

The ease of access and the multiple trial estimates and invoices made giving Ari test drive I really wanted to give it and fell in love with it.

Contras:

So far the only downside that I'm not fond of is I don't really need a rep to give me a call every 2 weeks every couple months would be better. The app has an outstandingly great communication with support that we can create a ticket if there is a problem or if we have a question.

Dennis
Iwner en EE. UU.
Automoción, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Shop owner

5,0 hace 9 meses

Comentarios: It’s a game changer if you ask me. It helps you get money that may have been missed.

Puntos a favor:

Complete, easy to use, and the price is great!

Contras:

I haven’t found anything at this time. I have only been using it for about a month.

Bobby
Owner and operator en EE. UU.
Automoción, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

ARI software review

5,0 hace 6 meses

Comentarios: So far its been great... i love this product compared to my mitchell 1 shop management

Puntos a favor:

Ari customer portal. And the oarts tech integration

Contras:

A little cumbersome for getting new users onboarded

oluyemi
MD en Nigeria
Automoción, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Good software

5,0 hace 5 meses

Comentarios: excellent performance and users friendly

Puntos a favor:

customer database and expense management

Contras:

nothing in satisfy with the ari l, it delivers

Jarrett
Owner en EE. UU.
Automoción, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Very good beginner software

4,0 hace 6 meses

Comentarios: Very good value for the money but not has robust as more expensive competitors.

Puntos a favor:

The price is unbeatable and the customer support is also good.

Contras:

Has some user interface issues but they have been dealt with with good customer service.

Angel
Office Manager en EE. UU.
Automoción, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Great auto repair software

4,0 hace 6 meses

Comentarios: I really think this is a great software program, especially for the money. They don't have a phone number to contact them, but customer service is really good at messaging you back.

Puntos a favor:

I love the ability to be able to scan the receipts and the information auto fills! It is a huge time saver. I also that you can import contacts, parts, and vehicles from a csv into ARI.

Contras:

The owner wasn't happy with how spaced out the information on customer invoices were, but after a few revisions we got it to an acceptable format.

John
Owner en EE. UU.
Automoción, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Excellent stepping into the business *****

5,0 hace 6 meses

Comentarios: Super amazing getting into the business with automotive.

Puntos a favor:

Super easy to work with as a new business owner

Contras:

Just getting all the inventory setup was a challenge but its all working out great.

Taylor
Owner en EE. UU.
Automoción, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Are review

5,0 hace 6 meses

Comentarios: Great, very easy to use and price is great

Puntos a favor:

Easy of use and price point. Good organization

Contras:

Unable to discount specific products. Can only discount whole invoice