Opiniones de HoneyBook

Sobre HoneyBook

HoneyBook agiliza y automatiza la experiencia de tu cliente desde la consulta hasta la factura final.

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Puntos a favor:

We have used it for a little over a year now, and this was so incredibly helpful filing taxes for the first time. Well worth the investment.

Contras:

Also, the email feature within HoneyBook can be a bit confusing. Sometimes, I can't tell if an email sent or not.

Valoraciones de HoneyBook

Evaluación media

Facilidad de uso
4,6
Atención al cliente
4,8
Funcionalidades
4,6
Relación calidad-precio
4,7

Probabilidad de recomendación

9,3/10

HoneyBook tiene una valoración global de 4,8 estrellas sobre 5 según las 582 opiniones de usuarios de Capterra.

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Filtrar opiniones (582)

Naomi
Owneer
Usuario de Linkedin verificado
Redacción y edición, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Perfect for Managing My Small Business

5,0 el año pasado
Los subtítulos en español están disponibles en el reproductor de vídeo
Raquel
Demand planner en España
Productos farmacéuticos, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Gestión empresarial optimizada con algunos contratiempos

5,0 hace 2 meses

Comentarios: A pesar de algunos inconvenientes, he tenido una experiencia positiva con HoneyBook.

Puntos a favor:

Me encanta cómo HoneyBook ha hecho que administrar mi negocio sea muy sencillo. Puedo crear y enviar facturas sin esfuerzo, realizar un seguimiento de los pagos y administrar las relaciones con mis clientes, todo en un solo lugar.

Contras:

Considero que los precios de HoneyBook son un poco elevados, especialmente para las pequeñas empresas.

Carla
Carla
Consultora SEO en Perú
Usuario de Linkedin verificado
Diseño, 501-1.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Un CRM muy recomendado

5,0 hace 5 meses

Comentarios: Soy consultora SEO y realizo diferentes auditorías a los sitios web de clientes y HoneyBook es mi mejor aliado, yo enfoco todos mis esfuerzos a realizar un buen trabajo, y Honeybook se encarga de los contratos, generar las facturas y resolver dudas de los clientes de forma automática, es un CRM que está GENIAL.

Puntos a favor:

HoneyBook me encanta, es un CRM que permite gestionar clientes, generar contratos dinámicos, procesar pagos, y más funciones que son muy útiles para automatizar y agilizar la experiencia de los clientes. La plataforma es recomendable para profesionales que quieren tener un crecimiento en su negocio y buscan crear un ecosistema confiable y segura para sus clientes.

Contras:

Hasta el momento no he tenido inconvenientes con Honeybook, el sistema va de maravilla y siempre que tengo una duda puedo consultar a servicio de atención al cliente.

Eduardo
Eduardo
Ingeniero de Sistemas en Perú
Usuario de Linkedin verificado
Diseño, 501-1.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

HoneyBook el CMR que todo profesional debe tener de aliado

5,0 hace 6 meses

Comentarios: Tengo una experiencia muy positiva con HoneyBook, yo ofrezco mis servicios como diseñador, mientras que HoneyBook se encarga de toda la documentación como contratos, facturas y comunicaciones con el cliente. Simplemente sorprendente.

Puntos a favor:

Me gusta mucho HoneyBook porque me permite gestionar clientes, realizar contratos dinámicos, procesar pagos, entre muchas herramientas muy útiles si inicias con tu emprendimiento. La plataforma es muy fácil de usar y sobretodo muy segura. Si eres alguien que busca hacer crecer su negocio es importante ofrecer confianza y seguridad a tus clientes y HoneyBook es tu mejor aliado.

Contras:

Aunque HoneyBook tiene una plataforma muy intuitiva, si es necesario que realices configuraciones según los requerimientos del emprendedor, esto puede tomar algo de tiempo.

Sabino Eduardo
Sabino Eduardo
Freelancer en Perú
Usuario de Linkedin verificado
Diseño gráfico, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Automatiza tareas para mejorar experiencias

5,0 hace 4 meses

Puntos a favor:

Me gusta mucho HoneyBook porque sientes que es de esas pocas herramientas que hacen casi todo por ti. Es un CRM completo con el que puedes gestionar clientes, procesar pagos y muchas funciones más de forma automática, mejorando mucho la experiencia del usuario. Si se es un emprendedor o se tiene un negocio en crecimiento esta es una herramienta indispensable que debes implementar.

Contras:

Sería muy interesante que pudieran ampliar los lenguajes de la plataforma como por ejemplo el español, ya que actualmente está en inglés.

alexandra
alexandra
Marketing en Perú
Usuario de Linkedin verificado
Diseño, 501-1.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Un CRM muy recomendado

5,0 hace 5 meses

Puntos a favor:

HoneyBook es un CRM muy recomendable porque permite gestionar y atender a los clientes, procesar pagos, realizar contratos, entre muchas herramientas indispensables para todo negocio en crecimiento. La plataforma es fácil y segura de usar. Además que crea un ecosistema de confianza y seguridad para tus clientes.

Contras:

Existen pequeñas deficiencias enla gestión de correos y sería genial que puedieran solucionar ese apartado, por lo demás HoneyBook va muy bien.

Laura Angelica
frelancer en Colombia
Edición, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Recomendado

4,0 hace 8 meses

Comentarios: Esta aplicación, brinda a los usuarios dos situaciones muy importantes para la calidad de vida de los emprendedores, uno es la organización y trasabilidad de la pequeña y median empresa, con sus clientes y proveedores. Y la segunda es tiempo de calidad para el emprendedor.

Puntos a favor:

Es una aplicación que permite mantener los archivos organizados, brindado seguridad y confianza en el manejo documental.

Contras:

Debería ser un poco mas asequible, el diseño de la pagina debería se mas amigable con el lector.

Luis Gabriel
Auxiliar de vuelo en España
Aerolíneas/aviación, 10.000+ empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Trabajo más fácil aún

4,0 hace 5 meses

Puntos a favor:

Trabajo a veces como diseñador y Honey Book te facilita muchísimo el trabajo al dedicarse a tema contratos, pagos.. Excelente!!!

Contras:

Poca cosa que escribir por aquí, no tengo queja ninguna!!!

Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Recursos Humanos, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Gestionar proyectos sin asistente personal, este software lo hace todo prácticamente.

5,0 hace 5 meses

Comentarios: La automatización de formularios, la creación de las facturas los informes y estadísticas en orden cronológico es lo que mas importa al final de la semana puesto que la gerencia quiere ver el crecimiento y avance que tiene la compañía.

Puntos a favor:

El software es agradable en el sentido del diseño, fácil de utilizar en empresas pequeñas o medianas en crecimiento, la plataforma permite enviar facturas y firmar de contratos digitales y administrar pagos.

Contras:

El idioma admitido, sólo es en ingles, algunos clientes no lo hablan, los de Latinoamérica, sin embargo hay otros programas que traducen los datos.

Rosana
Rosana
Teacher and manager en España
Usuario de Linkedin verificado
Administración educativa, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Útil para profesionales creativos y educadores

4,0 hace 2 meses

Comentarios: Como miembro del personal de un colegio, puedo decir que HoneyBook es una herramienta impresionante para simplificar la gestión de tareas y la comunicación con los estudiantes y sus padres.

Puntos a favor:

Me permite colaborar con los estudiantes y sus padres en proyectos y actividades escolares, y compartir documentos y archivos de manera segura y fácil.

Contras:

Quizás un punto negativo podría ser su precio. Aunque ofrece una prueba gratuita y planes de suscripción mensuales y anuales, para algunos usuarios puede resultar caro.

José Manuel
José Manuel
Social Networking en Portugal
Usuario de Linkedin verificado
Marketing y publicidad, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Una herramienta de grandes soluciones.

3,0 hace 4 meses

Comentarios: Son varias las cosas que este software me ha ayudado a mejorar en mi trabajo, por eso me encanta y la recomiendo a todas las personas que no conocen este software como algo que les puede cambiar la vida.

Puntos a favor:

Una herramienta muy fácil de utilizar y una vez que la haces habitual, quedas conectado con ella. Lo mejor de todo, es su variedad de herramientas para utilizar, eso te hace sentir que el trabajo es mucho más sencillo.

Contras:

En mi opinión algo que deberían mejorar un poco es la interfaz, por momentos se hace pesada al cargar los elementos.

Oreanna Victoria
Asesora inmobiliaria en Perú
Propiedad inmobiliaria, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Prueba gratis
Fuente de la reseña

Un crm básico de tener

5,0 hace 8 meses

Puntos a favor:

Es fácil de usar, y su versión gratuita es bastante buena

Contras:

Es un poco complicado el panel de actividades

Christina
Christina
Owner en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Servicios jurídicos, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

The Best Client Management Resource-- goes beyond normal software

5,0 hace 4 años

Comentarios: Before I used HoneyBook, I had tried several other client management platforms. All of them were clunky, and often I'd have to hunt around for things in the interest of the app developer's attention to folders and organization. What a mess! I'm so glad I switched to HoneyBook. They've consistently made product improvements and seem to really care about their customers. It gets easier and more fun to use every day, with just enough features to accomplish what I need without overwhelming me. I highly suggest this to anyone who is managing multiple clients, especially if you have client projects that tend to go dormant for awhile then pick back up.

Puntos a favor:

I love how easy it is to use, and how amenable the HB team is to updating the software if you have a feature request or complaint. It provides very visual, easy user prompts that allow me to easily accomplish what I need in a fraction of the time of other software apps I've tried.

Contras:

It's annoying that I can't delete the default emails that came with my account to replace them with my own workflow, so myself or a team member doesn't get confused with their suggested emails vs. the ones I actually want to use.

Respuesta de HoneyBook

hace 4 años

Christina, thank you for you being a HoneyBook member! We are so happy to hear that HB allows you to manage your clients in a fraction of time of other systems! Our Product Team works hard to consistently meet and exceed our members expectations. Thank you for the feedback on the default email templates. I will share with our team. Incase you didn't know, you can edit the default templates text and format to meet your needs.

Matthew
Matthew
Portrait Artist en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Fotografía, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Best I've Used So Far

5,0 hace 10 meses

Comentarios: Overall it has been a Godsend. I am feeling much better about how I manage my business with Honeybook.

Puntos a favor:

I love using Honeybook! I've tried a couple other CRM softwares, and this one is by far the easiest to deploy and keep me on track. It is logical and feels easy to use, which has kept me using it rather than reverting to inefficient paper tracking. The customer service has been great: always quick and friendly to answer questions and help me through something I didn't understand. I would highly recommend Honeybook to anyone.

Contras:

The calendar sync is sometimes glitchy, but that could also be user error. One thing that would make it better would be an easy way to override when I am considered "busy" on my Google Calendar that syncs in. I'd also love to have SMS communication with my clients, but rumor has it they are working on this.

Mohamed
Mohamed
Consultant en Colombia
Usuario de Linkedin verificado
Internet, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

I am very satisfied about HoneyBook because it has helped me to grow my online business.

5,0 el mes pasado Nuevo

Comentarios: Overall I am very satisfied about HoneyBook's interface and client management system.

Puntos a favor:

HoneyBook is an excellent business partner for client management, thank you very much !

Contras:

So far i am very satisfied about all the feature from HoneyBook. Thank you !

Tracy
CEO en EE. UU.
Hospital y atención sanitaria, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Traumatized: 2 Years of Headaches then back Square 1

2,0 hace 5 meses

Comentarios: Traumatizing. They’ve got the right idea but not a single clue about operating a business. In the end, the lesson learned in my own business is to stop paying for headaches sooner rather than later.

Puntos a favor:

Customizing the aesthetics of Client facing files was the reason we used it and the time invested in getting those things created, was why we stuck with it far longer than we should have. Regret every penny and every hour spent on this software, ultimately they “updated” their format (again) and we had to start all over - at our expense and time investment. They lost every payment dispute, dispute our never having lost one when we could handle them: our contracts are iron clad. You’re not given the choice to handle dispute: they must do it - they charge you for it too!

Contras:

Customer service is pass-the-buck and no phone number and call backs hours to days later…don’t bother calling on a Friday afternoon, and if u do biz on weekends - too bad for you. Extremely slow to create something, it freezes, slow to upload assets, not intuitive to use whatsoever, help docs are vague. I once begged them to add non-gmail email and they told me their software was “not sophisticated” enough for me.

Hind
Optics Engineer en Francia
Maquinaria, 10.000+ empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Harmonizing Art and Business with HoneyBook

5,0 hace 2 meses

Comentarios: My overall experience with HoneyBook has been highly positive. It has helped me increase my bookings and streamline my business management, ultimately allowing me to grow my creative venture. Despite minor drawbacks, I highly recommend HoneyBook to other freelancers and small business owners.

Puntos a favor:

As a user, I absolutely love how HoneyBook simplifies my business tasks. I can easily manage my projects, send invoices, and track payments, all within one platform. The automation features save me time, allowing me to focus on my core creative work.

Contras:

I wish there were more customization options for the invoicing and contract templates.

Marek
CEO en Polonia
Servicios financieros, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Prueba gratis
Fuente de la reseña

HoneyBook Review

5,0 hace 3 semanas Nuevo

Comentarios: Overall, my experience with HoneyBook was positive. The platform streamlined my client management processes and helped me stay organized and efficient. The ability to centralize all client interactions, from initial inquiry to final payment, in one place was a game-changer. The platform's user-friendly interface and customizable templates allowed me to create professional proposals and streamline my workflow. While the reporting and analytics capabilities were somewhat limited, the overall experience with HoneyBook was excellent, empowering me to deliver a seamless client experience and grow my business effectively.

Puntos a favor:

One of the things I liked most about HoneyBook was its all-in-one platform for managing client interactions and business processes. The ability to streamline and automate tasks such as client communication, project management, invoicing, and contracts was incredibly valuable. The intuitive interface and customizable templates made it easy to create professional-looking proposals and streamline my workflow. Additionally, the collaborative features, such as the ability to share files and communicate with clients in real-time, enhanced the overall client experience.

Contras:

While HoneyBook had many positive aspects, one thing I liked least was the limited reporting and analytics capabilities. The platform provided basic insights into my business metrics, such as income and project status, but I would have appreciated more in-depth reporting and analytics features. It would be beneficial to have access to more comprehensive data and visualizations to gain a deeper understanding of my business performance and make data-driven decisions.

Austin
Investigator en EE. UU.
Entretenimiento, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Honeybook review

5,0 el mes pasado Nuevo

Comentarios: I was trying to think of a better word but I'll just come out and say it. We run a weird business.. It's hard to find things we can use sometimes. The big thing Honeybook has going for it is that it will probably fit any business model. It's not just for experts from global enterprises. Any regular Joe from down the street could use it with a few minutes of reading.

Puntos a favor:

The big item on my pro list is user experience. Straight from the beginning it was fun and Honeybooks team will help anytime. The guy I talked to solved my problem in like five minutes when I was ready to sit and wait for at least half an hour. Some of the things Honeybook has are project tracking, workflows, invoices and payments, schedule manager, CRM.

Contras:

It stinks that Honeybook costs more than the other small business CRMs. It's got the extra stuff, yeah. But I wish they could bring it down a little. The other thing is that I wish they would let more outside apps integrate.

Melody
Salon Owner & Educator en EE. UU.
Servicios para el consumidor, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

It's required for a wedding biz!

5,0 hace 3 semanas Nuevo

Comentarios: They are super helpful with customer service and I love that they have local communities that meet up also!

Puntos a favor:

I use Honeybook as a bridal hairstylist! It has been seriously amazing for my business. It helps me keep everything in order during the booking process!

Contras:

They did an update this past year that has allowed for a lot of great automations. The only thing is, it has been extremely hard to keep up with and figure out how to use. (And I am pretty tech savy) But I do think they are great tools, it just takes a bit of time to figure out the changes. If you are new to honeybook, it's all you may know so it might work great!

Shivang
VP Global Payer Relations en EE. UU.
Hospital y atención sanitaria, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

HoneyBook has been an essential CRM platform for me and my wife's side-business ventures

5,0 la semana pasada Nuevo

Comentarios: My wife and I run a small business off to the side that focuses on piano recital tutoring for young people. Much of our business has come through ad-hoc contact development, and we initially had a time working without proper customer interaction and proposal tools. We started using HoneyBook relatively recently, and it's definitely changed our approach to our side-small business by making bookings, CRM, and proposal development much easier.

Puntos a favor:

I personally love how easy it is to access previous customer communications and interactions. Sending over contracts and delivering payment collections has also been fairly painless and easy to administer through HoneyBook. Lastly, we've more recently experimented with the proposal creation tool, which offers very visually attractive documentation.

Contras:

For the moment, I don't feel that anything with HoneyBook is missing at all.

Khaled
Supervisor en Egipto
Tecnología y servicios de la información, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Review honeyBook 2023

5,0 el mes pasado Nuevo

Puntos a favor:

The best really and safe honeyBook I like the software

Contras:

Really no problem I like it I'm working on honeyBook today great and safe I hope see honeyBook soon number 1 on world service payment

Flossie
Professional photographer en EE. UU.
Fotografía, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Level up

5,0 hace 4 años

Comentarios: It’s saved me so much time organizing client data, bookkeeping, payment processing and contracts. Their helpful reminders to keep things from falling through the cracks and maintaining my brand appearance when working with clients.

Puntos a favor:

When singing up with Honeybook they took my exhausting contracts, forms, questionnaires and placed them into their system. This saved me so much time switching from DIY client management to this online resource.

Contras:

When responding to an email through the software, it makes a new email. Some clients have more questions and I’d like a way to organize with in a project the emails.

Jessica
Owner | Marketing Strategist & Coach en EE. UU.
Marketing y publicidad, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Your go-to, all-in-one CRM for small business!

5,0 el año pasado

Comentarios: Amazing, hands down!

Puntos a favor:

Easy to use and so many features! The ability to go to one place AND have so many things automated is amazing!

Contras:

There are little things that can be improved, but so does everything. I have voiced my suggestions to the HoneyBook team and they are passing the information along to try to improve my experience. Even without those being fixed, I still love HoneyBook.

Cori
Photographer en EE. UU.
Fotografía, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

The Best CRM Software EVER!!!

5,0 hace 4 años

Comentarios: I am keeping my workflow seamless. I am not falling behind with not knowing what i have and havent done. I get notifications in my app on my phone to keep me up to date when i am not at a desk. Saving templates keeps me from having to re-do contracts and brochures to send to clients. And honestly the BIGGEST thing is it keeps me on top of clients and either closing things out if they arent interested, booking them if they just forgot to get back to me, or making sure they are seeing things.

Puntos a favor:

I love how seamless and easy to use it is. It may be a transition at first but once you get changed over you will NEVER go back. The workflow is so easy to use and very customizable. Other softwares i've tested are not even comparable to how simple honeybook is to use.

Contras:

The only thing i wish were better is the calendar system. It would be nice to be able to block dates out on the calendar to avoid booking, like if you had planned a vacation. I also with it would sync directly to ical. I hate having to make it use google becuase if google runs out of space it doesnt tell me and then i have a calendar issue.

Abigail
Owner en EE. UU.
Fotografía, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

HoneyBook is amazing!

5,0 hace 4 años

Comentarios: It’s been great!! Any time I’ve had an issue it’s been resolved quickly. I do find that asking a question in the group & getting a personal email is rather annoying. I specifically ask in Facebook for a reason - so when I get an email I usually don’t see it right away whereas I’m looking for a notification or other users experiences.

Puntos a favor:

User friendly for both myself and my clients, ease of set up (love that they do most of the upload work & it’s easily changeable!), the community it’s created, & the “opportunities” section.

Contras:

1. I wish there was more internal automation, like the workflow applied just sent out the emails and not prompted me to act. 2. While “linked” with Calendly, it’s not linked in the correct way. I wish when someone signed up for a slot in Calendly, it could generate an automatic proposal that I could look over before sending, or sent automatically. When adding my “Calendly link” to a honeybook email, the link always fails. I don’t use Calendly enough to have this be a major issue, just a nuisance. 3. More flexibility in personal branding & branding the contact form. I don’t currently use the form on my site because of this.

Respuesta de HoneyBook

hace 4 años

Thank you for being a member Abigail! I know you will be excited about some upcoming functionality we'll be releasing in early 2020! I'll be sure to share your feedback with the product team.